יותר מ-20 שנה קיים ה BMW GS  בגרסת ה-Adventure (הראשון, R 1150 GS Adventure הוצג  ב-2002) ועתה נחתה בישראל הגרסה הגדולה (והיקרה), ה- BMW R 1300 GS Adventure.

מה שונה?

לפי מיתוג האופנוע די ברור שנפח המנוע גדול יותר מאי פעם. המנוע בנפח  1300 סמ"ק ומפיק 145 כ"ס, מה שהופך אותו למנוע הבוקסר החזק ביותר של BMW עד כה. ב-BMW טוענים שהשיפורים בעיצוב המנוע והשלדה מספקים יציבות גבוהה יותר ודיוק בהיגוי בזכות תיבת הילוכים הממוקמת מתחת למנוע וסידור חדש של תנועת גל הזיזים, כמו כן השלדה הראשית עשויה מפלדה ומציעה רמות גבוהות יותר של קשיחות ושלדת הזנב גם היא חדשה ומעניקה תמיכה לכושר נשיאה גבוה.

ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ'ר החדש בישראל
צילום: איתמר רותם

השוני בעיצוב די בולט, האופנוע נראה רחב יותר מבעבר, וזה בעיקר בזכות מיכל דלק ענק עשוי אלומיניום בנפח 30 ליטר המשרת גם כנושא מטען עם אלמנטים להצמדת חפצים. הוא כולל גם תושבת מפרקית עם נעילת לחיצה לתיק מיכל בנפח 12 ליטר. רוחבו של המיכל מספק הגנה יעילה לפלג הגוף התחתון מפני מזג האוויר. מגן הרוח הגדול, בשילוב עם שני מסיטי רוח שקופים גדולים, מספק הגנה יעילה יותר מפני רוח ומזג האוויר. 

ה-R 1300 GS Adventure מצויד במערכת מתקדמת להתאמת מתלים עם שיכוך אוטומטי של רמות קפיצים ומרכב, המשלבת את הכוונון הדינמי של הבולם הקדמי והאחורי עם כוונון מתאים של קשיחות הקפיץ (בהתאם למצב הרכיבה הנבחר, תנאי הרכיבה והתמרונים). 

ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ'ר החדש בישראל
צילום: איתמר רותם

ישנה גם בקרת גובה אדפטיבית חדשה שזמינה כתוספת אופציונלית מהמפעל, אבל בישראל משווקת בכל רמות הגימור. עם בקרת הגובה האדפטיבית, ה-R 1300 GS Adventure מציע כוונון אוטומטי מלא של גובה האופנוע כדי להתאים לתנאי הרכיבה; גובה האופנוע מופחת ב-30 מ"מ בעת עמידה ובמהירויות נמוכות.

ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ'ר החדש בישראל
צילום: איתמר רותם

מערכת הסיוע להעברת ההילוכים האוטומטית (ASA) תהיה זמינה כאופציה במהלך שנת הדגם 2025. מדובר במערכת הפעלה אוטומטית של המצמד ואפשרות בחירה בין החלפה ידנית או אוטומטית באמצעות רגלית ההילוכים.

ה-R 1300 GS Adventure מציע שורה של טכנולוגיות נוספות כמו בקרת שיוט אקטיבית (ACC), התרעת התנגשות קדמית (FCW), התרעת החלפת נתיב, בנוסף למערכות נוחות כמו חימום מושבים וידיות, תא לטלפון נייד עם שקע טעינה.

ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ'ר החדש בישראל
צילום: איתמר רותם

זאת ועוד, כן ניתן להוסיף ארגז אחורי מאלומיניום בנפח 37 ליטר וארגזי צד חדשים עם קיבולת של עד 10 ק"ג כל אחד, המתחברים בקלות עם צימוד מגנטי. הארגזים כוללים ממשקים חשמליים לשקעי טעינת USB ותאורה עם אפשרות להרחבות נפח של 10 ליטר לכל ארגז. הקיבולת הכוללת של האחסון היא מעל 73 ליטר (37 ליטרים בשמאלי ו36.5 בימני).

ה-R 1300 GS Adventure החדש מגיע לישראל בארבע רמות גימור: Pure, Triple Black, GS Trophy ו -Option 719 .

Pure: ברמת הגימור Pure, ה-R 1300 GS Adventure מגיע בצבע Racing Red עם מיכל כסוף ומושבים אפורים. 

Triple Black: ברמת הגימור Triple Black, האופנוע מגיע בשחור עם מיכל אלומיניום בציפוי שקוף ואלמנטים כמו מגן מנוע שחור.

GS Trophy: ברמת הגימור GS Trophy, המרכב בצבע Racing Blue עם פסי Light White ו-Racing Red, כוללים מושבים אדומים, מגן רוח ספורטיבי ואלמנטים להגנה על הרדיאטורים. 

Option 719: ברמת הגימור Option 719, ה-R 1300 GS Adventure מגיע בצבע מטאלי Aurelius Green עם קווים זהובים ותג "Opt. 719", כולל רכיבים כמו חישוקי גלגלים זהובים.

המחירים יחלו ב-195 אלף שקלים ויאמירו עד 217 אלף שקלים בדגם היקר ביותר.