בכל אופן השם 'לנד קרוזר' בטויוטה ותיק בהרבה ומקורו ב-1954, אז ניתן לרכב שטח שהיה בפועל ג'יפ CJ ויוצר ביפן ברישיון מ-1951.
דגם זה הוא מאלה שהעניקו לטויוטה את מעמדה וזה נמכר בעולם ביותר מ-10 מיליון יחידות. לנד קרוזר משווק בישראל מ-2003 ונמכרו ממנו כאן 28,000 יחידות.
לנד קרוזר החדש מוצע בעולם כקודמו בגרסה קצרה עם שלוש דלתות ובארוכה עם חמש דלתות ושבעה מקומות ישיבה, והיא זו המשווקת כאן.
דגם חדש
לדגם החדש – המעוצב בקווים ישרים ומהווה מחווה לדור הראשון מ-1984 – שלדת סולם חדשה, TNGA-F, והיא קלה וחזקה ב-30% מקודמתה בהתנגדות לפיתול. הממדים גדולים יותר: בסיס הגלגלים 285 ס"מ, האורך 493 ס"מ, הרוחב 198 ס"מ והגובה 193 ס"מ. להשוואה: בדור הפורש בסיס הגלגלים 279 ס"מ, האורך 484 ס"מ, הרוחב 189 ס"מ. החלוקה מאחור מעט שונה; ב-3 שורות, נפח תא המטען 130 ליטרים (10 ל' יותר), אך עם קיפול השורה השלישית, הנפח הוא 556 ליטרים (84 ל' פחות). משקל הרכב 2320-2410 ק"ג.מרווח הגחון של הדגם החדש הוא 22.1 ס"מ; זוויות הגישה, הבטן והנטישה הן: 31 מעלות, 25 מעלות ו-22 מעלות.
ל-250 כקודמו עצמות-עצה כפולות מלפנים, סרן חי מאחור, ולפי טויוטה הם בתכנון חדש לשיפור נוחות הנסיעה. בין החידושים: הגה בתפעול אלקטרו-הידראולי (רק הידראולי קודם).
המנוע המשווק בישראל כקודמו: טורבו-דיזל 2.8 ליטר 4 צילינדרים, וזה מייצר 204 כ"ס (3000-3400 סל"ד) ו-51 קג"מ (1600-2800 סל"ד), לתיבה האוטומטית כעת 8 הילוכים (6 היל' קודם), לרכב הילוך כוח והנעה כפולה-קבועה. בעולם גם גרסת בנזין רגילה (163 כ"ס) וגם היברידית-נטענת (326 כ"ס).
במפרט הבטיחות בכל רמות האבזור מערך TSS3 העדכני של טויוטה: מניעת תאונה בצומת, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב (באמצעות ההגה; קודם: בלמים), בקרת שיוט אדפטיבית עד בלימה מלאה.
אבזור, מחירים
טויוטה לנד קרוזר 250 מוצע בישראל ב-5 רמות אבזור.בבסיס ההיצע 'סלקט' שמחירה 400,000 שקלים ולזו תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, צג מרכזי "9, בקרת אקלים דו-אזורית.
ב'לקשרי' העולה 440,000 שקלים ניטור שטח מת, בלימה אוטונומית גם לאחור, התרעת פתיחת דלת מסוכנת, גם בקרת נסיעה במורד – ובנוסף: מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג ואוורור לשני הקדמיים, צג "12.3, מערכת שמע משודרגת, ריפוד דמוי-עור.
ב'לימיטיד סקאי', המוצעת ב-470,000 שקלים, נעילת דיפרנציאל אחורי, בורר מצבי ניהוג בשטח ובנוסף: מערך ניקוי פנסים, גג זכוכית, תפעול חשמלי לכיוון ההגה, מחוונים מוקרנים, קונסולה אחורית עם קירור.
תג המחיר של 'סהרה סקאי' הוא 510,000 שקלים(, במפרט הטכני ניתוק מוט מייצב קדמי לנהיגה בשטח טכני – ובנוסף: חישוקי "20, גג זכוכית פנורמי, תצוגה עילית, מראה המציגה תמונת מצלמה מאחור, תפעול חשמלי לשני המושבים הקדמיים, אוורור במושבים האחוריים, מערכת שמע משודרגת עם 20 רמקולים, ריפוד עור.
בפסגת ההיצע 'פירסט אדישן', זו עולה 550,000 שקלים, ובמפרט חישוקי "18, ריפוד עור בגימור שונה ותא נוסעים מהודר יותר; ברמת אבזור זו המרכב מוצע בצבעי 'כחול דינמי' או 'חול מדבר', ולגג צבע אפור בהיר.