ב.מ.וו סדרה 5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במאי 2023 חשפה ב.מ.וו את הדור החדש (שמיני) של ב.מ.וו סדרה 5. בשלב ראשון נחשף מרכב הסדאן, כאשר בתחילת 2024 צפוי להצטרף למבחר גם מרכב סטיישן. לראשונה בתולדות הדגם, תוצע גם גרסה כל חשמלית אשר מכונה ב.מ.וו i5 (המופיעה בדף דגם נפרד).
סדרה 5 החדשה מבוססת על פלטפורמת CLAR של היצרנית, אותה היא חולקת עם מגוון רחב של דגמים כולל סדרה 7 החדשה. גם מידותיה צמחו, ולא במעט.
סדרה 5 החדשה מוצעת במגוון רחב של גרסאות הנעה, כולן מחושמלות ברמה כזו או אחרת. בצד הבנזין והדיזל כוללות כל יחידות ההנעה כעת מערך היברידי-מתון 48V, ומשודכות לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
היצע המנועים באירופה כולל כרגע שניים בלבד – גרסאות 520i (בנזין) ו-520d (דיזל) עם מנוע 2.0 ל' טורבו המפיק 208 כ"ס ו-197 כ"ס בהתאמה. ההנעה כמובן אחורית, אולם הדיזל מוצעת גם עם הנעה כפולה.
מחוץ לאירופה (בעיקר ארה"ב) יוצעו גרסאות נוספות: 530i עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 258 כ"ס (הנעה אחורית או כפולה) ובראש ההיצע גרסת 540i כפולת הנעה בעלת מנוע 3 ל' מוגדש המפיק 381 כ"ס.
באגף ההיברידי-נטען יוצעו שתי גרסאות. הראשונה היא 530e בהספק משולב של 299 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 87-102 ק"מ, בהתאם לרמת הגימור. בראש ההיצע תעמוד גרסת 550e כפולת הנעה בעלת הספק משולב של 489 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי שנע בין 79 ק"מ ל-90 ק"מ.
בב.מ.וו מתגאים במערך נהיגה אוטונומי משופר המאפשר שיוט נטול ידיים לחלוטין בכבישים מהירים עד למהירות של 130 קמ"ש. בנוסף, ה-5 כוללת כעת יכולת עקיפה אוטונומית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני מהווה סוג של אבולוציה לזה של הדור היוצא. החזית כוללת את סבכת הכליות המוכרת, אשר מובאת כאן במידות סבירות ביחס לשאר דגמיה של היצרנית. משאר הזוויות המופע מאוד שקט ומוצנע. כאופציה, למי שהעיצוב שקט מדי לטעמו, ניתן להאיר את הסבכה באמצעות מערך תאורת לד בתוספת תשלום.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג כוללת את הסידור העדכני של היצרנית: משטח קעור עליו מונחים שני מסכים, אחד משמש את לוח המחוונים (12.3 אינץ') והשני את מערך המולטימדיה (14.9 אינץ'). מעבר לכך בולט שימוש נרחב בתאורה ליצירת ושינוי אווירה ורושם – בב.מ.וו מציינים את "בר האינטראקציות", משטחי מגע בדלתות ובמשטחים השונים.
ה-5 החדשה מגיעה כסטנדרט בגימור "טבעוני" – כלל המשטחים, דיפונים, ריפודים ועוד עשויים מחומרים שאינם מן החי.
ברגע שמתיישבים מאחורי ההגה יודעים שזו מכונה בווארית. איכות החומרים מצוינת, כך גם הגימור, וגם כאן אין הפתעות. הכל עשוי היטב, אבל אנחנו לא מצפים לפחות.
המרחב מרשים. גם מלפנים, גם מאחור.
המושב האחורי נוח, עם כוכבית על תעלת הינע גבוהה ורחבה; סלון במיטבו.
נפח תא המטען הוא 520 ליטרים בגרסאות הקונבנציונליות, 490 ליטרים בחשמלית. והוא גדול, נוח ועשוי היטב.
-
מנוע וביצועים
בהשקה בחו"ל דגמנו רק את גרסת הבסיס, 520i. אז 190 כ"ס ממנוע טורבו-בנזין זה לא הרבה, וגם 208 כ"ס עם הסיוע ההיברידי-מתון לא משנים באמת את התמונה - אבל המנוע החשמלי הצנוע משפר את הביצועים בעקיפה בזכות המומנט הנוסף המוגש כבר בסל"ד ממש נמוך.
וכך, למרות שההספק אינו כביר, המשקל אינו קליל (1.75 טון) והביצועים אינם חזקים – ה-520i כן מצליחה להרשים בהאצות ביניים, מ-120 ועד 150 קמ"ש, למשל.
לא חסר כוח בהשתלבויות מכבישים כפריים לכאלה בין-עירוניים, אבל אם רוצים לאמץ את הרכב בכבישים מפותלים מגלים שהמנוע ממש קטן על השלדה הזאת.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים מוצלח אם כי נוטה לצד הנוקשה, ובכל זאת התוצאה נאה. אגב, בניגוד לדגמים עד כה, ב.מ.וו לא תצייד את הדגם בצמיגי אל-תקר.
כאשר הקצב נינוח הנסיעה שקטה במיוחד הודות לבידוד רעשים מצוין, וזה מרשים אף יותר מאחר שהמכונית שנבחנו בהשקה נעלו צמיגי חורף שהם רועשים יותר מטבעם.
-
תמורה למחיר
נצטרך לחכות לתחילת השיווק ב-2024, ולחשיפת המחירים בישראל כדי לחוות דעה על התמורה.
-
סיכום
הדור השמיני של ב.מ.וו סדרה 5 טוב מקודמו, ממקם עצמו כבר עכשיו גבוה מאוד כמועמד לתואר מכונית הסלון הטובה ביותר, ומוסיף גרסה חשמלית סופר-מרשימה.