יגואר E-Pace 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2021 החל שיווקו של יגואר E-Pace לאחר שעבר מתיחת פנים. במסגרת העדכון נעשו שינויים במרכיבי העיצוב החיצוניים, כאשר בסביבת הנהג הוחלף בורר ההילוכים והמולטימדיה עודכנה עם צג מגע חדש בגודל "11.4.
גרסה ראשונה היא זו המצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים חדש, משודך למערך היברידי מתון, תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה קדמית.
יגואר E-Pace עם מנוע ה-1.5 ליטר מוצע בשתי רמות גימור. ה-'S' כוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מערך מצלמות היקפי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים וריפוד עור.
ב-'SE' חישוקי "19, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע משודרגת של מרידיאן, ובמפרט הבטיחות גם ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
מאחר וה-E פייס מבוסס על רצפה ותיקה, שמקורה עוד בימי הבעלות של פורד על יגואר, נעשו שיפורים במערך המתלים והתושבות. לפי יגואר המרכב קשיח יותר והרכב המחודש נוח ומעודן מקודמו, ועם זאת בעל יכולת דינמית עדיפה.
-
עיצוב ונוכחות
יגואר אי-פייס נראה נהדר. קווי העיצוב המוכרים של החברה מקבלים כאן ביטוי דחוס ושרירי והתוצאה מלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
הישיבה הגבוהה ברכב הרחב, יחד עם שילוב הצבעים הבהיר והדשבורד העמוק יוצרים תחושה שנכנסנו לרכב גדול בהרבה ממה שהוא באמת.
אבל איכות החומרים בינונית, ורמת האבזור הנאה אינה מרשימה לאור המחיר הגבוה.
מאחור המרחב סביר לשני נוסעים, אך אלה יתמודדו עם צמד דלתות עבות שחודרות למרחב האישי. בהתחשב בממדים, מדובר ברכב די צפוף מבפנים.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
הגרסה שנבחנה, לפני מתיחת הפנים, הציעה 250 כ"ס ו־36.5 קג"מ. יחידת ההנעה הזו אפקטיבית מאוד, אך התיבה אינה מהחלקות או מהמהירות שבנמצא, והמנוע לא תמיד מעודן באופיו.
-
נוחות והתנהגות
נוחות נסיעה היא נקודת תורפה עיקרית של ה- E-Pace. הדגם שלפני מתיחת הפנים (היחיד שבחנו עד כה) מכויל על הצד הנוקשה, והדבר מוצא ביטוי במיוחד בעיר. רמת הרעש, עם זאת, נמוכה למדי בזמן נסיעה.
בפיתולים מתגלה רכב עם שלדה טובה, להגה משקל ודיוק טובים למדי, וגם האחיזה מרשימה. אבל אם תמשיכו לדחוף אותו למגבלות תגלו די מהר שקשה לרמות את הפיזיקה: המשקל מורגש, וגם הגובה, ותחת עומס גבוה היגואר הזה מתחיל להתפזר.
-
תמורה למחיר
ה E-Pace המחודש, שזכה לגרסת כניסה מוזלת, מציע תמורה טובה מבעבר. אבל רמת הגימור S הבסיסית עדיין מציעה מפרט בטיחות חסר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן המאומצים עמדה על 8.3 ק"מ לליטר.
יש להניח שמנוע ה-1.5 ליטר, שטרם נבחן, יציע צריכת דלק טובה משמעותית - במחיר של ביצועים פחותים.
-
מה חדש ביגואר E-Pace 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי נאה וספורטיבי באופיו - כעת במחיר אטרקטיבי מבעבר.