אחת הסיבות המרכזיות לכך, לדברי המגזין, היא דמותו השנויה במחלוקת של מנכ"ל החברה, אילון מאסק; 70 אחוזים מהמשיבים סבורים שהקשר הקרוב של מאסק עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וההבעת תמיכתו במפלגת ה-AfD לקראת הבחירות הפדרליות בגרמניה, משפיעים לרעה על תדמית מותג הרכב של טסלה.
יש לציין כי אף נהגי טסלה עצמם מציינים ירידה במידת ההערכה כלפי היצרן, במיוחד בהיבט של "שווי מכירה גבוה" (כלומר כרכב משומש). רק 25 אחוזים מהם טוענים כי מדובר בתכונה חיובית של טסלה, לרוב על דגמי מודל 3 ומודל Y כיום, לעומת 44 אחוזים בשנה שעברה.
מרקוס איברג'ר, מנכ"ל מערך השיווק של הירחון אמר: "אנו לא מודדים לעיתים קרובות ירידה כה משמעותית בניתוחי תדמית שלנו. נראה כי זהו תוצאה של מדיניות המחירים הבלתי שגרתית של המותג, שהורידה את מחירי הדגמים הנבחרים בצורה חדה לאחרונה".
תדמית יציבה יחסית לפולקסווגן, המותגים הסיניים נתפסים כזולים
תמונת המצב של המותג פולקסווגן, הן בצד התדמיתי והן בתפישה הערכית נותרה יציבה למדי, על אף שזו הייתה בכותרות מדי יום במהלך תקופת הסקר, בשל דיונים מתמשכים על מבנה ארגוני מחדש. "יחד עם זאת, רוב המשיבים (73 אחוזים) מעוניינים שפולקסווגן תחזור להציע סדרת דגמים אטרקטיבית בקטגוריית המחירים הנמוכה," אמר מיכאל פייפר, עורך המגזין.המותגים הסיניים נהנים מהכרה גוברת בכך שהם מציעים תמורה טובה לכסף, אך 40 אחוזים מהמשיבים סבורים כי המותגים מסין כבר לא נתפסים כזולים כפי שהיו בעבר. 55 אחוזים טוענים שבעתיד הקרוב, המותגים הסיניים יוכלו ליישר קו עם הרמה של יצרני הרכב האירופאים, ו-14 אחוזים סבורים כי הם אף יוכלו להדביק את הפער ולהתחרות בהם ישירות.