אודי A6 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדגם הראשון של A6, שהוצג ב-1994, לא היה באמת A6 וגם לא באמת חדש.
אודי החדשה יצאה אז לדרכה המשודרגת כמותג יוקרה המתחרה ישירות בב.מ.וו ובמרצדס, ולצורך כך השיקה את A8; לעומת זאת, A6 הייתה אודי 100 לא צעירה (מ-1990) עם מיתוג שונה.
24 שנים מאוחר יותר הוצג הדור החמישי - רכב גדול ומתקדם שלא מציעה מהפכות גדולות, אבל שיפור מתמיד ועקבי - בהחלט כן.
מהחידושים הבולטים - סביבת נהג משוכללת, וכן מערכת חשמל משנית המופעלת באמצועת סוללה חשמלית קטנה (0.5 ק"ו/שעה, מתח של 48V) המסייעת בשיפור יעילות המנוע (דימום והנעה לפרקי זמן ממושכים, הפעלת צרכנים באופן חשמלי) הנטענת באמצעות בלימה רגנרגטיבית.
יש גם קפיצי אוויר והיגוי אחורי, אך אלו אינם מוצעים בישראל. אודי A6 מוצעת בישראל מאוגוסט 2018.
-
עיצוב ונוכחות
ל-A6 הופעה אלגנטית, עדכנית ואפילו אגרסיבית במידת מה. עם זאת, אין מהפכה כלשהי, בוודאי לאורך העובדה שהמידות נותרו דומות לשל הדגם היוצא.
-
תא נוסעים ומטען
בשונה מההופעה החיצונית, סביבת הנהג חדשנית בהופעתה, בזכות שני מסכי מגע גדולים ולוח מחוונים שגם הוא, למעשה, מסך. תפעול המסכים נוח, וההערה העיקרית היא לרגישות ללכלוך של טביעות אצבע.
מעבר לכך, איכות החומרים/גימור/הרכבה מעולה, המרחב נדיב - אם כי מקום לנוסע חמישי אין.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה (3.0 ל' טורבו, 340 כ"ס, תיבה דו-מצמדית 7 היל', הנעה כפולה ע"ב דיפרנציאל מרכזי) מעולה - ביצועיסטית, נשמעת היטב ואפילו צריכת הדלק סבירה יחסית (8.5 ק"מ/ל'). התיבה הדו-מצמדית עובדת כאן נפלא.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, לא מצוינת. רוב הזמן נוח מאוד ב-A6, אבל המתלים מאכזבים בפעולתם במתארים מסוימים (מעבר על שיבושים מתאגרים, חדים/גדולים; כביש גלי במהירות בינעירונית) ומצריכים שימוש בתדירות גבוהה יחסית בשינוי מידת הקשיחות של בולמי הזעזועים. גם בידוד הרעשים לא מרשים.
התנהגות הכביש מפתיעה לטובה, במיוחד במצב הדינמי.
-
תמורה למחיר
A6 מתומחרת היטב ביחס לגרסאות מקבילות של דגמים דומים. בנוסף, ל-A6 אחריות ארוכה מהמקובל (3 שנים/ללא הגבלת נסועה).
-
סיכום
מרשימה, אבל זו לא A8.