מסין לאירופה, הכירו את MG S5
למעשה, MG S5 הוא הגרסה לשוק האירופאי של רכב הפנאי ES5 אשר נחשף בסוף שנת 2024 בגרסה לשוק הסיני. דגם זה מבוסס על פלטפורמת MSP החדשה והמתקדמת אשר הוצגה לראשונה עם MG 4 המשפחתית הקומפקטית.
חיצונית, ה-S5 כמעט זהה לגמרי ל-ES5 הסיני וזה אומר עיצוב בעל קווים רכים המעניקים לו הופעה עדכנית למדי, ונדמה כי ב-MG לא ניסו לאתגר יותר מדי את הצופה. ממדיו מקובלים בסגמנט וקרובים מאוד למתחרה הישיר מבית BYD. אורכו 447.5 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ, גובהו 162-163 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 273 ס"מ. לתא המטען נפח של 453 ל' או 1,441 ל' עם קיפול המושבים.
סביבת הנהג מציעה סידור מודרני למראה וכוללת כמובן צמד מסכים – לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.25 אינץ' ומערך מולטימדיה עם מסך בגודל 12.8 אינץ'. בניגוד לחוץ, בסביבת הנהג דווקא בוצעו כמה שינויים חשובים: מסך המולטימדיה קטן מזה בדגם הסיני, וזאת כדי לאפשר מיקום מספר פקדים פיזיים לשליטה על מערכת המיזוג. בנוסף, הקונסולה המרכזית במבנה שונה: צמד מחזיקי הכוסות מוקמו מלפנים, יש משטח טעינה אלחוטי אחד – כל השינויים הללו נעשו על מנת לאכלס את חוגת ההילוכים.
מנועים, סוללות, טווח
בשלב זה, MG S5 החדש מוצע בשתי גרסאות הנעה. לגרסת הכניסה מנוע יחיד (הנעה אחורית) המפיק 170 כ"ס ו-25.4 קג"מ המספיקים ל-8 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש. לגרסה זו סוללת 49 קוט"ש ברוטו (47.1 קוט"ש נטו) לטווח מירבי של 340 ק"מ לפי תקן WLTP.
לגרסה השניה מנוע יחיד חזק יותר וסוללה גדולה יותר: 230 כ"ס ו-35.7 קג"מ ו-64 קוט"ש ברוטו (62.1 קוט"ש נטו) בהתאמה. כמובן יש שיפור בביצועים ובטווח: 6.3 שניות בלבד ל-100 קמ"ש וטווח הנסיעה המירבי עומד על 480 ק"מ. בנוסף, את גרסה זו ניתן לקבל ברמת גימור 'טרופי' בעלת סגנון עיצובי ספורטיבי יותר כולל חישוקי 18 אינץ' וצמיגים רחבים יותר – אלה פוגעים מעט בטווח הנסיעה שעומד על 465 ק"מ בגרסה זו.
באופן מפתיע, הספק הטעינה הביתית (AC) עומד על 7 ק"ו מירביים בלבד, כאשר לרוב המתחרים 11 ק"ו. נתון זה מאפיין לרוב מערכי טעינה חד-פאזיים, אולם ב-MG לא מציינים זאת במפורש. בהספק זה, זמן הטעינה הביתית יעמוד על כ-8.5 שעות לסוללה הקטנה וכ-11.5 שעות לסוללה הגדולה (טעינה מלאה). הספק הטעינה המהירה מרשים יותר ועומד על 120 ק"ו לסוללה הקטנה ועד 139 ק"ו לסוללה הגדולה.
יחד עם זאת, מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'אוטו' כי הרכב יהיה זמין בארץ גם עם טעינה תלת פאזית.
כאמור, השיווק באירופה מתחיל ממש בימים אלה. מחירו של MG S5 החדש בבריטניה נמוך מזה של דגמים מקבילים כמו BYD אטו 3 או קיה EV3 – פער של יותר מ-10% ביחס לגרסאות ורמות גימור מקבילות. אם הפער ישמר גם כשיגיע לישראל מדובר יהיה בתוספת מעניינת לשוק הרכב המקומי.