קאדילק CT5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בספטמבר 2023 חשפה קאדילק את ה-CT5 המחודשת, לאחר שעברה מתיחת פנים.
הסדאן המעודכנת מאמצת חזית חדשה לגמרי עם סבכה רחבה יותר - עמוסה בכרום ופלסטיק שחור מבריק - לצד פנסי לד חדשים ותאורת יום מורחבת.
מלפנים יש פגוש חדש בעל קווים זוויתיים וכונסי אוויר אגרסיביים מבעבר, ומאחור תמצאו פנסים מעודכנים. היצע של צבעים חדשים משלימים את השדרוג החיצוני, ולקוחות המעוניינים במראה קרבי יותר יכולים לבחור ברמת גימור 'ספורט' הכוללת פגוש קדמי אגרסיבי וחבילת השחרה.
תא הנוסעים מקבל רמונט מסיבי יותר, ומחליף את המחוונים האנלוגיים ומסך המולטימדיה הצנוע בצג מעוקל בגודל 33 אינץ'.
התצוגה מחולקת לשלושה חלקים ברזולוציית 9K, וכוללת ממשק משופר מאוד עם 'גוגל' מובנה - מה שמספק גישה לאפליקציות הבית של גוגל, דוגמת מפות, סייען גוגל, חנות אפליקציות וכיו"ב.
היצע המנועים בחו"ל לא השתנה וימשיך עם מנוע 2.0 ליטר טורבו (240 כ"ס) או V6 טווין טורבו 3.0 ליטר (340 כ"ס). שניהם משודכים כבעבר לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית ומוצעים בהנעה אחורית או כפולה.
בינואר 2024 הצטרפו גם גרסאות הביצועים, שגם הן נותרו עם אותם מנועים; ה-CT5-V ממשיכה עם אותו מנוע 3.0 ל' כפול מגדשים המפיק 360 כ"ס ו-55.9 קג"מ. ההנעה אחורית או כפולה והתיבה היא אוטומטית עם 10 הילוכים.
גרסת הבלאקווינג מצוידת כבר במנוע ה-V8 האייקוני של היצרנית בנפח 6.2 ל' (מגדש-על) המפיק 668 כ"ס ו-91 קג"מ. כאן ההנעה אחורית בלבד והתיבה היא ידנית עם שישה הילוכים, כאשר האוטומטית (10 היל') מוצעת כאופציה.
מערכת המולטימדיה החדשה מציעה בגרסאות אלו אפליקציית "ביצועים" חדשה שתציג נתוני זמן אמת של תפוקת המנוע ומצב הגדישה ונתונים נוספים כמו תאוצה (G), טמפרטורת צמיגים, מדדי המנוע ועוד.
הדגם המעודכן צפוי לנחות בישראל ב-2025.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
CT5 מוצעת בישראל בשתי רמות גימור בגרסת ה-2.0 ליטר, וההבדל ביניהן בעיקר חזותי. ברמת הגימור 'פרמיום לקשרי' חישוקי "18, מצלמות היקפיות, גג זכוכית, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "10, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ואוורור, מערכת לביטול רעשים ומראת פנים המקרינה תמונת מצלמה.
ברמת הגימור 'ספורט' פריטי עיצוב ספורטיביים, חישוקי "19 ומושבים משודרגים הכוללים עיסוי.
-
בטיחות
בחזית הבטיחותית יש מספר מערכות המוצעות בדגם המחודש כסטנדרט בכל הגרסאות, כולל ניטור שטח מת עם סיוע להיגוי ובלימת חירום אוטומטית עם זיהוי צמתים. מערכת השמירה על נתיב שופרה אף היא.
קאדילק CT5 לא נבדקה במבחן הריסוק של יורו NCAP, אולם במבחן של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) שהינו פחות מחמיר מזה האירופאי, היא זכתה לציון של 5 כוכבים.
-
סיכום