צ'רי טיגו 8 פרו 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בנובמבר 2022 החל שיווק המותג הסיני צ'רי בישראל, עם שלושה רכבי פנאי. טיגו 8 פרו, שהוצג ב-2018, הוא הגדול מבין שלושתם ומתייחד בכך שיש לו 7 מושבים.
שלושת דגמי צ'רי מוצעים עם אותו מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, ולזה הספק של 186 כ"ס ומומנט של 28 ק"ג. התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, וההנעה קדמית. במהלך 2023 צפויה גם גרסה היברידית-מתונה של 48 וולט למנוע זה.
טיגו 8 פרו מוצע בשתי רמות גימור: 'לקשרי' ו'נובל'. בשתיהן כולל מפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
רמת הגימור 'לקשרי' כוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "12.3, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים דו-אזורית וריפוד דמוי עור.
ב'נובל', בנוסף, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנוסע הקדמי, אוורור במושבים הקדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחים בשורה השלישית, מחוונים מוקרנים וצג גדול יותר ("12.3 לעומת "7).
-
עיצוב ונוכחות
טיגו 8 נראה גדול בהשוואה לדגמים קרובים, גם כי הוא קצת ארוך ביחס אליהם, גם בגלל השבכה המגודלת. אולם הוא נראה כדגם פנאי גנרי, ומעט מגושם.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה, החומרים בחלקה העליון מכובדים ורכים, וברמת הגימור הגבוהה ריפוד דמוי עור נאה.
הצגים גדולים, "12.3 במרכז ואחד קטן למיזוג מתחתיו. עם זאת, כרגיל בדגמים מסין, הנדסת האנוש בעייתית, ותפעול פריטים אחרים לא נוח לחלוטין.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושב נראה טוב, אך אינו מאוד נוח לאורך זמן.
מאחור המרחב נאה, בייחוד אם לא מתחשבים ביושבי השורה השלישית. בסיס המושב עצמו מעט נמוך וכיוון זווית המשענת קשה. עם מעט התחשבות ניתן לאפשר מרחב מספיק בשורה השלישית לילדים; המושב הכפול אינו נע בצורה מלאה ויישור המשענת דורש כוח.
נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשימוש, קטן ועומד על 193 ליטרים בלבד.
 
-
מנוע וביצועים
לטיגו 8 פרו מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 186 כ"ס. נתונים אלה נמצאים בצד היותר חזק ביחס לדגמים קרובים. הרכב מאיץ היטב ואפילו מטפס בקלות לסל"ד גבוה.
עם זאת, תגובות המנוע לפקודת מצערת אינן חדות כנדרש, ותגובת התיבה לקיק דאון מעט איטית יחסית. בנוסף להשהיה קלה בהספקת מלוא ההספק, הכוח מגיע לפעמים במינון חזק מהצפוי, ודבר זה מפריע בעיקר בעיר – בזחילה בפקק ובתמרוני חנייה. בנוסף, בזינוק בעלייה הרכב מדרדר מעט לאחור במעבר מדוושת הבלם לדוושת התאוצה.
 
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בטיגו אינה טובה, הרבה מכך בגלל ריסון חסר של פעולת המתלים. גם רעשי הכביש והרוח מורגשים.
גם היכולת הדינמית אינה מצטיינת. אחיזת הצמיגים אינה גבוהה ויש לוחמת הגה בולטת. כל אלה, יחד עם תגובות לא מדויקות להפניה ההגה, פוגעים בתחושת הביטחון של הנהג בנהיגה בכביש המפותל. בנוסף, הבלמים חסרים בעוצמה ואינם נוסכי ביטחון.
מפרט הבטיחות כאמור מלא, אך פעולת מערכות רבות בעייתית. והוא אוהב צפצופי התרעה. מאוד.
 
 
-
תמורה למחיר
מחירו של הרכב הנבחן זול ביחס לדגמים מקבילים, אך איכותו הכוללת נמוכה אף היא בהשוואה אליהם.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 8 פרו 2022 הוא רכב פנאי קומפקטי עם שבעה מושבים המשווק בישראל בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו, 186 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
רמת 'לקשרי' עשירה וכוללת תאורת לד מלאה, חישוקים קלים 18 אינץ', גג זכוכית, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור, ממשק אפל 'קארפליי' ואנדרואיד אוטו, צג מולטימדיה ולוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ') ועוד.
'נובל' מוסיפה מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מערכת שמע משודרגת, מושב נוסע עם תפעול חשמלי וזכרונות למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים, פתחי מיזוג בשורה השלישית, ריפוד דמוי עור בגוון חום ועוד.
 
-
בטיחות
צ'רי טיגו 8 פרו 2022 החדש טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נעה בין 9.8 ק"מ/ל' בתוואי המגוון של המגוון ובשיוט עמדה על 12.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בצ'רי טיגו 8 פרו 2022
דגם חדש לחלוטין שלא היה בעבר.
-
סיכום
צ'רי טיגו 8 פרו מביא עימו הופעה נוכחת, אבזור עשיר במיוחד, מרחב טוב לשבעה וביצועים מצוינים. מנגד, הנדסת האנוש שלו אינה טובה, במהלך המבחן הופיעו תקלות קלות, נוחות הנסיעה אינה מוצלחת והיכולת הדינאמית אינה מגובשת.