במהלך השבועיים הראשונים של מרץ, רכבי החברה האסטרטגיים היוו 1.4% מסך כל הרכבים המשומשים שנמכרו לסוכנויות רכב, עלייה משמעותית לעומת 0.4% באותה תקופה בשנה שעברה. מחברי הדו"ח מעריכים כי המגמה עלולה להחמיר עוד יותר בהמשך החודש, על רקע המחאות נגד החברה.
ירידה בנאמנות למותג
"נאמנות הלקוחות למותג הופכת לשאלה פתוחה", אמרה ג'סיקה קולדוול, ראש מחלקת התובנות ב-Edmunds. "המעורבות הציבורית הגוברת של אילון מאסק בעניינים פוליטיים, לצד חששות בנוגע לשמירת הערך של טסלה, גורמים לחלק מהלקוחות הוותיקים להרגיש מנותקים מהמותג", הוסיפה.לפי הסקר שבוצע, קצב ירידת הערך של טסלה כרגע דומה לזה של רכבים חשמליים מיצרניות כמו פורד, יונדאי וקיה, אך המותג האמריקני, מחלוצי ענף הרכב החשמלי של הדור החדש - ומי שנחשב למשפיע ביותר, עלול לספוג ירידה משמעותית ככל שיותר רכבי טסלה משומשים נפלטים לשוק.
הדו"ח מצביע על מגמה נוספת: בפברואר, שיעור האנשים שהביעו עניין ברכישת רכב טסלה ירד ל-1.8% בלבד—הנתון הנמוך ביותר מאז אוקטובר 2022. מדובר בצניחה חדה לעומת השיא של 3.3% שנרשם בנובמבר 2024.
מאסק ניסה להרגיע עובדים
האתגרים הללו מגיעים בתקופה מורכבת גם בזירת שוק ההון. מניית טסלה רשמה ירידה של יותר מ-50% בשלושת החודשים האחרונים, כשהיא צונחת מהשיא של 479.86 דולר ב-17 בדצמבר ל-233 דולר בסגירת המסחר האחרונה.על רקע זה, מאסק ניסה להרגיע את העובדים במהלך פגישה וירטואלית שהתקיימה בפלטפורמת X. "מה שאני אומר זה: אל תמכרו את המניות שלכם," אמר, תוך שהוא חוזר על הבטחות העבר של החברה, ובראשן ההבטחה להשקת נהיגה אוטונומית בקרוב.
"העתיד מזהיר"
"יש תקופות קשות, אבל אני כאן לומר לכם שהעתיד מדהים ומרגש. אנחנו הולכים לעשות דברים שאף אחד לא חלם עליהם", הצהיר מאסק.מאסק גם התייחס לחשיפה השלילית של החברה בתקשורת: "אם תקראו את החדשות, זה נראה כמו אפוקליפסה," אמר. לדבריו, בכל פעם שהוא עובר ליד מסך טלוויזיה, הוא רואה דיווח על רכב של טסלה עולה באש.
"אני מבין אנשים שלא רוצים לקנות את המוצרים שלנו, אבל אין צורך לשרוף אותם—זה נראה לי קצת לא הגיוני".