יגואר F-Pace 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2016 החלש שיווקו של רכב הפנאי הראשון מתוצרת יגואר, ה-F פייס. אנשי יגואר גאים מאוד ב-F-PACE ומדגישים את העובדה שהמרכב שלו עשוי ברובו אלומיניום, ונעשה שימוש גם בחומרים מרוכבים ומגנזיום כדי לשמור על משקל נמוך. ואכן, למרות מידות מעט גדולות יותר מהמתחרים הישירים, גרסאות הדיזל של ה-F-PACE שוקלות כמו גרסאות הבנזין של המתחרים.
ה-F פייס מוצע עם שלושה מנועים מוגדשים: דיזל אחד ושני בנזין. מנוע הדיזל 2.0 ל' מציע שתי רמות הספק: 180 כ"ס ו־240 כ"ס. מנוע בנזין בנפח זהה מייצר 252 כ"ס, בעוד בגרסה הבכירה זהו מנוע V6 בנפח 3.0 ל' ו־340 כ"ס.
רמת האבזור הראשונה היא 'פרסטיג'' (רק בדיזל החלש) וכוללת חישוקי "18, חיישני גשם, בקרת שיוט, מסך מגע "8, ריפודי עור לכל המושבים עם כוונון חשמלי לקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה מלפנים ומאחור ומצלמה אחורית. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב.
רמת האבזור הגבוהה יותר, 'פרסטיג' פלוס׳, כוללת הפעלה חשמלית לדלת תא המטען, מפתח דינאמי, חימום מושבים מלפנים, חלונות כהים ומערכת קול מבית מרידיאן. בנוסף, מוצעת חבילת אבזור R-Sport (לא בדיזל הבסיסי) הכוללת שבכה שחורה, קיט חיצוני, חישוקי "19, הגה שונה ומושבים ספורטיביים יותר.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים יגואר F פייס 2020 נראה מצוין. רכב הפנאי מזוהה מיידית כיגואר עם תאורת לד ליום בצורת האות J ושבכה כמו בשאר דגמי החברה — אבל גדולה. מאחור העיצוב נאה אף הוא והתוצאה היא נוכחות מופגנת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מקבלת את פנינו עם העיצוב המוכר בדגמי הדור הנוכחי של יגואר, אבל התוצאה לא מצטיינת בשל איכות החומרים הלא אחידה. רמת האבזור לרכב כזה לא שלמה; אין כניסה ללא מפתח (ההנעה כן), וכפתור שחרור הנעילה של ההגה כדי לכווננו, נראה מיושן ותפעולו לא מוצלח.
המרחב מלפנים טוב בכל הממדים, ותנוחת הישיבה גבוהה יחסית. תפעול המערכות השונות נעשה דרך מסך מגע קל לתפעול.
המרחב מאחור מספק, אבל בהתחשב בבסיס הגלגלים המגודל, 287 ס"מ, ציפינו ליותר. תא המטען גדול ועמוק וסף ההטענה מעט גבוה.
 
-
מנוע וביצועים
למבחן קיבלנו את גרסת הכניסה של מנוע הבנזין — 2.0 ליטר טורבו המפיק 252 כ"ס ו־36.5 קג"מ. לתיבה האוטומטית שמונה הילוכים וההנעה כפולה. עד שמגיעים ל־2000 סל"ד ישנה השהיה בזינוק, אבל משם היגואר זריז, צובר מהירות בקלות ואין בעיה להאיץ אותו למהירויות גבוהות מאוד, גם אם מורגש שמדובר ברכב לא קל (1710 ק"ג, למרות שפע האלומיניום). התיבה פועלת בחלקות, אך מעט פלגמטית במצב הרגיל.
צריכת הדלק בשיוט עמדה על 13.3 ק"מ/ל' ובימי המבחן המאומצים נרשם ממוצע מרשים פחות של 7.7 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה, לא פחות, אבל גם לא הרבה יותר. רעשי הרוח מורגשים יתר על המידה, ורעשי כביש נשמעים אף הם, אם כי במידה פחות מציקה.
החוזקה של יגואר F פייס 2020 מוצאת ביטוי בכביש המפותל. יש לו יכולת דינמית טובה מאוד והוא מהנה לנהיגה, גם אם הוא מעט רך ופחות חד ממה שמצפים לו מרכב של המותג הזה.
 
-
תמורה למחיר
על כל יתרונותיו וחסרונותיו של ה־F פייס הוסיפו את העובדה שהוא יקר מהמתחרים הישירים שלו, וקיבלתם רכב פנאי טוב, אך כזה המתקשה מול המתחרות הטובות בקטגוריה.
 
-
מה חדש ביגואר F-Pace 2020
במאי 2020 ביצעה היבואנית הוזלה משמעותית במחיר מרבית הדגמים של מותגי יגואר ולנד רובר, כולל ירידה של כ-10% במחיר ה-F פייס.
-
סיכום
רכב פנאי מושך, אך שאינו חף ממגרעות.