פורד ברונקו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הראשון של פורד ברונקו הוצג ב-1966 והפך לרכב איקוני עבור היצרנית. לאחר הפסקה ארוכה, הדור הנוכחי של הברונקו הוצג בשנת 2020 והוא מבוסס על שלדת סולם כשמלפנים תמצאו עצמות עצה כפולות ומאחור סרן חי עם קפיצי סליל. דור זה הגיע אלינו רק בתחילת 2022 והוא מוצע כיום במגוון גרסאות הנבדלות ביניהן במנועים וברמות מפרט השטח.
המנוע הבסיסי הוא 2.3 ל' טורבו-בנזין 4 ציל' המפיק 270 כ"ס, מעליו ישנו מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 2.7 ל' המפיק 330 כ"ס. שניהם משודכים לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.
בראש ההיצע ניצבת גרסת 'ראפטור' האימתנית. לזו מנוע טורבו-בנזין V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ל' המפיק 400 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב כולו רטרו ואם תרצו, המשך ישיר מודרני לברונקו מהדור הראשון. התוצאה מרהיבה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של ברונקו ממשיכה לפרוט על מיתרי הנוסטלגיה עם עיצוב רטרו-מודרני-קשוח, והמתגים גדולים כדי שיהיו נוחים לתפעול גם עם כפפות.
החומרים נוקשים, במטרה לשמור על עמידות גבוהה ונוחות הניקוי - למשל המושבים המרופדים באריג סינטטי דוחה מים ואבק.
בצד המודני ישנו מסך מוטלטימדיה ענק ולוח מחוונים דיגיטלי, אך זה האחרון מעט קטן ולא ממש ברור, ובכלל הנדסת האנוש טעונה שיפור.
המרחב לנוסעים מספק בהחלט ובגרסה הארוכה תא מטען מתאים לטיולים ארוכים.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6 מציג ביצועים מרשימים, ויש הילוך כוח כיאה לרכב שטח אמיתי.
גרסת הבסיס, עם מנוע ה-2.3 ליטר, מציגה עם התנעה צליל מנוע צורמני ולא נעים לאוזן. עם זאת, הצליל הזה היה לאחד המגרעות הבודדות של המנוע הזה; השילוב בינו לבין תיבת הילוכים יעיל וטוב, בזכות בניית כוח לינארית ונעימה ויכולת טיפוס טובה בסל"ד גבוה. בפועל, פער הביצועים ביחס לגרסת ה-2.7 ליטר קטן מהצפוי, בוודאי בשימוש שוטף.
-
נוחות והתנהגות
ביחס לרכבי שטח אמתיים, פורד ברונקו מספק אחיזה גבוהה, זוויות גלגול מרוסנות ובלימה טובה. בעיר נוחות הנסיעה נוקשה אך ככל שמטפסים במהירות הנוחות הופכת טובה יותר ובשילוב ריסון טוב, היא אפילו ראויה. וזה לא משהו שניתן להגיד על הרבה רכבי שטח.
-
תמורה למחיר
הברונקו הוא כלי שטח נהדר, אבל המחיר יקר. גרסת ביג בנד שומרת על רוב היכולות המרשימות במחיר מוזל ומציעה תמורה עדיפה.
-
גרסאות ורמות גימור
פורד ברונקו מוצע בישראל במגוון גרסאות ובשתי רמות גימור.
'ביג בנד' מוצעת ברמת גימור Mid הפחות מאובזרת, וזו כוללת מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. שאר הגרסאות מגיעות ברמת גימור Lux המציעה אבזור עשיר יותר הכולל מערכת שמע של B&O, מסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ', מערך מצלמות היקפי, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
הבדלים משמעותיים נמצאים במפרט השטח: ה'אאוטר בנקס' (Outer Banks; עם 2 או 4 דלתות) ו'ביג בנד' מצוידות ביחסי העברה קצר בהילוך הכוח, הנעה כפולה לפי צורך, סרן קדמי דאנה 190, צמיגי "32 ועוד.
'בדלנדס' (Badlands; עם 2 או 4 דלתות), מיועדת לשטח טכני מאתגר במיוחד והיא מצוידת בהנעה כפולה קבועה עם אפשרות לניתוק מוט הייצוב הקדמי, סרן קדמי דאנה 210, יחסי העברה קצרים יותר בהילוך הכוח ובסרן האחורי, נעילת הדיפרנציאל המרכזי, האחורי והקדמי, מיגון גחון ומיגון צד, וצמיגי "33.
גרסת 'ווילדטראק' (Wildtrak; רק ב-4 דלתות) שמיועדת לשבילים מהירים, נהנית ממפרט המוותר על ניתוק מוט ייצוב, אך מוסיפה יחס ההעברה קצר עוד יותר בסרן האחורי וצמיגי "35.
לגרסת הראפטור שבפסגת ההיצע מפרט מעורר השתאות: בסיס הגלגלים ארוך בס"מ, היא רחבה ב-16-25 ס"מ משאר גרסאות הברונקו וגבוהה בעד 12.5 ס"מ, כוללת שלדה מחוזקת, צמיגי 37 אינץ', 4 מתלי קוילאובר של 'פוקס', זרועות מתלה מוגדלות ועוד.
-
בטיחות
פורד ברונקו טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת להמנעות מתאונה ועוד.
-
צריכת דלק
לגרסת ה-2.7 ליטר צריכת דלק גבוהה שנעה בין 6.7 ל-7.9 ק"מ לליטר במבחני הדרכים שלנו. סביר במונחים של רכבי שטח גדולים וכבדים.
במפתיע, במבחן מאומץ לגרסת ה-2.3 ליטר עמדה הצריכה על 6.3 ק"מ/ל' – צריכה גבוהה יותר (!) מאשר בגרסת ה-V6.
-
סיכום
יכולות שטח ראויות עם יכולות כביש הגיוניות. אנחנו רוצים כזה.