הממשק החדש אינו גלוי מכיוון שבמקום הקודנית הרגילה המותקנת ליד ההגה, הספרות להפעלת הקוד מיוצגות על-ידי הפקדים הנמצאים בהגה עצמו. רק הקשת הקוד הנכון – בפקדים שנבחרו ובסדר הנכון – תאפשר התנעת הרכב.
המשמעות היא שגנב רכב הרגיל לקודנית ויש לו כלים לנטרולה, לא ימצא את המערכת החדשה ויתקשה מאוד בגילויה. המערכת החדשה בעיקר גורמת לכך שתהליך גניבת הרכב יימשך זמן רב בהרבה, מה שיאפשר מניעתה – הן בגלל תגובת הגנב ומעבר לרכב אחר, הן בגלל שמערכות התראה ואיתור תהיינה יעילות יותר. בנוסף, המערכת החדשה משאירה את סביבת הנהג נקייה כפי שהיא, מייתרת התקנה חיצונית של קופסה הכוללת הדבקה, חוטי חשמל וכיו"ב.
הקשר בין הפקדים שעל ההגה ובין מערכת ההתנעה נעשה דרך מערך CAN bus של הרכב המתרגם את פעולת המקשים הרלוונטיים לקוד זיהוי.
לפי אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר, ועל רקע הגידול בגניבות רכב – ב-2024 נרשמה עלייה של 15% ביחס ל-2023 – מערכת NOK "היא פתרון חדשני 'מחוץ לקופסה', אשר יקשה עוד יותר על גנבי הרכב, יקנה לנו זמן יקר בעיכוב בתהליך הגניבה ויוריד את שיעור הגניבות ברכבים בהם יותקן הפתרון". עוד ציין גולדשטיין כי הראשונה לאמץ את הפתרון היא ג'נסיס המיובאת על-ידי כלמוביל "אשר תטמיע את NOK כבר בקרוב בדגמיה החדשים".