קיה חשפה במסגרת תערוכת ניו יורק את קיה K4 החדשה במרכב האצ'בק. גרסה זו תצטרף ל-K4 סדאן שהוצגה לפני כשנה וכבר משווקת במספר שווקים, בראשם אלה של צפון אמריקה. נזכיר, K4 מבוססת על רצפת K3 המוכרת של יונדאי-קיה אותה היא חולקת עם מגוון דגמים בקבוצה כמו קיה נירו, יונדאי אלנטרה וקונה ועוד.

הדומה והשונה
כמובן, מדובר באותה K4 שהוצגה בשנה שעברה אך במרכב 5 דלתות שמבטיח שימושיות עדיפה על מרכב הסדאן. בהתאם, רב הדומה על השונה בין שתי תצורות המרכב – אולם בקיה בכל זאת ניסו לבדל את מרכב האצ'בק באופן ניכר יחסית, מהלך דומה לזה שעשתה היצרנית עם הצמד המשפחתי-חשמלי שהוצג לאחרונה (קיה EV4).

צילום: קיה

בעוד K4 סדאן מציגה מופע אלגנטי-יחסית, תצורת ההאצ'בק נשענת לכיוון הספורטיבי וה"צעיר", אפיון של לא מעט מכוניות האצ'בק בצפון אמריקה הפונות לקהל צעיר בגילו. כך למשל היא הוצגה כעת רק במהדורת GT-ליין הספורטיבית וזו כוללת סבכה אגרסיבית יותר ופגוש ספורטיבי, ובמקרה של ההאצ'בק משולבים בו אלמנטים בצבעי המרכב.

מטבע הדברים, ההבדלים המשמעותיים יותר בולטים במבט מן הצד ומאחור. קיה K4 האצ'בק שומרת על ידיות הדלתות המוסתרות מאחור אולם המבנה כאן שונה והיא מוסיפה אלמנט של גג "צף" בעזרת חיפוי שחור-מבחיר על קורה C. חלקה האחורי נחתך באופן חד למדי ויחד עם כנף אחורית בקצה הגג, יחידות תאורה ה"עוטפות" את החלק האחורי ופגוש אגרסיבי מתקבל מופע דינאמי למדי.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: קיה

בסביבת הנהג הסידור המוכר נשמר וזה כולל פאנל יחיד בו משולבים שני מסכים, אחד ללוח המחוונים והשני למערך המולטימדיה. כאמור, בתמונות ניתן לראות את מהדורת GT-ליין וזו מוסיפה מושבים ספורטיביים, חיפוי אלומיניום לדוושות, גלגל הגה ספורטיבי ושאר עיטורים להשלמת המופע.

צילום: קיה 

בקיה מציינים כי הנתון הרשמי של נפח ההטענה עומד על 628 ל', אולם יש לזכור כי מדובר בנתון לפי התקן האמריקאי המתיר בדיקה עד לגובה הגג. בתקן האירופאי המוכר אצלנו סביר שהנתון יעמוד על כ-400 ל', קרוב ל-413 ל' של גרסת הסדאן. ובכל זאת, בזכות מבנה הדלת החמישי והאפשרות לקיפול המושבים ויצירת חלל הטענה אחד גדול (1,697 ל') ההאצ'בק צפויה להיות שימושית יותר על אף שהיא קצרה בכ-28 ס"מ (כ-443 ס"מ).

צילום: קיה

היצע המנועים ללא שינוי: החל מ-2.0 ל' אטמוספרי המשודך לתיבה רציפה ובראש ההיצע מנוע הטורבו-בנזין של היצרנית בנפח 1.6 ל' בהספק של 190 כ"ס ובשידוך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.

צילום: קיה