מודל Y, רכב פנאי בינוני בגודלו, הושק ב-2020 כמכפיל כוח לטסלה מודל 3 (ביחס לרף המחירים) ומאז הפך לסיפור הצלחה מסחרר, ולרכב הנמכר ביותר ב-2023 עד שהחל לאבד מומנטום בעקבות הצפת המותגים הסינים וכלה באיבוד התואר בסוף השנה הקודמת לדאצ'יה סנדרו, על רקע התבגרות הדגם והציפיה להחלפתו.
על פי הדגמים הזמינים לרכישה בארה"ב, גם באירופה, הורסיה היקרה ביותר של מודל Y נקראת 'חבילת השקה' וזו תימכר תמורת 60 אלף דולר - יקרה ב-25% בהשוואה לדגם הקודם. בעניין זה, טסלה עדיין משווקת את מודל Y המקורית בהנחות עד 3,500 דולרים כדי להיפטר מהמלאים.
במסגרת העדכונים שבוצעו למודל Y, חיצוניים ופנימיים אודותיהם דיווחנו לאחרונה, גרסה זו תספק טווח נסיעה מרבי של 515 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה ועם צריכת אנרגיה ממוצעת של 15.3 ק' והספק טעינה של 250 קילוואט/שעה או השבה של 244 קילומטרים ב-15 דקות.
בצד הביצועים, היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות ועד מהירות מרבית של 201 קמ"ש. היא גם היחידה שמגיעה עם חבילת נהיגה אוטונומית בשווי 8,000 דולר, בעוד בגרסאות אחרות מדובר באופציה.
הנדסת האנוש, צג 8" ליושבים מאחור, מתכתבים עם העדכונים של מודל 3 החדשה, ואילו במפרט אפשר למצוא חישוקים חדשים בגודל עד 20" וצמיגים חדשים ושקטים יותר, צג ראשי 15.4", תמה מושחרת בתא הנוסעים (לפי בחירה) ומערכת שמע עם 16 רמקולים בין היתר.
מסירות ראשונות תחלה בחודש מרץ. הדגם טרם הושק בארץ.