ג'יפ גרנד צ'רוקי 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב-2022 נחת בישראל הדור החמישי של ג'יפ גרנד צ'ירוקי.
הדגם החדש מבוסס על רצפת ההנעה אחורית/כפולה שפותחה עבור אלפא רומיאו ג'וליה וסטלביו ומכונה 'ג'ורג'יו'. ממדי הרכב בגרסה הרגילה ל-5 נוסעים גדלו ביחס לדור היוצא, ולראשונה בחיי הגרנד צ'ירוקי הדגם הוצע במרכב ארוך עם שבעה מושבים - אשר שווק גם בישראל עד 2025.
גרנד צ'ירוקי משווק בישראל רק עם מנוע V6 אטמוספרי המייצר 290 כ"ס ו-35.5 קג"מ. לתיבה האוטומטית שמונה הילוכים.
הדגם הוצע בעבר בשני אורכי מרכב, מספר רמות גימור ושתי מערכות הנעה כפולה לבחירה - אך ב-2025 הגרנד צ'ירוקי משווק רק במרכב הקצר, עם 5 מושבים ובצמוד למערכת הנעה פחות מוכוונת שטח הנקראת 'קוואדרה טראק I'.
-
עיצוב ונוכחות
גרנד צ'ירוקי העדכני אומנם שומר על הסבכה האייקונית של המותג, אך ההופעה הכוללת הרבה יותר מודרנית ומחודדת, ויותר "רכה" מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציג הופעה עדכנית, אולם החומרים ואיכותם לא מרשימים עבור רכב ברמת המחיר הזו.
הנדסת האנוש טובה ברובה, וגם ההרכבה והגימור מרשימים.
המרחב בתא הנוסעים טוב מאוד מלפנים ומאחור, והמושבים נוחים.
תא המטען ענק ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6 האטמוספרי (290 כ"ס) חזק ומספק ביצועים טובים מחד, יחד עם אופי פעולה נעים ושקט מאידך. כדי להפיק ממנו את המיטב יש להעלות אותו לטורים גבוהים - ואז הוא גם משמיע צליל ספורטיבי.
התיבה חלקה ונינוחה, אך לעיתים מתזזת מדי בין ההילוכים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה עד מצויינת כמעט בכל תוואי – עניין נדיר מאוד בימינו.
גם התנהגות הכביש נאותה והיכולת טובה עבור רכב מסוגו.
הגרסה המשווקת בישראל ב-2025 אינה מיועדת לשטח טכני, אולם היכולת לכסות מרחקים בשבילים בשטח, גם כאלה מאתגרים, טובה ומרשימה. זהו רכב מאוד נעים לטיולי שטח משפחתיים.
-
תמורה למחיר
המחיר לא זול, אך תמורתו מקבלים דור חמישי של איקון שהשתפר בכל תחום ביחס לדור הפורש ותוך שהוא מצליח לשמור על אישיותו הייחודית והנחשקת, ולהקפיץ את מותג ג'יפ צעד נוסף לחיזוק מעמדו בין מותגי היוקרה.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2025 משווק בישראל במרכב הקצר בלבד (5 מושבים), בגרסת מנוע אחת (290 כ"ס, V6) וברמת גימור אחת - לימיטד פלוס.
רמת גימור זו כוללת חישוקי "20 מוכספים, לוח מחוונים מוקרן ("10.25), תפעול חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות למושב נהג ולמראות, חימום למושבים הקדמיים לאחוריים ולהגה, ריפודי עור, תפעול חשמלי לתא המטען, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל "10.1, צימוד אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, שקעי USB, גג שמש פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח עם התנעה מרחוק, חיישני חניה אחוריים, בלם יד חשמלי, פקדי הילוכים מגלגל הגה, תאורה לד היקפית, גלגל חליפי (זמני), מערך מצלמות היקפי, אוורור מושבים ועוד.
-
בטיחות
ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
ההיצע הבטיחותי כולל 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג, בלימה אוטונומית לתאונות בצומת, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי רכבים בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית בנסיעה איטית לאחור (עד 5 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אור גבוה אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך מבחן דרכים מאומץ עמדה על 6.5 ק"מ לליטר בממוצע. נסיעה מעורבת, רגועה יותר ועם פחות קטעי שטח הניבה כ-8.5 ק"מ לליטר. יותר טוב, אבל עדיין לא מבריק.
-
מה חדש בג'יפ גרנד צ'רוקי 2025
הפסקת שיווק המרכב הארוך (7 מושבים) וצמצום רמות הגימור לאחת (לימיטד פלוס).
-
סיכום
ג'יפ גרנד צ'ירוקי, בגרסה היחידה המשווקת בישראל ב-2025, אינו מכונת השטח שמצפים לקבל מהמותג המיתולוגי. אבל הוא כן טורף אוטוסטראדות ובולס שבילים, עם תא נוסעים מרווח, מאובזר ונוח להפליא.