יגואר E-Pace 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בינואר 2018 נחת בארץ רכב הפנאי הקטן של יגואר, ה-E פייס. הרכב החדש, שחולק רצפה עם לנד רובר דיסקברי ספורט וריינג' רובר איווק, מכוון לנישה הספורטיבית יותר של הסגמנט, שתאוכלס בקרוב על ידי דגמים כמו אודי Q4 וב.מ.וו X2.
יגואר E פייס 2018 יוצע בארץ רק עם מנוע 2.0 ליטר טורבו שמייצר 252 כ"ס ו-37.2 קג"מ, משודך לתיבת 9 הילוכים של ZF ולהנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7 שניות והמהירות המרבית היא 230 קמ"ש. הן בגלל חטיבת הכוח החזקה יותר וההנעה הכפולה והן בגלל רמת האבזור, הרכב לא יתחרה בגרסאות הכניסה של המתחרים אלא ימוצב מול אלה היקרות יותר.
ה-E פייס יוצע בשלוש רמות גימור. הבסיסית כוללת תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, גג זכוכית פנורמי, ריפוד עור לכל המושבים ותפעול חשמלי לקדמיים, מולטימדיה עם צג מגע "10 ומצלמה.
רמת הגימור 'S' תוסיף פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, מפתח חכם, חיישני חניה היקפים וחניה אוטומטית. לרמת הגימור 'S+' חישוקי "19, מחוונים וירטואליים ומערכת שמע משודרגת של מרידיאן.
לכל הגרסאות בלימה אוטונומית (מ-80 קמ"ש) והתרעה ותיקון סטייה מנתיב. חבילת 'דרייב פרו' כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים. עוד ברשימת האפשרויות: חבילת 'R דינמיק' עם מראה ספורטיבי יותר מבפנים ומבחוץ ותפעול הילוכים מאחורי ההגה.
-
עיצוב ונוכחות
יגואר E־פייס נראה נהדר, במיוחד מהצד או מאחור. קווי העיצוב המוכרים של החברה מקבלים כאן ביטוי דחוס ושרירי והתוצאה מלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
כניסה אל תא הנוסעים תוציא קודם כל סוג של קריאת התפעלות. הישיבה הגבוהה ברכב רחב שכזה, יחד עם שילוב הצבעים הבהיר והדשבורד העמוק יוצרים תחושה כאילו נכנסנו לרכב גדול בהרבה ממה שהוא באמת.
אבל אחרי הרושם המרשים הראשון שמים לב לאיכות החומרים הבינונית. גם הנדסת האנוש לא מבריקה, בעיקר בגלל מערכת המולטימדיה המסובכת לתפעול. בנוסף, רמת האבזור הנאה אינה יוצאת מגדרה לאור המחיר הגבוה, כמו גם גם חוסרים תמוהים באבזור הבטיחות.
תחושת מרחב אדירה אין כאן — אבל המרחב מספק. מאחור המרחב סביר לשני נוסעים שייהנו ממרווח ראש טוב, אך אלה יתמודדו עם צמד דלתות עבות שחודרות למרחב האישי. בסך הכל ובהתחשב בממדים, מדובר ברכב די צפוף מבפנים.
תא המטען ענק על־פי המפרט (577 ל'), אך רק גדול במפגש בפועל.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע של יגואר E פייס 2018 מפיק בגרסה זו 250 כ"ס ו־36.5 קג"מ, והכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת 9 הילוכים מבית ZF. יחידת ההנעה הזו אפקטיבית מאוד — ותמיד יימצא ההילוך המתאים כדי לייצר קצב התקדמות מהיר. עם זאת, התיבה אינה מהחלקות או המהירות שבנמצא, והמנוע לא תמיד מעודן.
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן המאומצים עמדה על 8.3 ק"מ לליטר בלבד.
 
-
נוחות והתנהגות
תחילת נסיעה תחשוף את אחת מנקודות התורפה העיקריות של היגואר הזה — נוחות נסיעה בינונית במקרה הטוב. ה־E־פייס מכויל על הצד הנוקשה, והדבר מוצא ביטוי במיוחד בעיר, שם הוא מדווח באופן מפורט על מצב האספלט. רמת הרעש, בכל המדדים, נמוכה למדי בזמן נסיעה, בין היתר תודות לסל"ד שיוט נמוך במיוחד.
כאשר יגואר הציגה את הדגם החדש, היא הרחיבה רבות על היכולת הדינמית שלו - ואכן, עד רמת עומס מסוימת, ולא ממש נמוכה, מתגלה רכב עם שלדה טובה, להגה משקל ודיוק טובים למדי, וגם האחיזה גבוהה. אבל אם תמשיכו לדחוף אותו למגבלות תגלו די מהר שקשה לרמות את הפיזיקה: המשקל מורגש, וגם הגובה, ותחת עומס גבוה היגואר הזה מתחיל להתפזר.
 
-
תמורה למחיר
מאחר וה-E פייס מוצע בארץ רק בגרסה חזקה וכפולת־הנעה, זו גורסת מחיר התחלתי גבוה למדי — ולכן התמורה בעייתית.
-
מה חדש ביגואר E-Pace 2018
ביוני 2018 זכה ה-E פייס לעדכון קל לקראת שנת המודל 2019. מבלי לשנות את העיצוב החיצוני או הפנימי, יגואר מוסיפה מנוע בסיס חדש, מתלים אדפטיביים ולא פחות חשוב - בינה מלאכותית.
ליתר דיוק, האי-פייס יוצע ברמות האבזור הגבוהות עם מערכת המזהה את ההרגלים שלכם, ומתאימה מאפיינים שונים של הרכב לפי טעמכם. למשל סוג המוזיקה המושמע לפי שעות היום, כיוון המושב, עוצמת המיזוג ועוד. המערכת אף תוכל ללמוד את שגרת השיחות שלכם בטלפון ולהציע להתקשר למספר אליו אתם מחייגים בקביעות.
מלבד המערכת החכמה, יגואר מוסיפה להיצע התוספות גם מתלים מתכווננים אלקטרונית.
ולמי שדווקא רוצה לחסוך, יחסית, יגואר אי-פייס יוצע מעתה גם עם מנוע חדש - יחידת 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 200 כ"ס, שתמוצב מתחת למנועים הקיימים (אותו נפח אך עם 250 או 300 כ"ס).
 
-
סיכום
יגואר E־פייס הוא לא רק פנים יפות — תא הנוסעים נאה, המנוע מוצלח והתנהגות הכביש בהחלט לא רעה. מנגד, איכות החומרים בתא הנוסעים לא מרשימה, המרחב לנוסעים רק סביר בהתחשב בממדים, אבזור הבטיחות חסר — ובעיקר: נוחות הנסיעה הבינונית פוגמת בחוויית השימוש ברכב.