איסוזו דימקס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2021 הושק בישראל איסוזו דימקס החדש, שנה לאחר שהוצג בתאילנד. זהו דור שלישי לדגם שהוצג ב-2002, ומזה עשור ומחצה הוא הטנדר המצליח בישראל.
איסוזו דימקס החדש מוצע בשבע גרסאות/רמות-גימור – אחת עם תא-נהג יחיד, שלוש עם תיבה ידנית והנעה אחורית.
המנוע זהה לזה של הדור היוצא – טורבו-דיזל 1.9 ליטר, 163 כ"ס, 36.7 קג"מ – וכך גם התיבה האוטומטית והידנית, בשתיהן 6 הילוכים. ההנעה אחורית או כפולה (לשטח בלבד), ובשתי רמות הגימור הגבוהות נעילת דיפרנציאל אחורי.
במפרט האבזור, בקרת אקלים בכל רמות הגימור, מולטימדיה מקומית עם צג "9; ברמת הגימור 'LS+' גם חישוקי "18 קלים ("16 רגילים בבסיסיות).
ברמת גימור 'פרמיום LS', בנוסף, תאורת לד, פתחי אוורור מאחור, מפתח חכם, מולטימדיה מקורית עם צג "7, מצלמה מקורית, ריפוד עור ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים. ל'פרמיום LSE' גם צג מולטימדיה "9. כאן יצוין כי עיצוב הסבכה שונה ברמות הגימור הגבוהות.
הדגם החדש הושק בשוק הישראלי מספר ימים בלבד לאחר שזכה לציון גבוה של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות – בכל הגרסאות ורמות הגימור – בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ובשתי רמות הגימור הנמוכות שבע כריות אוויר; ברמת הגימור 'LS+' גם בקרת שיוט אדפטיבית; ברמות הגימור הגבוהות, 'פרמיום LS' ו'פרמיום LSE', גם ניטור שטחים מתים אקטיבי ושמונה כריות אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
איסוזו דימקס החדש מציג הופעה קשוחה כנדרש. הקווים נאים, המשטחים מפוסלים היטב, יחידות התאורה מודרניות והסבכה מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ועדכנית בהופעתה. איכות החומרים נאה, וההרכבה מצוינת.
תנוחת הנהיגה טובה, המושב עצמו פחות מוצלח. המרחב מאחור טוב מאוד לשני מבוגרים, יש פתחי מיזוג ובאמצע מנהרת הינע רחבה.
הארגז גדול, יעיל ובעל ווי עגינה. דלת המטען נפתחת ללא שיכוך.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל — 1.9 ל‘, 163 כ“ס — קטן ופחות חזק מהמקובל היום, כך שהביצועים מספקים, אך אינם מצטיינים. יש מספיק מומנט כדי לאפשר נסיעה נינוחה, גם תחת עומס, אך יציאה לעקיפה בתנאים לא אופטימליים מחייבת תכנון מקדים.
תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק מאוד, אם כי היא אינה זריזה במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר לא מצטיינת — הבולמים מתקשים לטפל באספלט המקומי לעיתים עד כדי חבטה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית, אך היינו שמחים לעוד קצת ריסון.
רעש המנוע נוכח גם בעומס נמוך, אליו מתלווים רעשי רוח וכביש בולטים מהרצוי.
לדימקס כושר תמרון טוב בזכות קוטר סיבוב קטן יחסית (12.5 מ‘) ותגבור חשמלי להגה.
בשטח טכני היכולת של דימקס טובה בהחלט, הדיפרנציאל הננעל בהחלט עוזר. למעט במעבר על שקעים גדולים, נוחות הנסיעה בשבילים טובה למדי.
-
תמורה למחיר
מחירו דומה לשל המתחרים — ולשולחן מוסיף הדימקס מוניטין מוצק.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה יחסית — 10 ק“מ לליטר במבחן מאומץ, 12 ק“מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש באיסוזו דימקס 2022
אין שינויים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
טנדר עדכני ומשופר.