אינפיניטי Q60 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתערוכת דטרויט 2016, הציגה אינפיניטי את ה-Q60 – יורשת ל-G37 קופה, והנציגה שלה בקטגוריית הקופה היוקרתיות המתרחבת שכוללת מספר נציגות מגרמניה (אודי A5, מרצדס C קלאס קופה, ב.מ.וו סדרה 4) וכן גם מתחרות מיפן (לקסוס RC) וארה"ב (קאדילק ATS קופה).
ה-Q60, כאמור, היא גרסת הקופה של Q50 וככזו היא מציגה דמיון לא מבוטל לאחות הסדאנית, הן מבחוץ והן מבפנים.
ה-Q60 מוצעת בישראל עם שתי מערכות הנעה לבחירה - מנוע 2.0 ל' טורבו (211 כ"ס) והנעה אחורית, או מנוע 3.0 ל' טורבו (405 כ"ס) והנעה כפולה; בכל מקרה, עם תיבה אוטומטית-פלנטארית עם 7 היל'.
שיווק ה-Q60 בישראל החל ביוני 2017.
-
עיצוב ונוכחות
ל-Q60 הופעה מסובבת ראשים, בטח באדום.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרשים בהופעתו - אבל כל היתר לא מרשים במיוחד.
 
לצד איכות גימור לא מוצלחת, הביקורת העיקרית נוגעת להנדסת האנוש הבעייתית. תנוחת הנהיגה טובה, כל עוד לא מדובר בנהג גבוה מדי (עד כ-1.80 מ').
 
המושב האחורי צפוף.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה - 3.0 ל' טורבו, 405 כ"ס - מצויינת, גם אם יותר לינארית מאשר דרמטית.
 
צריכת הדלק נעה בין 5 ק"מ לליטר בנהיגה עירונית, ל-10 ק"מ לליטר בנהיגה מאוד רגועה ומודעת.
-
נוחות והתנהגות
ל-Q60, בגרסת 3.0 ל' טורבו שנבחנה, כיול מתלים נוקשה מאוד, וביחד עם בידוד רעשים לא מוצלח - נוחות הנסיעה לא נעימה.
 
יחד עם זאת, היכולת הדינאמית גבוהה ביותר, במיוחד במצב "ספורט" בבורר מצבי הניהוג, והבלמים הרשימו בעמידותם.
-
תמורה למחיר
בגרסת 3.0 ל' טורבו, Q60 זולה ממתחרותיה בעשרות אלפי שקלים.
 
מצד שני, יש גם פער ביכולות - בעיקר כשמדובר על נוחות הנסיעה ואיכות תא הנוסעים.
-
סיכום
יפה ומהנה, אבל בעייתית בשימוש יום-יומי.