זמן קצר לאחר הצגתה הרשמית, חשפה רנו גם את אלפין A290, למעשה גרסה ספורטיבית וחמה ל-5, היא אפילו חלקה איתה את המקום על הפודיום. ולמרות שההצעה של אלפין בהחלט חביבה למראה ומעניינת למדי (עד 220 כ"ס) – נראה שברנו חשבו שעדיין יש מקום לגרסת-על אחת נוספת.
הטורבו השלישית
כעת חשפה היצרנית את רנו 5 טורבו 3E החדשה, מכונית אשר אמורה להוות המשך שושלת מכוניות הסופרמיני המפלצתיות של היצרנית. וכן, לפני שאתם שואלים – מדובר במכונית חשמלית לגמרי. גם אנחנו תוהים מתי יצרניות הרכב יפסיקו להדביק את התווית 'טורבו' בכל פעם שנדמה להן כי נדרש לשפר קצת את המשיכה לדגם. עם הנתונים של גרסה זו באמת שלא היה חסר דבר.
ראשית, ה-5 טורבו החדשה מבוססת על שלדה ייעודית ונפרדת מזו של דגמי 5 ו-A290 ה"רגילים". לראיה, המידות שונות לגמרי: אורכה 408 ס"מ (392 ס"מ ב-5), רוחבו 203 ס"מ (177 ס"מ) גובהה 138 ס"מ (150 ס"מ) ובסיס הגלגלים נפרש על פני 257 ס"מ (254 ס"מ). גם המערך החשמלי שונה ומבוסס על ארכיטקטורת 800V חדשה לגמרי. לפני רנו, בתכנון הדגם יושמו לקחים והוטמעו טכנולוגיות מקבוצות המירוצים של היצרנית, היא תוכננה כך שתוכל לעמוד בעומסי נהיגה גבוהים וממושכים ומציעה – איך לא – מוט בלם יד אנכי ובולט בסגנון מכוניות ראלי/דריפט ייעודיות.
השם רנו טורבו 3E, למקרה שמישהו פספס, מהווה הומאז' לרנו טורבו וטורבו 2 האייקוניות כאשר ה-E מדגישה את היותה חשמלית. בכך גם מתעלמת רנו מקליאו ספורט V6 המופרעת לזמנה שהציגה גם היא רעיון דומה לאותן 5 מפלצתיות – ואנו מתכוונים כמובן אל אותן גרסאות הומולוגציה למכוניות הראלי הנודעות.
בהתאם, גם המופע החיצוני כולו מחווה למכוניות ההן, אפילו הצבעים מזכירים את אלה של מכונית הראלי. ניתן לראות כאן את הפגושה האגרסיבי, יחידות התאורה הרבועות ובולטות הכנפיים התפוחות מלפנים ובעיקר מאחור להשלמת הצללית האייקונית. לפי רנו, בזכות המידות החריגות מתקבלות כאן הפרופורציות אשר מתאימות יותר למכוניות על אקזוטיות.
גם היכולת, כך רנו, שייכת לתחום האקזוטי. רנו 5 טורבו 3E מצוידת בשני מנועים חשמליים הנמצאים בתוך בתי הגלגלים (הנעה אחורית) ואלה מפיקים יחד הספק משולב של 540 כ"ס (272 כ"ס כל אחד). יחד עם נתון משקל זעום לחשמלית שעומד על 1,450 ק"ג (מעט פחות מאלפים A290 החלשה משמעותית) מתקבל יחס הספק-משקל מרשים של 2.7 ק"ג לכ"ס. זה מספיק כדי להאיץ את הקטנה הזו ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-270 קמ"ש במסלול.
את הכוח מספקת סוללת 70 קוט"ש אשר מסוגלת לטעינה מהירה בהספק מירבי של 350 ק"ו. בקצב זה ניתן לטעון את הסוללה מ-15-80% בכ-15 דקות. בנהיגה שגרתית טווח הנסיעה עומד על מעל ל-400 ק"מ לפי תקן WLTP, אולם ברנו מודים כי ניצול ההספק יביא לריקון הסוללה לאחר "מספר הקפות חמות".
מעבר לנתונים, ברנו מבטיחים יכולות גבוהה בין פיתולים בזכות מערך מתלים תואם אשר יתמוך בביצועים המרשימים שיודעים לנפק המנועים החשמליים. בהתאם, הנהג יוכל לבחור מבין מספר מצבי נהיגה – רגיל, שלג, ספורט, מרוץ ואפילו מצב דריפט ייעודי.
רנו 5 טורבו 3E תיוצר בהיקף מוגבל ולא תהיה לדגם סדרתי של ממש, אולם עם 1,980 יחידות מתוכננות לא מדובר בהיקף מצומצם ממש. וכן, גם במספר היחידות שייוצרו רנו בוחרת לקרוץ ל-5 טורבו המקורית אשר הושקה בשנת 1980. המחיר טרם פורסם, אך זה צפוי להיות כבד בהחלט. פנקס ההזמנות יפתח בשבועות הקרובים כאשר הדגם צפוי להגיע לכבישים במהלך שנת 2027.