ג'נסיס G70 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במאי 2021 החל שיווקה של ג'נסיס G70 – המשפחתית-הגדולה של מותג היוקרה של יונדאי.
ג'נסיס השיקה את G70, החולקת רצפת הנעה אחורית עם קיה סטינגר, בספטמבר 2017. המכונית עברה מתיחת פנים שלוש שנים אחרי, בספטמבר 2020, על-מנת להתאים את העיצוב החיצוני שלה לקו העדכני של ג'נסיס, והציגה גם גרסת סטיישן-קופה, "שוטינג ברייק", אשר ניתן להזמין גם בארץ.
הגרסה המיובאת לישראל מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 245 כ"ס ו-36 קג"מ. משודכת אליו תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה אחורית. ברמת הגימור 'ספורט' כולל המפרט הטכני גם דיפרנציאל מוגבל-החלקה, בולמי זעזועים נשלטים-אלקטרונית, בלמים של ברמבו וצמיגים במידות שונות מלפנים ומאחור. לרשות הנהג חמישה מצבי ניהוג וגם בקרת שיגור. כדי שהאופי הספורטיבי יישמע כנדרש, הצליל מכוון בהתאם ויש לו סיוע של מערכת השמע.
ברמת גימור 'לקשרי' תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, אוורור למושבים הקדמיים עם תפעול חשמלי להם ולגלגל ההגה, מולטימדיה עם צג "10.25 ומחוונים מוקרנים, ריפוד עור, בקרת אקלים תלת-אזורית, טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, העברת הילוכים מההגה ומערכת שמע של לקסיקון עם 15 רמקולים.
רמת הגימור 'ספורט' כוללת, בנוסף למפרט הטכני שצוין לעיל, חישוקי "19, ופריטי עיצוב ספורטיביים בפנים ובחוץ.
-
עיצוב ונוכחות
לג'נסיס G70 עיצוב מרשים. הפרופורציות מצוינות, הודות לשילוב של חרטום ארוך, ישבן קצר וצללית נמוכה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עשיר נאה וממוקד מבחינה פונקציונלית.
העובדה שהרכב נמוך מורגשת בקו הגג בכניסה לרכב, וגם תנוחת הנהיגה הספורטיבית קצת נמוכה, אך זו תורמת ליצירת אווירה נכונה ברכב כזה.
הישיבה מאחור נעימה, המרחב מספק אבל אינו גדול – בייחוד מרווח הראש לגבוהים. תא המטען רדוד ועדיין מספק בנפחו.
-
מנוע וביצועים
ג'נסיס G70 הוא רכב מהיר, הצובר היטב מהירות גם בעומס – אך התחושה אינה כוחנית במיוחד; התיבה מהירה,אך פעולתה אינה חלקה תחת עומס.
-
נוחות והתנהגות
ה-G70 אינה נוחה בנסיעה איטית בעיר. ככל שעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת ובהחלט סבירה.
התמורה לכך מגיעה בפיתולים, שם היא בהחלט מתנהגת בצורה ספורטיבית, אפילו אגרסיבית.
אולם חסר לה רהיטות, והדרגתיות, וגם פעולה מדויקת יותר של ההגה שיש לו יחס העברה משתנה.
-
תמורה למחיר
ג'נסיס G70 מציעה יתרונות ביחס למתחרות באבזור תקני שופע שאינו מקובל בנבחרת גרמניה וגם בהספק גבוה יותר לשקל. אולם חסרה לה גרסת כניסה זולה יותר, כמו שיש למתחרות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה בלבד.
-
סיכום
קוריאנית יוקרתית שמתמודדת ללא רגשי נחיתות מול הגרמניות.