דיפאל S07 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בדצמבר 2024 נחת בישראל דיפאל (Deepal), מותג של צ'אנגן, תאגיד רכב סיני בבעלות המדינה. לצ'אנגן כיום חצי תריסר מותגים, ודיפָאל הוא מותג המיועד לשיווק במערב, פועל באירופה מזה כשנה ויש לו ארבעה דגמים.
הדגם הראשון של המותג המגיע לישראל הוא S07, רכב פנאי חשמלי בגודל בינוני (D-SUV), בעל מבנה הקרוב לפנאי-קופה ועם מקדם גרר מרשים: 0.25.
ממדיו החיצוניים נאים: בסיס הגלגלים, 290 ס"מ; אורכו 475 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ וגובהו 163 ס"מ. נפח תא המטען האחורי 435 ליטר, וזה של הקדמי 125 ליטרים. משקל הרכב: 2073 ק"ג.
לדגם זה מנוע יחיד, המייצר 218 כ"ס ו-32.6 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.9 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש.
לסוללה אנרגיה של 80 קוט"ש, הטווח המוצהר 475 ק"מ והספק הטעינה המהירה הוא 92 קוט"ש.
ל-S07 אחריות של 6 שנים ולסוללה 8 שנים, ועד 150,000 ק"מ בשני המקרים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני נאה מאוד, יחידות תאורה חדות והחזית שפיצית משהו, רעננה ונאה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים במכונית המבחן כלל דיפון בצבע כתום שנראה פשוט מצוין. איכות ההרכבה והגימור טובה בהחלט, והאבזור עשיר מאוד. זהו אחד מתאי הנוסעים היפים בסגמנט, גם בזכות שילוב הצבעים והחומרים.
עיצוב סביבת הנהג נקי ואלגנטי - דשבורד ישר ומסך מולטימדיה עצום ניצב במרכזו. כאן המסך נע לרוחב הרכב ומטה עצמו לפי המשתמש, הנהג או הנוסע. חמוד.
מה שפחות חמוד זה שהכל, אבל הכל, מתופעל ממנו ודרכו. למעט לחצנים בגלגל ההגה ולחצנים לחלונות בדיפוני הדלתות אין פקדים חיצוניים נוספים.
תפריט המולטימדיה באנגלית בלבד, מעט מסובך להתמצאות, ובהחלט בעייתי לתפעול בנהיגה. ויש גם לא מעט פטנטים ושטיקים.
פיצ'ר חמוד הוא זה ששיחת טלפון נשמעת דרך הרמקול במשענת הראש. מה שכן, הווליום גם במצב החזק ביותר לא מספיק חזק. ואולי זה בגלל שהמושבים הנאים האלה בנויים לגבוהים, ומשענת הראש תהיה רחוקה מראשם של נהגים נמוכים.
הפקודות הקוליות לא תופסות לגבי תחנות רדיו והמכונית לא מציעה רדיו אלא מוזיקה "של הרכב" או לחילופין חיבור לבלוטות', דהיינו מוזיקה מהנייד. ניתן לעבור לרדיו, אבל זה אומר שצריך להיכנס לתפריט וסתם מסבך ומעצבן.
המושבים הקדמיים נוחים, והמרחב מעולה למרות הקונסולה האמצעית הרחבה. תנוחת הנהיגה טובה, אך גלגל ההגה לא מתכוונן מספיק החוצה. וחבל.
הראות החוצה אינה מצטיינת, בעיקר לאחור, אך יש מערך מצלמות היקפי איכותי ויעיל.
מפתח הדלת מאחור אינו גדול, המרווח מצוין לרגליים אך לא מספיק נדיב לראש. הספסל גם בנוי לשניים ופחות מתאים לשלושה חרף רצפה שטוחה. גם מאחור האבזור נדיב והצבעים והחומרים מזמינים לשהייה.
נפח תא המטען הוא 435 ליטרים – קטן מהמקובל בדגמים אחרים של הסגמנט, אופייני לדגמים הבאים מסין; כמעט כרגיל, נפקד מקומו של הגלגל החלופי ובמקומו ערכת ניפוח. בנוסף, יש תא קדמי גדול יחסית, בנפח 125 ליטרים, כזה שמפצה יחסית על האחורי.
