חברת
אלפא רומיאו, כמו רבות מיריבותיה באירופה ממשיכה להסתגל לעידן החשמלי עם לא מעט חששות וגם ומחשבות. אחרי שהכריזה בעבר על מעבר מוחלט לרכבים חשמליים עד שנת 2027, החברה מעדכנת את האסטרטגיה שלה וכעת מתכננת להשיק את הדגמים הגרעיניים שלה, ג'וליה וסטלביו לא רק בגרסאות חשמליות, אלא גם בגרסאות היברידיות מתקדמות.
סטלביו החדש – הדור הבא של רכב הפנאי הספורטיבי
הדור הבא של הסטלביו, רכב הפנאי הספורטיבי של המותג, צפוי להיחשף בשנת 2025 ולהגיע לכבישים ב-2026. הרכב ייוצר במפעל קסינו שבאיטליה, שם מייצרים כיום את הדגם הנוכחי. הדגם החדש יתבסס על פלטפורמת STLA Large של קבוצת סטלנטיס, המאפשרת שילוב של מערכות הנעה היברידיות מתקדמות לצד טכנולוגיה חשמלית טהורה.
הג'וליה החדשה, שמנסה להחזיק את הראש מעל המים, ממשיכה את המסורת של רכבי ספורט סדאן דינמיים בהתאם לתנאים הכלכליים בסטלנטיס. היא תגיע לאחר הסטלביו, כאשר התכנון הוא להציע אותה גם בגרסת 'תלתן ירוק' חשמלית עם ביצועים תחרותיים. על פי הערכות, המנועים החשמליים יספקו קרוב ל-1000 כוחות סוס, מה שיהפוך את הדגם הזה לאחד המהירים מסוגו.
800 קילומטרים ללא טעינה – הטכנולוגיה של העתיד
מערכות הסוללה של STLA Large יתמכו בקיבולת של בין 101 ל-118 קוט"ש, מה שיאפשר טווח נסיעה של עד 800 קילומטרים בגרסאות מסוימות, על פי תקן WLTP. המשמעות היא שטווחי הנסיעה יתחרו במותגים מובילים כמו טסלה ואפילו לוסיד, תוך שמירה על ממד פרקטי ואולי גם מחיר אטרקטיבי, אם כי אין לצפות לבשורות מרחיקות לכת.
צילום: יצרן
אלפא רומיאו ג'וניור – החשמלית הראשונה של המותג
המהלך לכיוון חשמל אינו מתחיל רק עם ג'וליה וסטלביו. לאחרונה השיקה כאמור החברה את דגם ה-ג'וניור
עליו נהגנו, רכב פנאי קטן הזמין הן בגרסה היברידית והן בגרסה חשמלית מלאה. מדובר ברכב שמיועד לקהל צעיר יותר, המחפש עיצוב איטלקי ייחודי לצד יעילות ואפשרויות הנעה מודרניות.
מה הלאה? לימוזינה יוקרתית
מעבר לג'וליה ולסטלביו, אלפא רומיאו מתכננת להרחיב את היצע הרכבים החשמליים שלה עם דגם אולטרא סדאן מפואר מקבוצת הסלון, שיתחרה מול דגמים כמו ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס EQE. בנוסף, החברה שואפת להשיק רכב פנאי חשמלי גדול ומתוחכם עוד יותר, שצפוי להפוך לרכב הדגל של המותג.