פחות משנתיים – זה כל הזמן שחלף מאז שהדור השישי של רנו אספאס נחשף, וכבר הוא זוכה למתיחת פנים. בדרך כלל, עדכון אמצע החיים מתרחש לאחר שלוש או ארבע שנים, אך לוח הזמנים המואץ לא נובע מחוסר הצלחה. מאז שהפך רשמית לרכב פנאי במרץ 2023, האספאס משך אליו כ-11,000 לקוחות בשנת השיווק הראשונה שלו. עם זאת, המתחרים פולקסווגן טיגואן (כעת טיירון) ו-פיג'ו 5008, שגם הם מציעים גרסאות 7 מושבים, נחשבים לדגמים מעט יותר מוצלחים ממנו. 

מעבר לצורך לעמוד בתחרות, רנו מאמצת את השפה העיצובית החדשה שלה, כפי שנראה בדגמים האחרונים כמו הקליאו המחודשת והראפאל. אי לכך, גם האספאס מקבל חזית מעודכנת עם אלמנטים זקופים יותר בחתימת התאורה – ממש כמו אחיו אוסטרל, שגם הוא צפוי לקבל מתיחת פנים בקרוב.

צילום: יצרן

בתמצית, האספאס החדש מגיע עם עיצוב חיצוני מחודש בתמה יוקרתית יותר; החזית כוללת גריל קדמי בעיצוב חדש, פנסים מלוכסנים בטכנולוגיית LED ומכסה מנוע מחודש. הגג הפנורמי הייחודי מסוג Solarbay המשתרע על פני 2 מ"ר מעניק תחושה של מרחב פתוח לדברי החברה, ומאפשר שליטה על אחוזי ההצללה בלחיצת כפתור או באמצעות פקודה קולית מגלגל ההגה. 

בגזרת הגוונים ניכרת עוד השקעה לבידול, שכן רנו אספאס מוצע בגוונים חדשים, בהם Baltic Blue Grey, לצד גווני כחול כהה, לבן פנינה ושחור מטאלי. בנוסף, חבילות העיצוב של גרסת Esprit Alpine כוללות אלמנטים ספורטיביים, גימורי אלקנטרה ושילוב של צבעים ייחודיים.

מתחת לפני השטח

רנו אספאס החדש מבוסס על פלטפורמת CMF-CD, המציעה שלדה קלה ועמידה יותר. הרכב כולל מערכת הנעה E-Tech Hybrid 200 בעלת הספק מרבי של 200 כ"ס, המשלבת מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר עם שני מנועים חשמליים ותיבת הילוכים חכמה. השילוב הזה מאפשר צריכת דלק מבוקרת של 4.8 ליטר ל-100 ק"מ וטווח נסיעה של עד 1,100 ק"מ ללא צורך בטעינה, מספרים ביצרן. 

עוד ברשימת יכולותיו, מערכת 4Control Advanced להיגוי בארבעה גלגלים משפרת את התנהגות הכביש ומקטינה את רדיוס הסיבוב, מה שהופך את הרכב לנוח במיוחד בנסיעה עירונית ובכבישים מפותלים אך אין בכך להקיש משהו מרמת התקשורת שלו עם הנהג.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: יצרן

האספאס, עם אורך כולל של 474 ס"מ, רוחב 184 ס"מ ובסיס גלגלים של 273 ס"מ מציע 5 או 7 מושבים, כאשר השורה השנייה ניתנת להזזה ב-22 ס"מ ומציעה זוויות הטיה שונות לטובת שיפור הנוחות. בשורת המושבים השלישית (בגרסת ה-7 מושבים), ניתן לקפל כל מושב בנפרד לקבלת שטח מטען גדול יותר. לזה חלל אחסון של 520 ל' ועד 2,054, כאשר שימוש בכל השורות מותיר 212 ליטרים צנועים. 

הרכב מצויד במערכת OpenR Link עם מסך כפול בגודל 24 אינץ', חיבור Google Built-in, אינטגרציה עם Apple CarPlay ו-Android Auto, ומערכת שמע מתקדמת מבית Harman Kardon.

צילום: יצרן

מערכות הגנה מתקדמות יש לאספאס, בהן 32 מערכות בטיחות אקטיביות (ADAS), בהן:
בלימת חירום אוטומטית (AEBS)  בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצור וסע, זיהוי תמרורים, התרעה על מהירות מופרזת, ניטור שטחים מתים והתרעה על סטייה מנתיב, מצלמות היקפיות 360° עם תצוגת תלת-ממד ועוד. כן הוא מצויד ב- מערכת Safety Coach שמנתחת את אופן הנהיגה ומעניקה ציון בטיחותי לנהג, עם המלצות לשיפור הרגלי הנהיגה.

לפחות באירופה, רנו אספאס החדש מגיע בשלוש רמות גימור: Techno – גרסה מאובזרת עם מערכת מולטימדיה OpenR, תאורת LED מתקדמת וגלגלים בקוטר 19". אותה חבילת Esprit Alpine שצויינה קודם לכן ארוזה במוטיב ספורטיבי עם חישוקי 20", מושבי אלקנטרה ותוספות עיצוב חיצוניות ייחודיות. ובקצה העליון מולבשת חבילת Iconic – הגרסה היוקרתית ביותר עם ריפודי עור משולבים בעץ אמיתי, גג פנורמי Solarbay ומושבים מתכווננים חשמלית עם חימום ועיסוי.

ברונו ונל, סגן נשיא המוצר של מותג רנו, מסר: "ה-Espace החדש, לצד ה-Rafale, מייצג את ההאצה שלנו לתוך פלח השוק המרכזי-גבוה עם הצעה היברידית יעילה במיוחד. רכב ה-SUV המשפחתי שלנו אוצר שילוב מושלם של טכנולוגיה, עיצוב ונסיעה ארוכת טווח הודות למערכת ההיברידית המתקדמת". 

מיבואנית רנו לישראל, חברת פריסבי נמסר למערכת 'אוטו' כי האספאס עתיד להגיע לארץ אך המועד טרם נקבע. לפניו, נראה בארץ, עוד השנה את הקליאו המחודשת ואת רנו-5 החשמלית.