יגואר F-Pace 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בפברואר 2021 החל שיווקו בישראל של יגואר F פייס, לאחר שעבר מתיחת פנים משמעותית, שעיקרה סביבת נהג חדשה והוספת גרסה היברידית-נטענת. בדגם המחודש שבכה גדולה ומודגשת יותר, מכסה מנוע שונה ומפוסל יותר, יחידות תאורה (לד) חדשות ואדפטיביות בעיצוב צר יותר, ופגושים חדשים. כל אלה מקנים ל-F-Pace המחודש הופעה עדכנית משמעותית מקודמו.
השינוי הגדול נעשה בסביבת הנהג, שעיצובה עודכן. במסגרת זו הוטמעו בה צג מולטימדיה גדול משמעותית מקודמו – "11.4 (בקודם, "8) הנראה כמו טאבלט אינטגרלי – ומחוונים מוקרנים "12.3 (לא בכל הגרסאות). בורר הילוכים חדש מחליף את החוגה ששימשה בתפקיד זה. לפי יגואר, איכות החומרים משופרת, ולדגם המחודש מערך אקטיבי להשקטת רעשים.
שינוי חשוב נוסף הוא בהוספתה של גרסה היברידית-נטענת להיצע. גרסה זו משלבת מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי לתפוקה משותפת של 404 כ"ס ו-65.2 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, ההנעה כפולה, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.3 שניות.
יגואר F-Pace 2021 מוצע בישראל בגרסת טורבו-בנזין 2.0 ליטר, המפיק 250 כ"ס ו-37.2 קג"מ.
גרסה זו מוצעת ברמת גימור 'S' הבסיסית, וזו כוללת חישוקי "19, גג זכוכית, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושבים, מערכת שמע של מרידיאן ומצלמות היקפיות; במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית ותיקון סטייה.
ברמת הגימור 'S פלוס', בנוסף, מפתח חכם (מאוד, במבנה צמיד), תפעול חשמלי לכיוון ההגה. מפרט הבטיחות עשיר משמעותית, וכולל ניטור שטחים מתים עם בלימה אוטונומית לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת ליציאה בטוחה מהרכב.
הגרסה ההיברידית תוצע רק ב-'S פלוס', וזו כוללת בנוסף חישוקי "20, בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית ומחוונים מוקרנים.
-
עיצוב ונוכחות
יגואר F פייס 2021 נראה כעת עדכני ומחודד מקודמו, גם בזכות אותן יחידות תאורה חדשות ומוצרות, השבכה שגדלה והודגשה, וקווי העיצוב החדשים במכסה המנוע.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים השיפור משמעותי, והתוצאה היא סביבת נהג מזמינה ונעימה. החומרים האיכותיים יוצרים מראה עשיר שהולם את המותג. צג המולטימדיה הגדול, "11.4, נראה כמו טאבלט שהונח במרכז סביבת הנהג, אבל הוא נאה ואיכות התצוגה שלו טובה. גם בורר ההילוכים החדש נראה טוב, והוא נוח לשימוש למרות קוטנו.
הנדסת האנוש פחות מרשימה, ותפעול חלק מהמערכות מסורבל. מושב הנהג נעים, ותנוחת הנהיגה הגבוהה יוצרת תחושה שהרכב גדול ממה שהוא באמת.
מאחור המרחב טוב והישיבה גבוהה יחסית. לתא המטען נפח גדול (650 ל'), מבנה יעיל ולדלת שלו תפעול חשמלי.
 
-
מנוע וביצועים
עם 250 כ"ס ו-37.2 קג"מ, מנוע הטורבו 2.0 ליטר אפקטיבי ביותר. עם זאת, פעולתו אינה קטיפתית וחלקה כפי שאפשר לצפות מדגם של יגואר, ובסל"ד גבוה הוא מייצר שאון מוחשי. תגובות המנוע למצערת אינן חדות, ופעולת התיבה נעימה אך אינה זריזה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה, והרכב מטפל ברוב סוגי המפגעים באופן מרשים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה מאוד, גם אם חיבורי כביש מורגשים. רעשי הכביש והרוח נשמעים באופן מוחשי.
היכולת הדינמית ברמה גבוהה, אך ההיגוי אינו פרוגרסיבי מספיק והרכב אינו מגיב לפקודותיו באופן נחוש. יכולת הבלימה טובה מאוד, אך התגובה ללחיצה על הדוושה אינה חדה.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של ה-F פייס יקר ביחס למה שהרכב מעניק, ויקר ביחס למתחרים. מחיר גבוה זה בולט על רקע העובדה שיגואר עדיין אינה מבוססת מספיק בארץ בכלל, ובתחום רכבי הפנאי בפרט.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בתוואי מבחן מאומץ עמדה על 8.2 ק"מ/ל', ובשיוט בין-עירוני נינוח הייתה 11.8 ק"מ/ל'.
-
מה חדש ביגואר F-Pace 2021
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים, כולל ורסיה היברידית נטענת, בפברואר 2021.
-
סיכום
השיפורים ברכב הפנאי של יגואר נעשו במקומות הנכונים, טיפלו במגרעות הגדולות בתא הנוסעים, והביאו ליצירת רכב טוב ושלם מאשר לפני מתיחת הפנים, ובהחלט מרשים לכשעצמו.