יונדאי איוניק, 1.6 ל', היברידית, 'פרימיום' – 143,900 שקלים
יונדאי איוניק, 1.6 ל', היברידית, 'סופרים' – 145,990 שקלים
יונדאי איוניק, חשמלית, 'פרסטיג'' – 159,900 שקלים
רקע כללי
הדור הראשון, היחיד עד כה, של יונדאי איוניק נחשף לראשונה בשנת 2016 על בסיס פלטפורמה ייעודית חדשה דאז שתוכננה מראש כך שתוכל יונדאי להציע את איוניק עם שלוש יחידות הנעה "ירוקות": היברידית, היברידית-נטענת (פלאג-אין) ובגרסה כל חשמלית.
איוניק עברה מתיחת פנים בשנת 2019 במסגרתה עודכן העיצוב החיצוני, סביבת הנהג שודרגה באופן ניכר, והיחידה ההיברידית (141 כ"ס) לא עברה שינוי. הגרסה החשמלית צוידה בסוללה גדולה ומשופרת יותר (38.3 קוט"ש, קירור מים) והספק המנוע על מ-120 ל-136 כ"ס.
איוניק מוצעת בגרסתה ההיברידית (מ-2016) בשתי רמות גימור ובגרסה החשמלית (מ-2019) ברמת גימור אחת מצוידת למדי. הגרסה הנטענת של איוניק לא הגיעה לישראל.
איוניק הייתה למשפחתית הנמכרת בישראל ולמכונית הנמכרת בישראל ב-2018, היברידית ראשונה שעשתה זאת, ושנייה לקורולה עד 2021. ייצור איוניק מופסק, ושיווק הרכב בישראל יימשך לפחות עד סוף הרבע הראשון של 2022; היבואנית, כלמוביל, הצטיידה במלאי גדול לשם כך. בסוף 2021 השיקה יונדאי בישראל את המשפחתית אלנטרה בגרסתה ההיברידית, וזו תחליף את איוניק בסגמנט זה. כידוע, הכריזה יונדאי באוגוסט 2020 על תת-מותג חשמלי בשם "איוניק" ובמסגרתו מספר דגמים.
עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות
עיצוב איוניק מקורי, והרכב שונה מדגמים מקבילים, בייחוד בחלקו האחורי, לגרסה החשמלית שבכה אטומה. לגרסה ההיברידית חישוקי 17" ולחשמלית "16.
סביבת הנהג אה, מודרני ותכליתי. בזו מסך מגע "8 המזדקר בחלקו העליון של הדשבורד וברמת הגימור הבסיסית אבזור סביר (מפתח חכם, צימוד לסלולרי), וברמת הגימור הגבוהה תפעול חשמלי למושב הנהג. מפרט הבטיחות נאה, וכולל בלימה אוטונומית, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.
המושבים נוחים, תנוחת הנהיגה טובה, ברכב שלל תאי אחסון ויש לו דלת חמישית לתא המטען. בכל הנוגע לנוחות הישיבה ולשימושיות, החבילה טובה.
ביצועים, צריכת דלק, נוחות ועוד
מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי מפיקים 141 כ"ס, התיבה היא דו-מצמדית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית. הביצועים סבירים, 11.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. צריכת הדלק מצוינת: 17 ק"מ/ל' במבחן שערכנו. הגרסה הכל-חשמלית זריזה יותר ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 9.9 שניות. טווח הנסיעה בפועל בין 260 ל-280 קילומטרים.
המתלים מכוילים על הצד הנוקשה ומהמורות חדות בעיר אינן מגוהצות כראוי, אם כי המצב בהחלט נסבל. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת וטובה משמעותית. היכולת הדינמית ראויה בהחלט, אפילו יותר, הודות לאותו כיול מתלים נוקשה, בסיוע של אחיזה טובה שמעניקים הצמיגים.
סיכום, תמורה, גרסה מועדפת
יונדאי איוניק 2022 עולה 144,000 שקלים ברמת הגימור הבסיסית הפונה לציי רכב ו-146,000 שקלים ברמת הגימור הגבוהה יותר הפונה ללקוח הפרטי, וזו גם ההצעה המועדפת עבורו. יונדאי איוניק היא מכונית משפחתית טובה, שימושית וחסכונית ולכן, ובסיוע ההטבות לרכב היברידי, הייתה לרבת-מכר בשוק המקומי.