חברת הטכנולוגיה הסינית שיאומי (Xioami) ממשיכה להאיץ את מאמציה בתחום הרכב החשמלי, ומבססת את חשיבותה כמותג בעל השפעה. לאחרונה, החברה הכריזה על הקמת מרכז חדש באירופה שיתמקד בפיתוח כלי רכב חשמליים (EV), ובמסגרת זו גייסה שני בכירים לשעבר מחטיבת הפרטיות של ב.מ.וו. המהלך הזה ממחיש את רצינותה של שיאומי לא רק להתחרות בשוק המקומי בסין, אלא גם להפוך לשחקנית משמעותית בזירה הבינלאומית, ובמיוחד באירופה. 

המרכז החדש ששיאומי מתכננת להקים באירופה אמור לשמש כבסיס לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום הרכב החשמלי. הוא צפוי להתמקד בתחומים כמו עיצוב רכבים, מערכות הנעה חשמליות, טכנולוגיות סוללות חדשניות ומערכות נהיגה אוטונומית. אירופה נבחרה כמיקום אסטרטגי בשל התשתית הטכנולוגית המפותחת שלה, הרגולציה המתקדמת בתחום הרכב הירוק והביקוש הגובר לכלי רכב חשמליים מצד הצרכנים, אם כי בשיאומי לא מתעלמים מהירידה בביקושים.

הכניסה של שיאומי לתחום הרכב החשמלי

שיאומי, שרכשה את המוניטין שלה בזכות הסמארטפונים, הגאדג'טים והמוצרים החכמים, הכריזה בשנת 2021 על כוונתה להיכנס לתחום הרכב החשמלי כחלק מחזון ארוך טווח. החברה השקיעה מיליארדי דולרים במיזם זה, ובשנה שעברה השיקה את הרכב החשמלי הראשון שלה, ה-SU7, שנקלט בשוק הסיני במספרים עצומים עד כה. 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

על פי דיווח בסין, הוא עוקף את מכירות טסלה מודל 3 ב-2024 עם למעלה מ-135 אלף יחידות שנמסרו. לאחרונה, שיואמי הציגה גם את ה-SU7 Ultra, גרסה עוצמתית במיוחד עם 1,500 כוחות סוס והוזמנה ב-15 אלף יחידות תוך 24 שעות. החברה מתכננת להשיק בקיץ הקרוב את ה-YU7, רכב פנאי חשמלי שיתחרה בטסלה מודל Y, ומתכוונת להתרחב לשווקים בינלאומיים החל מ-2027, תוך הקמת מרכז מחקר באירופה.

יש את מי לחקות

העובדה ששיואמי שכרה שתי דמויות מחברת ב.מ.וו אכן מעידה על כוונותיה לחזר אחרי קהל בעל אופי מערבי, אולי כפי שעשתה חברת יונדאי. זו, כזכור גייסה לשורותיה את אלברט בירמן, מראשי חטיבת M של ב.מ.וו בשנת 2015 שתחת ניהולו הוקמה חטיבת N הספורטיבית וכן היה אחראי על כיול חלק נכבד מהמוצרים הקוריאנים של קיה המיועדים לטעם האירופי, ובהמשך גם טיפל במותג ג'נסיס.