-
מנוע וביצועים
נתוני התפוקה (218 כ"ס, 32.6 קג"מ), אינם מהסוג המרגש ההוא הצמוד לרכב חשמלי, אבל מספקים.
עם הנעה, ברירת המחדל של מצב הניהוג הוא מצב 'אקו' והתאוצה אז סבירה, טובה יותר ב'נורמל' ומגיעה לשיא יכולתה ב'ספורט'.
לאורך המבחן, למעט במקטע הדינמי לא הרגשנו חוסר בכוח, לא בהשתלבות לכביש מהיר, גם לא בעקיפות רגילות בכביש הבין-עירוני. עם זאת, לקראת עקיפה בתנאי עומס, יש לחשב מראש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה לרוב. עם זאת, לאחר מפגש עם מפגע גדול במהירות גבוהה, הרכב מתנדנד בחוסר ריסון. איכות הנסיעה הכוללת טובה הודות לבידוד רעשים מוצלח גם של הכביש, גם של הרוח.
בכביש המפותל, בניגוד למקובל בתוצרת סין, היכולת הדינמית הייתה טובה מאוד. האחיזה טובה גם בכניסה לפניות בקצב גבוה, ולקראת המגבלות, בהעברת משקל, ישנו הידוק עדין ולינארי של הישבן. בפנייה, חזרה מהירה לתאוצה לא מוציאה את הרכב הכבד משיווי משקל.
מערך ההיגוי חד יחסית וכושר ההפניה של הרכב סביר פלוס. הנשיכה הראשונית של הבלם פשוט מעולה. מי אמר שאי אפשר לכייל טוב את הבלימה ברכב חשמלי?
ל-S07 מפרט בטיחות מרשים, אבל המערכות לחוצות מאוד, כל כך לחוצות עד כי במבחן כיבינו את רובן.
-
תמורה למחיר
לדיפאל S07 מחיר אטרקטיבי לרכב פנאי עם מפרט וביצוע ברמה הזו – ומול התחרות הקשה בסביבה הקרובה הוא מוסיף עיצוב חוץ נאה מאוד וסביבת נהג מושכת ביותר. התמורה למחיר טובה מאוד.
-
גרסאות ורמות גימור
דיפאל S07 משווק בגרסה אחת וברמת גימור אחת.
רשימת האבזור ארוכה וכוללת תאורת לד, חישוקי "19, מצלמות היקפיות, גג פנורמי, מפתח חכם ואפליקציה ייעודית, בקרת אקלים תלת אזורית, תצוגה עילית במציאות רבודה, מסך מרכזי "15.6 הניתן להנעה מצד לצד לרוחב סביבת הנהג, צימוד אלחוטי לאפל ולאנדרואיד וטעינה אלחוטית, מערכת שמע עם 14 רמקולים של סוני, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לכיסוי הגג, לווילונות ההצללה, למושבים האחוריים ולמושבים הקדמיים שיש בהם חימום (ובמושב הנהג גם אוורור).
כמו כן, ניתן לקבל וו-גרירה חשמלי בהתקנה מקורית בתוספת תשלום.
-
בטיחות
דיפאל S07 זכה לציון של 5 כוכבים במבחן הבטיחות העדכני ביותר של יורו NCAP עם ציונים גבוהים ביותר: מבוגרים, 95%; ילדים, 87%; הולכי רגל 74%; מערכות בטיחות, 77%.
במפרט הבטיחות, בין השאר: שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, גם בנסיעה לאחור וגם בכניסה לצומת עם זיהוי תנועה חוצה; תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו; בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, גם בפקקים; זיהוי סכנת התנגשות מאחור, ניטור שטח מת, התרעות על פתיחה מסוכנת של הדלת ועל שכחת ילדים, עמעום אור גבוה אוטומטי ועוד.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה במבחן תובעני עמד על כמעט 300 ק"מ. בנהיגה בין-עירונית נינוחה, הטווח עמד על כ-370 ק"מ. יצוין כי הספק הטעינה המהירה מעט נמוך מהמקובל.
-
מה חדש בדיפאל S07 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
רכב פנאי מלוטש ומרשים מהמקובל בדגמים מקבילים מתוצרת סין.