השראה
השם המקורי 'מילנו' היה של הדגם 75 של אלפא רומיאו במהדורה הצפון-אמריקאית שלו (1987-1989). השם הנוכחי, 'ג'וניור', ציין את גרסאות הכניסה של דגמי הקופה 105 ו-115, בגרסאות GT1300 ו-GTA בשנים 1965-1977.הקשר עם העבר של אלפא מוצא ביטוי משמעותי בהרבה והוא בעיצוב המיוחד של הדגם החדש. לפי אנשי אלפא ההשראה הייתה מהדגם האייקוני ג'וליה TZ, מכונית ספורט בעיצוב ייחודי שיוצרה ב-112 עותקים בשנים 1962-1963. בעיצוב של ג'וניור ביטוי גם למרכיבי עיצוב של דגם הפנאי הקומפקטי טונאלה, הנושא מצדו קשר ל-SZ – מכונית ספורט שיוצרה ב-1989-1991.
על העיצוב אחראי אלחנדרו מסונרו-רומנוס (Alejandro Mesonero-Romanos), המעצב הראשי של אלפא ומי שברזומה שלו מכוניות כמו רנו לגונה קופה, כל דגמי הפנאי של סיאט בדור הראשון שלהם, קופרה פורמנטור וטווסקאן, אלפא רומיאו טונאלה – וכן, גם 33 סטראדלה המופלאה.
דגם, גרסאות
אלפא ג'וניור מבוסס על הפלטפורמה הקטנה E-CMP2 המשרתת כתריסר דגמים קטנים של תאגיד סטלנטיס – ביניהם: אופל קורסה ומוקה, ג'יפ אוונג'ר, DS 3, סיטרואן C4, פיאט 600, פיג'ו 208 ו-2008.בהתאם, בסיס הגלגלים הוא 256 ס"מ; אורכו של הרכב 417 ס"מ, רוחבו 178 ס"מ וגובהו 150 ס"מ. בגרסת הבנזין, נפח תא המטען הוא 400 ליטרים ומשקל הרכב 1380 ק"ג; בגרסה החשמלית הנפח 415 ליטרים, המשקל 1620 ק"ג.
כמנהג סטלטניס וכעולה מהרצפה, גם ג'וניור מוצע בשתי גרסאות הנעה אותן פגשנו בדגמים אחרים. באחת מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים עם מערך היברידי-מתון; התפוקה היא 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ; התיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.9 שניות, המהירות המרבית 200 קמ"ש, צריכת הדלק היא 20.4 קג"מ.
בגרסה החשמלית מייצר המנוע 154 כ"ס ו-26.5 קג"מ וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9 שניות והמהירות המרבית היא 150 קמ"ש. לרכב סוללה של 54 קוט"ש (ברוטו; 51 קוט"ש נטו), הטווח 410 ק"מ והספק הטעינה המהירה הוא 100 קילוואט.
לאלפא ג'וניור כמתבקש, גרסת הביצועים ולוצ'ה (Veloce), וזו מצוידת ב-2 מנועים המייצרים 282 כ"ס ו-35.2 קג"מ, ההנעה כפולה, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.9 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש. גרסה זו תגיע לישראל במהלך 2025.
אבזור, מחירים
אלפא ג'וניור מוצע בשתי רמות אבזור בכל אחת משתי הגרסאות. ברמת האבזור 'קור' – 170,000 שקלים בגרסת הבנזין, 190,000 שקלים בגרסה החשמלית – תאורת לד, חישוקי "17 בבנזין ו-"18 בחשמלית, צג "10.1 וצימוד סלולרי, בקרת אקלים מפוצלת. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ובקרת שיוט אדפטיבית.ברמת האבזור 'ספציאלה' – 190,000 שקלים בגרסת הבנזין, 205,000 שקלים בגרסה החשמלית – תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, גג שחור (גג זכוכית בתשלום), תפעול חשמלי לדלת תא הנהג ולמושב הנהג שיש בו גם עיסוי, ריפוד ודיפון משולבים בדמוי-עור, גם פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ. במפרט הבטיחות, בנוסף, ניטור שטחים מתים.