איסוזו דימקס 2012-2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2011 הוצג איסוזו די-מקס הנוכחי, הדור השני לדגם - שונה מקודמו הן בהיבט העיצובי, הן בהיבט המכאני ובעיקר ברמת בטיחות משופרת משמעותית בהשוואה לדגם הישן.
בשונה ממתחריו, הדי-מקס מוצע בישראל במגוון רחב יחסית של גרסאות - ישנו אמנם רק מנוע אחד לבחירה, אך ניתן לבחור בין תיבה ידנית לאוטומטית, הנעה אחורית או כפולה ומבנה של קבינה בודדת או כפולה.
במרץ 2017 החל שיווק די מקס מחודש, עם הופעה עדכנית ויחידת הנעה חדשה לחלוטין, מבוססת על מנוע 1.9 ל' דיזל חדש עם מגדש טורבו יחיד (במקום 2.5 ל', שני מגדשים), עם אותו הספק (163 כ"ס) אך עם פחות מומנט; ישנן גם תיבות הילוכים חדשות - ידנית ואוטומטית, שתיהן עם 6 היל'.
מנוע זה אמור להיות חסכוני בעד 19% מקודמו, ומציע יכולת גרירה משופרת של עד 3.5 טון.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של הדי-מקס מציג פרשנות מודרנית לשפת העיצוב של הדגם הקודם.
 
התוצאה אגרסיבית, אך גם מצועצעת משהו, במיוחד בגרסאות המאובזרות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עבר שדרוג מורגש עם עיצוב מודרני יותר, פלסטיקה משופרת ואיכות הרכבה טובה.
 
המושב האחורי מציע מרחב משופר ומשענת פחות זקופה מבעבר.
-
מנוע וביצועים
למרות המשקל הנכבד (כ-2 טון), המנוע כפול-המגדשים של הדי-מקס מאפשר התניידות זריזה יחסית. לחובתו פעולה רועשת מהרצוי, לצד בידוד רעשים בינוני באופן כללי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מבעבר, אולם כיול המתלים מלפנים עדיין רך מדי - כך שמתקבלת ספיגה סבירה על שיבושים קטנים, אך שיבושים בינוניים ומעלה (עם ארגז ריק) מצליחים להפר את השלווה.
-
תמורה למחיר
לזכותו ש הדי-מקס מגוון גרסאות רחב למדי - ובהתאם, מחירו ההתחלתי נמוך מהמקובל בסגמנט.
 
יתר הגרסאות דומות במחירן למקובל בקטגוריה.
-
סיכום
חביב ציי הרכב - ובצדק.