פורד טרנזיט קאסטום 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
פורד קאסטום הוא הרכב המסחרי הבינוני של היצרנית. מדובר בדגם חדש-יחסית בהיצע והוא הוצג לראשונה רק בשנת 2012. הדור השני נחשף בשנת 2022, ודגם זה גם ישמש כבסיס לדור הבא של פולקסווגן טרנספורטר.
הקאסטום החדש ארוך מקודמו: אורכו 545 ס"מ (11 ס"מ יותר) ובסיס הגלגלים שלו צמח ל-350 ס"מ (20 ס"מ יותר). מעניין לציין שהוא נמוך מקודמו על מנת לאפשר תנועה חופשית יותר בחניונים נמוכי תקרה – אבל זה גורר נפח הטענה מירבי נמוך יותר של 6,800 ל' במקום 8,800 ל' בדור היוצא.
מנגד, קאסטום החדש מציע דלתות רחבות מאחור ומהצד המאפשרות הכנסת משטח תקני בקלות. כושר ההטענה עומד על 1,282 ק"ג וכושר הגרירה המירבי על 2,590 ק"ג.
באופן מעניין, פורד טרנזיט קאסטום מוצע בעולם עם יחידות הנעה מגוונות: דיזל בנפח 2.0 ל' עם 170 כ"ס לצד יחידת הנעה היברידית-נטענת (שלא תגיע לישראל) ובגרסה כל חשמלית שגם היא צפויה להגיע ארצה.
השיווק בישראל החל בחודש מרץ 2024.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
פורד טרנזיט קאסטום 2024 מוצע בישראל בגרסה אחת וברמת גימור יחידה: 2.0 ל' דיזל, 170 כ"ס, תיבה אוטומטית. בעתיד צפויה להגיע גם גרסה כל-חשמלית.
מפרט האבזור עשיר יחסית לרכב מסוגו: מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה מלפנים ומאחור, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם מסך 13 אינץ', ממשק סלולרי לאנדרואיד ולאפל, טעינה אלחוטית, מחוונים מוקרנים ועוד.
מרווח הטיפולים עומד על 24 חודשים או 40,000 ק"מ.
-
בטיחות
פורד טרנזיט קאסטום 2024 בדק ע"י יורו NCAP (שנת 2024) וקיבל דירוג של 4 כוכבים (עם חבילת הבטיחות המוצעת בישראל). הציונים הם 75% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל ו-62% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי, התרעה על עייפות נהג ועוד.
-
סיכום