איסוזו דימקס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2020 הושק בישראל איסוזו דימקס החדש. זהו דור שלישי לדגם שהוצג ב-2002, ומזה עשור ומחצה הוא הטנדר המצליח בישראל.
איסוזו דימקס החדש מוצע בשבע גרסאות/רמות-גימור – אחת עם תא-נהג יחיד, שלוש עם תיבה ידנית והנעה אחורית.
המנוע זהה לזה של הדור היוצא – טורבו-דיזל 1.9 ליטר, 163 כ"ס, 36.7 קג"מ – וכך גם התיבה האוטומטית והידנית, בשתיהן 6 הילוכים. ההנעה אחורית או כפולה (לשטח בלבד), ובשתי רמות הגימור הגבוהות נעילת דיפרנציאל אחורי.
-
עיצוב ונוכחות
איסוזו דימקס החדש מציג הופעה קשוחה כנדרש. הקווים נאים, המשטחים מפוסלים היטב, יחידות התאורה מודרניות והסבכה מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ועדכנית בהופעתה. איכות החומרים טובה, וההרכבה מצוינת.
תנוחת הנהיגה נוחה, המושב עצמו פחות מוצלח. המרחב מאחור נדיב מאוד לשני מבוגרים, יש פתחי מיזוג ובאמצע מנהרת הינע רחבה.
הארגז גדול, יעיל ובעל ווי עגינה. דלת המטען נפתחת ללא שיכוך.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל — 1.9 ל‘, 163 כ“ס — קטן ופחות חזק מהמקובל היום, כך שהביצועים מספקים, אך אינם מצטיינים. יש מספיק מומנט כדי לאפשר נסיעה נינוחה, גם תחת עומס, אך יציאה לעקיפה בתנאים לא אופטימליים מחייבת תכנון מקדים.
תיבת ההילוכים האוטומטית פועלת באופן חלק מאוד, אם כי היא אינה זריזה במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר לא מצטיינת — הבולמים מתקשים לטפל באספלט המקומי לעיתים עד כדי חבטה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית, אך היינו שמחים לריסון מרכב משופר.
רעש המנוע נוכח גם בעומס נמוך, אליו מתלווים רעשי רוח וכביש בולטים מהרצוי.
לדימקס כושר תמרון עירוני טוב יחסית למקובל בטנדרים בזכות קוטר סיבוב קטן יחסית (12.5 מ‘) ותגבור חשמלי להגה.
בשטח טכני היכולת של דימקס טובה, והדיפרנציאל הננעל בהחלט עוזר. למעט במעבר על שקעים גדולים, נוחות הנסיעה בשבילים טובה למדי.
-
תמורה למחיר
מחירו דומה לשל המתחרים — ולשולחן מוסיף הדימקס מוניטין מוצקים, כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
בכל רמות הגימור בקרת אקלים, מולטימדיה מקומית עם צג "9 וחישוקי 16".
ברמת הגימור 'LS+' חישוקי "18 קלים, וברמת גימור 'פרמיום LS', בנוסף, תאורת לד, פתחי אוורור מאחור, מפתח חכם, מולטימדיה מקורית עם צג "7, מצלמה מקורית, ריפוד עור ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים. ל'פרמיום LSE' גם צג מולטימדיה "9.
עוד יצוין כי עיצוב הסבכה שונה ברמות הגימור הגבוהות.
-
בטיחות
איסוזו דימקס זכה לציון גבוה של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות – בכל הגרסאות ורמות הגימור – בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ובשתי רמות הגימור הנמוכות שבע כריות אוויר; ברמת הגימור 'LS+' גם בקרת שיוט אדפטיבית; ברמות הגימור הגבוהות, 'פרמיום LS' ו'פרמיום LSE', גם ניטור שטחים מתים אקטיבי ושמונה כריות אוויר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה יחסית לטנדר — 10 ק“מ לליטר במבחן מאומץ, 12 ק“מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש באיסוזו דימקס 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
טנדר עדכני ומשופר.