סיטרואן C4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השלישי של סיטרואן C4 נחשף לראשונה ב-2020, ועיצובה החיצוני ייחודי למדי; בסיטרואן משלבים אלמנטים וויזואליים מעולם הפנאי (פגושים מושחרים, למשל) יחד עם גג משתפל בסגנון קופה ומבנה של מכונית האצ'בק "רגילה". הנתון הבולט הוא מרווח הגחון - 15.6 ס"מ גבוהים יחסית למכונית "כביש".
לראשונה בתולדות הדגם C4 מוצעת גם בגרסה כל חשמלית. לזו מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ וטווח נסיעה מוצהר של כ-350 ק"מ בין טעינות.
לצד הגרסה החשמלית C4 משווקת בישראל עם מנועי הבנזין והדיזל המוכרים של היצרנית - 1.2 ל' טורבו בנזין (3 ציל') או 1.5 ל' טורבו דיזל (4 ציל') בהספק זהה של 130 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
ל-C4 עיצוב ייחודי המשלב סממנים ממספר סגמנטים - ההופעה מיוחדת ושונה, אך בהחלט לא לטעם כולם.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג בעלת מופע מיוחד, אבל הקו הכללי הרבה יותר נקי ואחיד.
איכות החומרים מספקת לרוב, אך לא מצטיינת. ההרכבה טובה. הנדסת האנוש מציגה שיפור ביחד לדגמי סיטרואן רבים, אך עדיין דורשת מעט הסתגלות.
המרחב מלפנים מספק, אולם קו הגג הנמוך וסף הדלת הגבוה מקשים על הכניסה. גם שדה ראיה החוצה אינו מצטיין. המושבים נוחים מאוד.
מאחור ישנם אותם מושבים מוצלחים, מרחב נאה לסגמנט, ורק מרווח הראש מעט גבולי לגבוהים.
תא המטען (380 ל') מספק בנפחו, בנוי בצורה יעילה ומציע שפע פתרונות אחסון ועגינה. זה של החשמלית בעל רצפה כפולה המאפשרת קיפול מושבים ללא מדרגה.
-
מנוע וביצועים
גרסת הבנזין (1.2 ל', 130 כ"ס) מפתיעה עם ביצועים נמרצים למדי וזמינות כוח טובה. תיבת ההילוכים לרוב פועלת בחלקות וזריזות ראויה.
לגרסת הדיזל (1.5 ל') הספק זהה אך מומנט נדיב יותר (כ-30 קג"מ) המאפשר צבירת מהירות בקצב נאה ביותר וללא מאמץ. קולו של המנוע נשמע במהירות נמוכה אך לא מציק.
לגרסה החשמלית (136 כ"ס) ביצועים טובים ומידיים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, אולי הטובה ביותר בסגמנט. לחובת מערך המתלים ריסון שאינו תמיד מספק (על פסי האטה, למשל) ופעולה רועשת מהצפוי.
את חוויית הנוחות משלעם של בידוד רעשים מרשים המביא לאיכות נסיעה גבוהה למדי.
התנהגות הכביש טובה אך נוטה לצד הבטוח והפחות מהנה, לכך תורמות זוויות הגלגול הגבוהות.
לדוושת הבלמים חסרה נשיכה בתחילת הפעולה, אך העוצמה טובה.
-
תמורה למחיר
הגרסה החשמלית יקרה אך מציעה חבילה שלמה ומוצלחת בסגמנט. גרסת הדיזל היא הצעה כמעט ייחודית בקבוצה. גרסת הבנזין מתומחרת בדומה למתחרות הישירות אך מציעה אבזור עשיר ונוחות מצוינת. לכל הגרסאות 5 שנות אחריות מלאות.
-
גרסאות ורמות גימור
סיטרואן C4 משווקת בישראל בשלוש גרסאות, כולן מוצעות ברמת גימור אחת מצוידת למדי המכונה 'שיין'.
מפרט האבזור כולל חישוקי "18, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "10 וממשק קארפליי, תצוגה עילית, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית; מחיר גג שמש: 4000 שקלים בגרסה החשמלית, 6000 שקלים בבנזין ובדיזל. לחשמלית גם גלגל הגה מחומם.
-
בטיחות
סיטרואן C4 נבדקה במבחני הריסוק של ארגון יורו NCAP וקיבלה דירוג של ארבעה כוכבי בטיחות עם ציון של 86% בהגנה על מבוגרים ו-83% בהגנה על ילדים.
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ושמירת הרכב במרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אורות אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של גרסאות הדיזל והבנזין במבחני הדרכים עמדה על כ-15 ק"מ לליטר, אולם גרסת הדיזל הייתה סופר חסכונית בשיוט עם נתון המתקרב ל-20 ק"מ לליטר (כ-17 ק"מ לליטר בבנזין).
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה של הגרסה החשמלית במבחן הדרכים המאומץ עמד על 240-260 ק"מ.
-
סיכום
נוחה, מיוחדת וגם חשמלית.