אלפא רומיאו משיקה בישראל את ג'וניור, דגם הפנאי הקטן (B-SUV) והחדש שלה, שהוצג באפריל השנה במילנו. דגם זה נקרא במקורו 'מילנו', אך ממשלת איטליה טענה לעבירה על החוק – שימוש בשם בעל "צליל איטלקי" (Italian Sounding) במוצר שאינו מיוצר באיטליה; רכב זה מיוצר במפעל סטלנטיס בפולין.
 

השראה

השם המקורי 'מילנו' היה של הדגם 75 של אלפא רומיאו במהדורה הצפון-אמריקאית שלו (1987-1989). השם הנוכחי, 'ג'וניור', ציין את גרסאות הכניסה של דגמי הקופה 105 ו-115, בגרסאות GT1300 ו-GTA בשנים 1965-1977.

אלפא רומיאו ג׳וניור
צילום: אלפא רומיאו

הקשר עם העבר של אלפא מוצא ביטוי משמעותי בהרבה והוא בעיצוב המיוחד של הדגם החדש. לפי אנשי אלפא ההשראה הייתה מהדגם האייקוני ג'וליה TZ, מכונית ספורט בעיצוב ייחודי שיוצרה ב-112 עותקים בשנים 1962-1963. בעיצוב של ג'וניור ביטוי גם למרכיבי עיצוב של דגם הפנאי הקומפקטי טונאלה, הנושא מצדו קשר ל-SZ – מכונית ספורט שיוצרה ב-1989-1991. 

על העיצוב אחראי אלחנדרו מסונרו-רומנוס (Alejandro Mesonero-Romanos), המעצב הראשי של אלפא ומי שברזומה שלו מכוניות כמו רנו לגונה קופה, כל דגמי הפנאי של סיאט בדור הראשון שלהם, קופרה פורמנטור וטווסקאן, אלפא רומיאו טונאלה – וכן, גם 33 סטראדלה המופלאה. 

אלפא רומיאו ג'וניור החדש בישראל – המחיר החל מ-170,000 שקלים
צילום: אלפא רומיאו
 

דגם, גרסאות

אלפא ג'וניור מבוסס על הפלטפורמה הקטנה E-CMP2 המשרתת כתריסר דגמים קטנים של תאגיד סטלנטיס – ביניהם: אופל קורסה ומוקה, ג'יפ אוונג'ר, DS 3, סיטרואן C4, פיאט 600, פיג'ו 208 ו-2008. 

בהתאם, בסיס הגלגלים הוא 256 ס"מ; אורכו של הרכב 417 ס"מ, רוחבו 178 ס"מ וגובהו 150 ס"מ. בגרסת הבנזין, נפח תא המטען הוא 400 ליטרים ומשקל הרכב 1380 ק"ג; בגרסה החשמלית הנפח 415 ליטרים, המשקל 1620 ק"ג.

אלפא רומיאו ג'וניור החדש בישראל – המחיר החל מ-170,000 שקלים
צילום: אלפא רומיאו

כמנהג סטלטניס וכעולה מהרצפה, גם ג'וניור מוצע בשתי גרסאות הנעה אותן פגשנו בדגמים אחרים. באחת מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים עם מערך היברידי-מתון; התפוקה היא 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ; התיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.9 שניות, המהירות המרבית 200 קמ"ש, צריכת הדלק היא 20.4 קג"מ.

בגרסה החשמלית מייצר המנוע 154 כ"ס ו-26.5 קג"מ וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9 שניות והמהירות המרבית היא 150 קמ"ש. לרכב סוללה של 54 קוט"ש (ברוטו; 51 קוט"ש נטו), הטווח 410 ק"מ והספק הטעינה המהירה הוא 100 קילוואט. 

לאלפא ג'וניור כמתבקש, גרסת הביצועים ולוצ'ה (Veloce), וזו מצוידת ב-2 מנועים המייצרים 282 כ"ס ו-35.2 קג"מ, ההנעה כפולה, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.9 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש. גרסה זו תגיע לישראל במהלך 2025. 

אלפא רומיאו ג'וניור החדש בישראל – המחיר החל מ-170,000 שקלים
צילום: אלפא רומיאו
 

אבזור, מחירים

אלפא ג'וניור מוצע בשתי רמות אבזור בכל אחת משתי הגרסאות. ברמת האבזור 'קור' – 170,000 שקלים בגרסת הבנזין, 190,000 שקלים בגרסה החשמלית – תאורת לד, חישוקי "17 בבנזין ו-"18 בחשמלית, צג "10.1 וצימוד סלולרי, בקרת אקלים מפוצלת. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ובקרת שיוט אדפטיבית. 

ברמת האבזור 'ספציאלה' – 190,000 שקלים בגרסת הבנזין, 205,000 שקלים בגרסה החשמלית – תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, גג שחור (גג זכוכית בתשלום), תפעול חשמלי לדלת תא הנהג ולמושב הנהג שיש בו גם עיסוי, ריפוד ודיפון משולבים בדמוי-עור, גם פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ. במפרט הבטיחות, בנוסף, ניטור שטחים מתים.

אלפא רומיאו ג'וניור החדש בישראל – המחיר החל מ-170,000 שקלים
צילום: אלפא רומיאו