יונדאי איוניק 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 השיקה יונדאי את איוניק, ההיברידית הראשונה שלה. דגם זה – שחולק עם קיה נירו את אותה רצפה ייעודית – היה ראשון מסוגו עם שלוש מערכות הנעה שונות: היברידי, היברידי-נטען וחשמלי. ב-2020 הודיעה יונדאי שהשם 'איוניק', יהפוך מדגם אחד לתת-מותג חשמלי ושעד 2024 יכלול שלושה דגמים.
דף דגם זה מתייחס רק לאיוניק ההיברידית. אינויק החשמלית מוצגת בדף דגם אחר. שיווקה של יונדאי איוניק ההיברידית בישראל החל לקראת סוף 2016. מאז נחל הדגם הצלחה רבה בשוק הישראלי בכלל, בציי הרכב בפרט, והיה לו חלק ניכר בכך שיונדאי הייתה למותג הרכב המוביל בישראל בשנים 2017-2020. בשנת 2019 עבר הדגם מתיחת פנים שכללה בעיקר שינויים קלים בעיצוב החיצוני ובעיצוב וארגון הקונסולה מרכזית. מאז לא השתנה דבר עד הפסקת שיווק הדגם במהלך 2022. מחליפה את האיוניק יונדאי אלנטרה שמגיעה עם מערך היברידי.
לאיוניק ההיברידית שילוב של מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' (105 כ"ס) וחשמלי (43.5 כ"ס) ליצירת הספק כולל של 141 כ"ס. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים.
לגרסה ההיברידית שתי רמות גימור (פירוט מופיע בדף דגם 2019).
-
עיצוב ונוכחות
האיוניק נאה למראה, גם אם לא מושכת במיוחד. לאחר מתיחת הפנים הדגם קיבל חזית יותר אגרסיבית עם תאורת לד נאה וסבכה שלא כולם יאהבו אך הגרסה החדשה ללא ספק בולטת יותר מגרסת טרום מתיחת הפנים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מודרנית ועדכנית והחומרים טובים. תפעול חלק מהמערכות עדיין לא מספיק אינטואיטיבי. למשל לחצני המגע לבקרת האקלים. האבזור באיוניק עשיר למדי וכולל מפתח חכם, מצלמת רברס, תפעול חשמלי לכיוון מושב נהג ותאורת לד.
נוחות המושבים סבירה. מאחור בסיס הגלגלים הארוך מאפשר מרווח ברכיים מצוין, אבל העיצוב האווירודינמי פוגם במרחב הראש. תא המטען סביר בגודלו בהיברידית ובעל פתח גדול, אבל מדף הגלילה לא נפתח עם הדלת וזה פוגע בשימושיות.
 
-
מנוע וביצועים
איוניק ההיברידית מציעה ביצועים מהזריזים בקטגוריה. במצב "חיסכון" הפקדים מאחורי גלגל ההגה אחראים למינון בלימת המנוע לצורך טעינה (מתבטל כאשר הסוללה מלאה). זה דורש הסתגלות אבל עובד.
-
נוחות והתנהגות
לאיוניק 'רייד' נוקשה מהרצוי ולא רגוע, בעיקר בנסיעה עירונית; בנסיעה בינעירונית, המצב טוב יותר, אבל גם שם מורגש מחסור בריסון בנסיעה על כביש גלי. בידוד הרעשים מוצלח כשרק רעשי כביש חודרים במעט ולא בצורה מפריעה. התנהגות הכביש טובה, ועל גבול המהנה.
-
תמורה למחיר
השנים חלפו ואיוניק ההיברידית כבר לא צעירה. ועדיין, על אף הזמן שעבר המשפחתית של יונדאי מציעה חבילה מוצלחת בזכות שילוב של אבזור נדיב, צריכת דלק מצוינת, יחידת כוח יעילה, אחריות מוארכת, ומחיר תחרותי.
-
בטיחות
ארגון הבטיחות EuroNCAP בחן את הדגם בשנת 2016 והעניק לה ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת, עם 16-17 ק"מ לליטר בממוצע במסגרת מבחן דרכים מאומץ.
-
מה חדש ביונדאי איוניק 2022
שיווק הדגם הופסק במהלך שנה זו. מחליפה את האיוניק יונדאי אלנטרה שמגיעה עם מערך היברידי.
-
סיכום
במחיר גבוה רק במעט משל משפחתית סטנדרטית, מקבלים משפחתית חסכונית, מאובזרת ובעלת יכולת היקפית מספקת בהחלט ועם אחריות ארוכה מהמקובל.