ג'יפ אוונג'ר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בספטמבר 2022 ג'יפ חשפה את האוונג'ר, רכב הפנאי החשמלי הראשון של המותג המיועד בעיקר עבור השוק האירופאי.
הג'יפ הקטן עשה היסטוריה בכך שהפך לרכב הראשון של המותג אשר זכה בתואר "מכונית השנה באירופה", והוא מבין כלי הרכב האמריקאים הבודדים לזכות בתואר היוקרתי.
האוונג'ר מבוסס על פלטפורמת eCMP של קבוצת סטלנטיס, אותה פלטפורמה המשרתת את פיג'ו e-2008, אופל מוקה אלקטריק ואחרים, וביחס לפיג'ו הוא קצר ב-22 ס"מ (408 ס"מ) ותא המטען שלו קטן ב-25 ליטרים (380 ליטרים).
האוונג'ר מצויד במערכת ההנעה בה עושים שימוש רוב הדגמים החשמליים הקומפקטיים של סטלנטיס: מנוע קדמי המפיק 156 כ"ס ו-26.5 קג"מ, סוללת 54 קוט"ש (ברוטו) וטווח נסיעה של 400 ק"מ. טעינה מהירה של הסוללה אפשרית בהספק של עד 100 קילוואט, ומאפשרת מילוי של 20% עד 80% תוך 24 דקות.
בהמשך הצטרפה גם גרסה היברידית מתונה לשווקים נבחרים, עם יחידת הכוח החדשה של הקונצרן: מנוע טורבו בנזין, 3 צילינדרים, בנפח 1.2 ליטר המספק 100 כ"ס, ומנוע חשמלי (28 כ"ס) המשולב בתיבת הילוכים כפולת המצמד בת 6 הילוכים (e-DCS6).
האוונג'ר מצויד כרגע בהנעה קדמית בלבד, אך כיאה למותג, מבטיח יכולת שטח יוצאת דופן לטובה בקטגוריה; זוויות המרכב הן מהטובות בסגמנט - מרווח גחון נאה של 20 ס"מ וזווית גישה/נטישה של 20 ו-32 מעלות בהתאמה - והרכב מצויד במערכת Selec-Terrain המאפשרת בחירה מבין שישה מצבים שונים, כולל שלג, בוץ, חול ועוד, לשיפור האחיזה בתנאי שטח מאתגרים.
גרסה חשמלית כפולת מנועים והנעה צפויה להצטרף להיצע במהלך 2024.
בתא הנוסעים תמצאו לוח מחוונים מוקרן כסטנדרט ("7 או "10.25) ומולטימדיה עם מערכת Uconnect של ג'יפ (על בסיס אנדרואיד אוטומוטיב) עם מסך "10.25, תפעול קולי, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכונים מהאוויר, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.
השיווק בישראל החל בינואר 2024.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הוא הקלף החזק של האוונג'ר הקטן. הוא מצליח להראות מודרני ועדכני אך בו זמנית לקרוץ אל דגמי העבר האייקונים של המותג. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מודרני ונעים לעין, במיוחד ברמת הגימור הגבוהה המשלבת גם דיפוני בגוון זהוב. איכות החומרים מעורבת, ההרכבה טובה.
הנדסת האנוש מוצלחת יחסית לנהוג כיום וקל לתפעל את מרבית המערכות.
תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד, מושב הנהג נוח ושדה הראייה לפנים מצוין (לאחור פחות).
הכניסה לשורה השנייה אינה נוחה, אך בפנים מתגלה מרחב נאה ביחס לסגמנט.
תא המטען בגודל מקובל בסגמנט – 380 ל' – ובעל מבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
עם מנוע המפיק 156 כ"ס בוודאי שיש חשמליות חזקות ממנו, אבל הביצועים של אוונג'ר ביום-יום ראויים בהחלט.
בזכות המומנט הנדיב הכוח זמין ומיידי, במיוחד במצב ספורט הנמרץ.
העברת הכוח עצמה רהוטה וכיול הדוושות מוצלח.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים נוקשה מוביל לנוחות נסיעה ממוצעת – לעיתים הוא יתקשה לסנן שיבושים, אך לרוב זה לא ממש מפריע.
רעשי הכביש והרוח מורגשים יותר מן הרצוי.
התנהגות הכביש טובה מאוד, האחיזה גבוהה וריסון המרכב טוב.
לא מדובר ברכב שטח של ממש, אבל בשבילים הג'יפ הקטן עשוי להפתיע בזכות נתוני מרכב טובים ותחושה חסונה.
 
-
תמורה למחיר
מחירו דומה לשל המתחרים, אך רובם מציעים אבזור והספק עדיפים.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'יפ אוונג'ר 2024 החדש מוצע בגרסה אחת – חשמלית, הנעה קדמית, 156 כ"ס, 395-400 ק"מ טווח – ובשלוש רמות גימור.
רמת 'לונגיטיוד' כוללת כסטנדרט: תאורת לד, חישוקי "16, מפתח חכם, בקרת אקלים חד-אזורית, צג מולטימדיה בגודל "10.25, קישוריות לאנדרואיד ואפל.
רמת 'אלטיטיוד' מוסיפה חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מחוונים מוקרנים, תאורת אווירה ובנוסף דמוי-מגן בחוץ וריפוד מהודר יותר בפנים.
'סאמיט' כוללת גם מצלמת נסיעה לאחור, גג שחור, ריפוד מהודר, גימור שונה לחוץ ועוד.
 
-
בטיחות
ג'יפ אוונג'ר נבדק בחודש ספטמבר ע"י יורו NCAP וקיבל ציון של שלושה כוכבים.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בישראל כסטנדרט: מערכת בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. רמת 'אלטיטיוד' מוסיפה ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
 
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ של אוטו התקבל נתון צריכה של כ-5.5 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-290 ק"מ – לא רע בהתחשב בעומס המבחן.
-
סיכום
רכב פנאי חשמלי קטן ומפתיע.