פיג'ו, יצרנית הרכב מצרפת, הכריזה על עדכון יחידות ההנעה של פיג'ו 208 החדשה. העדכון כולל את היחידה ההיברידית החדשה של הקבוצה אשר מוצעת בשני הספקים וכן גם את הגרסה החשמלית.
נזכיר, הדור הנוכחי של פיגו' 208 (שני) הוצג לראשונה בתחילת שנת 2019 והיא מהראשונים להתבסס על הפלטפורמה הקטנה החדשה דאז של PSA, סטלנטיס כיום. מראשית דרכה הוצע דור של פיג'ו 208 במקביל הן עם מנועי בנזין והן בגרסה כל חשמלית – כולל בישראל, כאן שיווקה החל לראשונה בשנת 2020.

מתיחת פנים הוכרזה בשנת 2023 ולצידה הוצגה גם יחידת ההנעה היברידית-מתונה חדשה בהספק משולב של 136 כ"ס. המהדורה המעודכנת הגיעה לשוק הישראלי באוגוסט 2024 אולם זו צוידה בתחילת הדרך המקומית במנוע הטורבו-בנזין המוכר והוותיק בהספק של 130 כ"ס, ורק לאחרונה הגיעה המהדורה ההיברידית. 

צילום: פיג'ו

העדכון היום
כאמור, כעת הכריזה פיג'ו על עדכון קל ליחידות ההנעה המוכרות של הדגם. לפי פיג'ו, מהות העדכון הייתה הכנה לקראת כניסתו של תקן זיהום האוויר יורו 7, ובכל זאת מדווחת היצרנית בעיקר על עליה קלה בהספק הגרסאות השונות. מהלך דומה בוצע גם עבור לנצ'יה אפסילון התאומה.

היחידה ההיברידית שומרת על הסידור המוכר – מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' בעל 3 ציל' וסוללת 0.89 קוט"ש המספקת אנרגיה למערך חשמלי-מתון במתח 48V. ההספק המשולב עומד כעת על 145 כ"ס, תוספת של 9 כ"ס – זהה להספק הגרסה אשר מוצעת כעת בארץ. גרסת ה-100 כ"ס זוכה גם היא לתוספת הספק וזה יעמוד כעת על 110 כ"ס. התיבה היא עדיין אותה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

בנוסף, כל ההיצע יוצע כעת גם עם צבע מרכב חדש – גוון חדש של לבן. חשוב מצבע לבן חדש, פיג'ו עדכנה גם את המצלמה הראשית המזינה את מערך הבטיחות האוטומטית לטובת יכולות טובות מבעבר.

צילום: פיג'ו

גם החשמלית
הגרסה החשמלית זכתה גם היא לעדכון, ובראשיתו הארכת הטווח הרשמי ב-23 ק"מ לסך של 433 ק"מ בסך הכל. עדכון זה הופך את 203 לאחרת ממכוניות הסופרמיני החשמליות בעלות טווח הנסיעה הארוך ביותר באירופה, כך פיג'ו. פיג'ו לא מציינים, אולם סביר להניח כי התוספת מגיעה בזכות עדכונים דומים לאלה שנעשו במקרה של לנצ'יה אפסילון. הסוללה עדיין בקיבולת 54 קוט"ש והמנוע ללא שינוי (156 כ"ס).

מעבר לכך, בפיג'ו מדווחים על תוספת של מתכנן נסיעות משולב במערכת הרכב – זה יאפשר להתאים את מסלול הנסיעה למצב הסוללה ועמדות הטעינה בדרך. כעת נוסף גם מצב המגביל את הטעינה עד 80% לשמירה על בריאות הסוללה לאורך זמן. העדכון האחרון משמעותי יותר כולל ציוד ה-208 החשמלית כסטנדרט במערך טעינת אביזרים חיצוניים (V2L) אשר מוצע בדגם לראשונה.