BYD אטו 3 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ה-BYD אטו 3 (ATTO 3) הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חשמלי שהוצג לראשונה ביולי 2021, ומבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי של היצרנית שנחשפה באותה השנה.
מידותיו של BYD אטו 3 מקובלות לסגמנט עם אורך של 445.5 ס"מ, רוחב 186.5 ס"מ, גובה 161.5 ס"מ, ורק בסיס הגלגלים בולט לטובה עם 272 ס"מ נדיבים למדי.
העיצוב החיצוני נקי ופשוט למדי, אולם את ההפתעה בהופעה שמרה BYD לתא הנוסעים. מבט פנימה יגלה סביבת נהג מעוצבת להפליא עם שלל אלמנטים בהשראת "הליכון כושר דינמי", לא פחות.
הרכב מצויד במנוע חשמלי המייצר 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ וההנעה קדמית.
אטו 3 מוצע בעולם עם שתי סוללות לבחירה: 50 קוט"ש בגרסת טווח רגיל המספיקה לכ-350 ק"מ ו-60 קוט"ש בגרסת הטווח הארוך שמסוגלת לנוע כ-420 ק"מ בין טעינות, וזו הגרסה שמגיעה לישראל.
-
עיצוב ונוכחות
ל-BYD אטו 3 עיצוב כולל מוצלח אך סולידי. ההופעה מלפנים מקורית, ומאחור הוא מזכיר מדי כמה דגמים אחרים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של אטו 3 מציגה מופע מרשים, מקורי ומיוחד. על כך מוסיף הרכב שילובי צבעים נעימים, חומרים רכים לרוב, תאורת אווירה נאה, מסך מולטימדיה ענק ושפע גאדג'טים וגימיקים.
על כף החובה הנדסת אנוש טעונה שיפור, ישנו עומס תפריטים במערכת המולטימדיה, ומושב נהג לא מוצלח.
המרחב מלפנים נאות, ונדיב מאוד לשני נוסעים בשורה השניה.
תא המטען בעל נפח ראוי ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים, במיוחד במצב ספורט המאפשר הספק רגעי מירבי של עד 220 כ"ס.
במצב הרגיל ההספק נמוך במעט (192 כ"ס), אך הביצועים נותרים טובים ותגובות המערכת נעימות יותר בנהיגה יום-יומית.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך מאוד – זה מוביל לספיגה טובה של שיבושים, אך גם לתנודות רבות וקושי בריסון המרכב. התוצאה היא נוחות טובה לרוב, אך כזו המתקשה לספק תחושה נינוחה באמת, בעיקר בכבישים גליים.
בידוד הרעשים לא מוצלח – יש יותר מדי רעשי רוח וכביש.
התנהגות הכביש היא הצד הפחות חזק – האחיזה טובה אך זוויות הגלגול גדולות, המרכב לא מרוסן וההגה קל מדי.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה בזכות שילוב בין ביצועים נאים ורשימת אבזור ארוכה - אך הטווח המאכזב בפועל פוגע באטרקטיביות.
-
גרסאות ורמות גימור
ה-BYD אטו 3 2024 מוצע בישראל בגרסה אחת – 204 כ"ס, 420 ק"מ – ובשתי רמות גימור.
כבר ברמת 'קומפורט' האבזור עשיר וכולל כניסה והנעה ללא מפתח (רק מצד הנהג), תאורת לד מלאה, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה 12.8 אינץ', מערך מצלמות היקפי, ריפוד דמוי עור למושבים, מושבים קדמיים מחוממים ועם תפעול חשמלי ועוד.
רמת גימור 'דיזיין' מוסיפה בעיקר מסך מולטימדיה גדול יותר ותפעול חשמלי לדלת תא המטען. תוספת המחיר הנדרשת עבורה גבוהה מדי לטעמנו.טעמנו.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP בדק את BYD אטו 3 בשנת 2022 והעניק לו דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים ו-69% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, תיקון סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
טווח נסיעה
במבחן דרכים שהיה פחות מאומץ מהרגיל טווח הנסיעה שהתקבל עמד על 295 ק"מ (4.9 ק"מ לקוט"ש) – נמוך משמעותית מנתון היצרנית. בנהיגה מתונה ורגועה הגענו לכ-345 ק"מ (5.7 ק"מ לקוט"ש).
-
מה חדש בBYD אטו 3 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב בינוני, להיט מכירות ודאי.