הכירו: טריילסיקר
נודה כבר עכשיו כי בשלב זה אין יותר מדי את מי או מה להכיר – שכן בסובארו מנדבים מעט מאוד פרטים רשמיים על הדגם החדש. ובכל זאת, הצלחנו לאסוף מרחבי הרשת לא מעט פרטים אשר שופכים מעט אור על סובארו 'טריילסיקר' החדש.
ראשית, מדובר ברכב פנאי חשמלי חדש לגמרי בהיצע הדגמים של היצרנית. שמו של הדגם החדש – טריילסיקר, Trailseeker – מעיד על אופיו וסגנונו השונה ביחס לסולטרה המוכר. הפרשנות המילולית (מחפש שבילים) היא לא העניין כאן, שכן בסובארו בחרו בשם כדי להעביר את רוח הדגם החדש שאמור להיות שותף מוצלח ביציאה להרפתקאות מחוץ לאספלט. ניתן להניח כי לא מדובר ברכב שטח של ממש, ובכל זאת רכב חשמלי שמעודד יציאה לשבילים זה עניין נדיר למדי כיום.
הבסיס המכאני יהיה משותף, ככל הנראה, עם טויוטה ובבסיסו פלטפורמת e-TNGA המודלורית-ייעודית לרכב חשמלי של היצרנית. הצמד משתף פעולה במגוון רחב של סגמנטים, בין היתר האחריות GT86 ו-BRZ, סובארו סולטרה (בתמונה למעלה) וטויוטה bZ4X, מגוון מכוניות 'קיי' ביפן ועוד.
לפי מה שאנו יודעים בשלב זה, טריילסיקר החדש יהיה דגם מקביל לטויוטה C-HR+ שהוצג לאחרונה. לחשמלי של טויוטה שתי סוללות לבחירה – 57 או 77 קוט"ש – הנעה קדמית (224 כ"ס) או כפולה (343 כ"ס) וטווח מירבי של כ-600 ק"מ בין טעינות. אם אכן כך יהיה, סביר שסובארו טריילסיקר יתמקם בהיצע הדגמים של היצרנית מתחת לסולטרה החשמלי – ומכאן שמדובר יהיה ברכב החשמלי הפחות יקר בהיצע הדגמים של היצרנית.
גם אאוטבק חדש (אולי)
לצד טריילסיקר החשמלי בסובארו הולכים לחשוף גם דור חדש של סובארו אאוטבק. גם במקרה הזה בסובארו שומרים את הקלפים קרוב לחזה ולא מפרטים יותר מדי. ובכל זאת, בסובארו כן מציינים כי מדובר בדור חדש לגמרי – ואנו מעט סקפטים בעניין.
אאוטבק הנוכחי (דור שישי) הוצג לראשונה בשנת 2020 כך שהוא מתקרב אל סוף מחזור החיים המקובל בתעשייה ל"דור" של רכב שנע סביב 6 שנים. ובכל זאת, הצגתו כ-5 שנים בלבד לאחר הצגת הדור הנוכחי היא מעט מוקדמת, במיוחד עבור סובארו שלא פעם מאריכה חיי דגמים שונים – עניין מקובל בקרב יצרניות קטנות-יחסית.
מכאן, אנו מעריכים שמדובר יהיה בעדכון מקיף לאאוטבק הנוכחי, בסגנון זה שעבר לאחרונה סובארו פורסטר (2023). סביר שהפלטפורמה המוכרת תעבור מקצה שיפורים, העיצוב החיצוני יעודכן ברוח דומה לזו של פורסטר ואולי עם התכתבות לדגמים החשמליים החדשים של היצרנית. גם סביבת הנהג צפויה לעבור עדכון כולל מערך מולטימדיה משופר ועדכני יותר, תוספות אבזור שונות, שיפור לבידוד הרעשים ועוד.
התחום המשמעותי יותר נוגע למערכות ההנעה. לצד מנועי הבנזין (אטמוספרי וטורבו) המוכרים שצפויים להמשיך, סביר שנראה לראשונה יחידת הנעה היברידית בהיצע הגרסאות של אאוטבק. עד היום אאוטבק הוצע לכל היותר עם מערך היברידי-מתון (e-Boxer) בחלק מהשווקים, ואילו בדור העדכני סובארו עתידה לשלב לראשונה את המערך ההיברידי החדש מפיתוח עצמי שהוצג לראשונה עם פורסטר (בתמונה למעלה).
נזכיר, בפברואר האחרון, חשפה סובארו את הפורטסטר ההיברידי. דגם זה עושה שימוש במנוע בוקסר בנפח 2.5 ל' שיחד עם מנוע חשמלי מעמידים הספק משולב של 194 כ"ס, שיפור מ-180 כ"ס של המנוע האטמוספרי בנפח זהה. התיבה היא אותה לינארטרוניק המוכרת של סובארו ולפי היצרנית המערך מציג שיפור קל בביצועים לצד שיפור של כ-21% בצריכת הדלק ביחס למנוע הבנזין המקביל.
אנו נשוב ונעדכן עם פתיחת שערי תערוכת ניו יורק בהמשך השבוע וההכרזות הרשמיות של סובארו בעניין.