"הפחתת המורכבות היא משימה מרכזית עבורנו: מסיבה זו, היה הכרחי לצמצם את משפחת הדגמים הקומפקטיים משבעה לארבעה דגמים בלבד בסגמנט הזה" – כך הצהיר המנהל הטכני של מרצדס-בנץ, מרקוס שפר, בשולי ההשקה העולמית של ה-CLA החדשה. שפר היה חד-משמעי כשהפריך את השמועות על שינוי כיוון אפשרי בנוגע ל-Class A, שכרגע מיועדת להיעלם ללא מחליפה. "אנחנו זקוקים לדגמים שיעבדו בכל רחבי העולם, כולל סין וארה"ב: אני יודע שההאצ'בק הוא המועדף באירופה, אבל זה לא היה חלק מהתוכניות ונאלצנו לקבל החלטות, גם אם קשות".

היצע מצומצם של ארבעה דגמים

השמועות על שינוי כיוון – שיוחסו להתנגדות פנימית מצד הנהלת החברה – נראות כעת כבלתי מבוססות. המשמעות היא שהיצע הדגמים לא יעלה על ארבעה בלבד. לא רק שעבור A קלאס לא יקום יורש ישיר (כמו גם לאחיותיה, A Sedan ו-Class B, שמעולם לא היו לגביהן ספקות), אלא שגם האפשרות להוספת דגם חדש שהיה אמור לנצל את פלטפורמת ה-MMA, ככל הנראה ירד מהפרק.

צילום: מרצדס

פלטפורמה ייחודית לרכב השטח

"הבייבי G לא ייבנה על פלטפורמת ה-MMA", הבהיר שפר בתשובה לשאלה מצד כלי התקשורת באיטליה, "משום שאם היינו משתמשים בפלטפורמה החדשה, לא היינו יכולים להבטיח לו את יכולות השטח שדגם G-Class מחייב. אנחנו מנצלים את המודולים הקיימים עד למקסימום האפשרי – מהנעה ועד תוכנה – אבל עבור הבייבי G נפתח בסיס ייחודי. פלטפורמת ה-MMA אינה מאפשרת התקנת גלגלים בקוטר הדרוש לדגם מסוג זה, וגם לא את מרווח הגחון הנדרש".

לוח הזמנים להשקות

לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של
על פי המידע שהופץ במהלך האירוע, 4 הדגמים הקומפקטיים החדשים צפויים להיחשף תוך פחות משנתיים. לאחר ה-CLA, תגיע גרסת ה-Shooting Brake, שהופיעה בקצרה במהלך ההשקה העולמית כשהיא מוסווית, וצפויה לקבל חשיפה מלאה בתערוכת הרכב במינכן בספטמבר הקרוב, עם תחילת שיווקה עד סוף השנה. שנת 2026 עשויה להיות שנת הבכורה של מחליפו של ה-GLB, ואחריו יגיע גם ה-GLA החדש, שיעבור עדכון עיצובי שיחזיר אותו קרוב יותר למקור – פחות SUV ויותר רכב פנאי ספורטיבי.

צילום: מרצדס
 

האם CLA AMG תהיה חשמלית בלבד?

פלטפורמת ה-MMA תשמש, כמובן, גם לדגמי AMG ספורטיביים. עם זאת, לפי הדיווחים האחרונים, ה-CLA 45 העתידית עשויה להיות זמינה בגרסה חשמלית בלבד, לפחות בתחילת הדרך.

הסדאן הקומפקטית החדשה של מרצדס, המבוססת על פלטפורמה רב-תכליתית, תוצע גם עם מנוע 1.5 טורבו-בנזין היברידי מתון במתח 48 וולט, אך כרגע מסתמן כי מיתוג AMG יוקדש רק לגרסה החשמלית. בכל מקרה, לא ניתן לשלול שם סיבובי פרסה: רק לאחרונה חזר מותג הספורט של מרצדס מהצהרות קודמות, כשפתח את הדלת לחזרתו של מנוע ה-V8 בדגמים שונים.