ה-ID.7 הוצגה בעולם בגרסת טרום ייצור בתחילת 2023 והחלה להימכר כמה חודשים לאחר מכן, כאשר מרכב הטורר שודך להיצע לאחר כשנה. פרופורציונלית, ה-ID.7, המורכבת על רצפה מודולארית ייעודית (MEB), נושאת יתרונות תכליתיים לסגמנט זה מבחינת מרחב ושימושיות בזכות הרצפה השטוחה; אורכה כמעט חמישה מטרים ובסיס הגלגלים קרוב לשלושה מטרים, עם רוחב של 1.86 מ' ותא מטען בנפח 532 ל'.
צ'מפיון מוטורס תשווק אותה בגרסה חד מנועית או דו מנועית ושתי סוללות מובדלות - 82 או 91 קוט"ש. בגרסת מנוע יחיד (PRO ו-PRO S) היא מפיקה 286 כ"ס ו-55 קג"מ ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.5 ש' ועד מהירות מרבית של 180 קמ"ש. הגרסה הבכירה, ה-GTX, מצוידת שני מנועים חשמליים (הנעה כפולה) ומחלצת 340 כ"ס ומסיימת את המיאוץ ל-100 קמ"ש ב-5.4 ש'. גם במקרה זה, מהירותה מבוקרת ל-180 קמ"ש.
מבחינת טווח, מרחק הנסיעה בדגם הבסיסי, ה-PRO עם סוללת 82 קוט"ש עומד על 609 קילומטרים, גרסת PRO S עם סוללת 91 קוט"ש מוסיפה עוד כ-50 קילומטרים ואילו הגרסה הספורטיבית נאלצת להתקזז מעט לטובת היכולת הדינמית ותעצר ב-542 קילומטרים מרביים. הספק הטעינה בגרסת הבסיס הוא 175 קילוואט/שעה ובשני הדגמים היקרים יותר עומד על 200 קילוואט/שעה. כלומר, נדרשת כחצי שעה להשיב לסוללה 80% בעמדה מהירה. טעינה בעמדה ביתית, אורכת כ-8 שעות.
ברשימת הציוד התקני (PRO) תמצאו מערכת מולטימדיה עם צג 15", תצוגה עלית עם מציאות רבודה, ממשקי אפל ואנדרויד, בקרת אקלים תלת אזורית, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי 19", תאורת לד מטריקס ועוד. חבילת ה-S מוסיפה גם במת סאונד של הרמן קרדון, תקרה פנורמית, מתלים אדפטיביים, מושבים עם מיזוג וקירור, חימום לשורה השנייה וחישוקים מוגדלים ל-20".
דגם ה-GTX מופרד יותר עם תמה ספורטיבית שכוללת חבילת השחרה, פגושים, חישוקים וקישוטים ייחודיים על פי מוטיב סדרות הספורט החשמליות של החברה ועוד. כל הדגמים מצוידים בהיצע נרחב של מערכות הגנה אקטיביות בהן בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטח "מת" במראות הצד, תיקון סטיה מנתיב ועוד.
המחירים יחלו ב-320 אלף שקלים, עבור ל-354 אלף שקלים לדגם PRO S וכלה ב-400 אלף שקל לגרסת ה-GTX.