ה-R8 תחלוק רכיבים מרכזיים עם ה-Temerario של למבורגיני שנחשפה לאחרונה. אאודי ולמבורגיני שיתפו פעולה בצורה הדוקה בפיתוח ה-R8, וסביר להניח שה-R8 החדשה תצעד באותה דרך, כלומר תאמץ את מערכת ההנעה, האלמנטים המבניים, האלקטרוניקה והמרכב של הטמרריו עם שינויים ספציפיים של אודי בהתאם לכיול.
בעוד שהלמבורגיני טמרריו תירש את הוראקן, ה-R8 החדשה תעוצב תוך דגש רב יותר על שימושיות יומיומית, וצפויות גם גרסאות קופה וקבריולה. על פי הפרסומים באיטליה, ה-R8 תאכלס את מנוע ה-4.0 ליטר V8 של הטמרריו, המספק 588 קילוואט (800 כ"ס), כאשר אליו מחוברים שלושה מנועים חשמליים, כל אחד מפיק 110 קילוואט (150 כ"ס).
שני מנועים חשמליים יניעו את הסרן הקדמי, ויספקו הנעה לכל הגלגלים בעת הצורך, בעוד המנוע השלישי, הממוקם בין מנוע ה-V8 לתיבת ההילוכים, יבטיח לדבריהם תגובה מהירה ואספקת כוח קוהרנטית. עם הספק משולב של 677 קילוואט (920 כ"ס), הטמרריו מסוגלת להעפיל אל מהירות מרבית של למעלה מ-340 קמ"ש ומאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 2.7 שניות בלבד.
עד כה, ה-R8 הייתה זמינה רק עם מנועי בעירה מסורתיים, עם תצורות V8 ו-V10. בעבר, היו תוכניות ל-R8 חשמלית, עם קונספט שנחשף ב-2018, אבל אלה בוטלו בסופו של דבר. ה-R8 ההיברידית החדשה תמשיך את מורשת ה-R8 כמכונית-על חשמלית חלקית, כשהייצור מתוכנן להתקיים במתקן אאודי בהילברון, גרמניה, כמו בדגמים הקודמים.
בקצרה
אאודי R8 עשתה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת פריז 2006 כמכונית קונספט. אירוע זה נחשב ציון דרך מבחינת החברה שכן ה-R8 סימנה את כניסתה של אאודי לעולם המובחר של מכוניות-על והתייצבה מול שמות היסטוריים כמו פרארי, למבורגיני ופורשה.גם מבחינה כלכלית, ה-R8 זכתה להצלחה משמעותית עבור אאודי, באופן יחסי - הן מבחינת המכירות והן מבחינת תדמית המותג. מאז חשיפתה, ה-R8 נמסרה ביותר מ-30,000 יחידות ברחבי העולם, עם ביקוש רב מצד חובבים ואספנים וגם בארץ נמכרה בקומץ יחידות. כוח המשיכה שלה התרחב הרבה מעבר ללקוחות המסורתיים של אאודי, ומשך לא מעט בעלי אמצעים שראו בה אלטרנטיבה ראויה לקלאסיקות מאיטליה.