צ'רי טיגו 8 פרו 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2023 החל שיווק המותג הסיני צ'רי בישראל, עם שלושה רכבי פנאי. טיגו 8 פרו, שהוצג ב-2018, הוא הגדול מבין שלושתם ומתייחד בכך שיש לו 7 מושבים.
שלושת דגמי צ'רי מוצעים עם אותו מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, ולזה הספק של 186 כ"ס ומומנט של 28 ק"ג. התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, וההנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
טיגו 8 נראה גדול בהשוואה לדגמים מקבילים, ובעל נוכחות. אולם הוא נראה כדגם פנאי גנרי, ומעט מגושם בעיצובו.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה, החומרים בחלקה העליון מכובדים ורכים, וברמת הגימור הגבוהה ריפוד דמוי עור מרשים.
הצגים גדולים, "12.3 במרכז ואחד קטן למיזוג מתחתיו. עם זאת, כרגיל בדגמים מסין, הנדסת האנוש בעייתית, ותפעול פריטים אחרים לא נוח לחלוטין.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושב נראה טוב, אך אינו נוח במיוחד לאורך זמן.
מאחור המרחב נאה, בייחוד אם לא מתחשבים ביושבי השורה השלישית. בסיס המושב עצמו מעט נמוך וכיוון זווית המשענת קשה. עם מעט התחשבות ניתן לאפשר מרחב מספיק בשורה השלישית לילדים; המושב הכפול אינו נע בצורה מלאה ויישור המשענת דורש כוח.
נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשימוש, קטן ועומד על 193 ליטרים בלבד. כאשר הם מקופלים הנפח נדיב והמבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
לטיגו 8 פרו מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 186 כ"ס. נתונים אלה נמצאים בצד היותר חזק ביחס לדגמים קרובים. הרכב מאיץ היטב ואפילו מטפס בקלות לסל"ד גבוה.
עם זאת, תגובות המנוע לפקודת מצערת אינן חדות כנדרש, ותגובת התיבה לקיק דאון מעט איטית. בנוסף להשהיה קלה בהספקת מלוא ההספק, הכוח מגיע לפעמים באופן מתפרץ מהרצוי, ודבר זה מפריע בעיקר בעיר – בזחילה בפקק ובתמרוני חנייה. בנוסף, בזינוק בעלייה הרכב מדרדר מעט לאחור במעבר מדוושת הבלם לדוושת התאוצה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בטיגו אינה טובה, הרבה מכך בגלל ריסון חסר של פעולת המתלים. גם רעשי הכביש והרוח מורגשים.
היכולת הדינמית אינה מצטיינת אף היא. אחיזת הצמיגים אינה גבוהה ויש לוחמת הגה בולטת. כל אלה, יחד עם תגובות לא מדויקות להפניה ההגה, פוגעים בתחושת הביטחון של הנהג בנהיגה בכביש המפותל. בנוסף, הבלמים חסרים בעוצמה ואינם נוסכי ביטחון.
מפרט הבטיחות כאמור מלא, אך פעולת מערכות רבות בעייתית. הרכב מרבה בצפצופי התרעה מציקים.
-
תמורה למחיר
מחירו של הרכב הנבחן זול ביחס לדגמים מקבילים, אך איכותו הכוללת נמוכה אף היא בהשוואה אליהם.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 8 פרו משווק בישראל בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו, 186 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
רמת 'לקשרי' עשירה וכוללת תאורת לד מלאה, חישוקים קלים 18 אינץ', גג זכוכית, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור, ממשק אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, צג מולטימדיה ולוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ') ועוד.
רמת גימור 'נובל' מוסיפה מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מערכת שמע משודרגת, מושב נוסע עם תפעול חשמלי וזכרונות למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים, פתחי מיזוג בשורה השלישית, ריפוד דמוי עור בגוון חום ועוד.
-
בטיחות
צ'רי טיגו 8 פרו טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נעה בין 9.8 ק"מ/ל' בתוואי המגוון של המגוון ובשיוט עמדה על 12.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בצ'רי טיגו 8 פרו 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
צ'רי טיגו 8 פרו מבטיח הרבה על הנייר ומחירו אטרקטיבי. אך ברוב תחומי הנהיגה והנסיעה הוא אינו מרשים, ואינו מקיים את ההבטחה של המפרט.