הודעה זאת נמסרה על-ידי צ'רי באמצעות משרד יחסי הציבור אתו התקשרה, קבוצת G גרופ, ולפני שבחרה ביבואן. צ'רי תחל לשווק את דגמיה בישראל ברבעון השלישי או הרביעי של שנת 2022, לאחר שתלמד את השוק כאן ותחליט על זהות היבואן המקומי.
הדגמים שיגיע לישראל יהיו בתקינה אירופאית, וישווקו לכן ללא מגבלת כמויות.
מותג, פעילות
צ'רי היא יצרנית רכב בבעלות ממשלת סין שנוסדה ב-1997, ומאז 2003 היא יצואנית הרכב הסיני הגדולה ביותר. לצ'רי קו דגמים של מכוניות נוסעים הנקרא 'אריזו' (Arrizo), קו של רכבי פנאי המכונה 'טיגו' (Tiggo), ודגמים חשמליים בסימול 'eQ' – אלה מוצעים במספר גדלים ומשווקים בעולם.
צ'רי משווקת בסין דגמים נוספים במסגרת המותגים 'אקסיד' (Exeed), 'ג'טור' (Jetour) והמותג המסחרי קארי (Karry) – ואלה אינם צפויים להגיע אלינו.
צ'רי מייצאת מסין מכוניות מזה 20 שנים, וכיום ליותר מ-20 מדינות – בין השאר במזרח אסיה ובמרכזה, דרום אמריקה – ויש לה 15 מפעלי הרכבה ברחבי העולם. בשלב זה צ'רי אינה מייצאת למדינות המערב, דבר שאמור להשתנות בשנה הקרובה.
דגמים מחושמלים
דגם ראוי לציון וצפוי כאן הוא eQ5 שהוצג ב-2020 – דגם פנאי עם רצפה ייעודית העשויה סגסוגת של אלומיניום ומגנזיום, ולפי היצרן שוקלת 60% ממשקל פלטפורמות רגילות. לדגם זה בסיס גלגלים של 283 ס"מ, אורכו 463 ס"מ, רוחבו 191 ס"מ וגובהו 167 ס"מ.
eQ5 מוצע ב-3 גרסאות מנועים – 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ; 177 כ"ס ו-28.5 קג"מ; 204 כ"ס ו-30.1 קג"מ – וההנעה אחורית. לדגם זה 2 מארזים של סוללות: 70.1 קוט"ש ו-88 קוט"ש, לטווח של 510 ק"מ ו-620 ק"מ לפי תקן NEDC הקודם.
עוד במסגרת eQ – המיקרו הכל-חשמלי eQ1 שיש לו בסיס גלגלים של 215 ס"מ ואורכו 320 ס"מ; המשפחתית הקטנה eQ2, עם בסיס גלגלים של 251 ס"מ ומקורה בדגם בנזין (Cowin C3).
צ'רי וישראל
ב-2005 נוצר קשר בין קבוצת כדורי, המייבאת כיום את מותג סקייוול הסיני, לבין צ'רי. באותה שנה אף הונחה אבן פינה לבניין צ'רי ברחוב המסגר, אלא שזה לא הוקם. לפי המידע שבידינו, קבוצת כדורי עדיין מחזיקה בזיכיון היבוא של צ'רי בארץ.