לנד רובר משקיעה לא מעט משאבים בהרחבת היצע דגמי הדיפנדר, החל בשמירה על מסורת המרכב הקצר והארוך וכלה בדגם פלאג-אין ידידותי יותר ליערות שהוא מבקר בהם. גרסת ביצועים קיצונית לעומת זאת, איננה דבר שבשגרה עבור רכב ה-4X4 המלכותי, מטבע שימושו כרכב טיולים. 

ואולם בלנד רובר, בדומה למשל למותגי יוקרה כגון אסטון מרטין או מרצדס, מזהים קהל לקוחות מצומצם, נבחר שכן מעוניין לשלב בין כישורי כביש מושחזים למיומנות אולטרא גבוהה בשטח. כאן, נכנס לתמונה דגם 'אוקטה' החדש שהשם שלו נגזר מסימטריה אוקטדרהלית ולפי החברה, מייצג את העמידות והיוקרה של היהלומים.   

האוקטה נבדל מהדיפנדרים הרגילים בשורה של היבטים קוסמטיים ומעשיים, אולם הפרט המסקרן ביותר הוא מקצה האימונים שהוא עבר עד לשליחתו לפס הייצור; ב-JLR מספרים על תוספת של 14 אלף מבחנים נוספים בהשוואה לאחיו הקונבציונליים, שגם מתחברים אל גיליון נתונים מעורר השתאות; מתחת לאף של הנהג מושתל מנוע BMW בנפח 4.4 ל' V8 מיקרו היברידי, המפיק 635 כ"ס ו-80 קג"מ, בשידוך אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית. 

בפיקודה, מאיץ הבריון האנגלי ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד, ועד מהירות מרבית של 250 קמ"ש. כן, קוביה רבועה שדוהרת במהירויות אלה, חייבת תמיכה וחיזוקים, ועל כן המפתח מבחינת לנד רובר הוא תפירת ארגז כלים יסודי, בתוכו בקרת בולמים דינמית בשם 6D, עם מחברים הידראולים בין סרנים, בולמים אדפטיביים ומייצבי זווית גלגול יחד עם צמיגים שפותחו בלעדית על ידי גודייר בקוטר עצום של 33 אינץ'.

כל הסייענים, הטכנולוגיות, מאפשרים להעביר לנהג אינפורמציה קוהרנטית לגבי התוואי תחת הגלגלים, ובזכות הגבהה נוספת של 2.8 ס"מ - עם מפשקי סרנים ייחודים לו, הוא רשאי להנמיך עד מטר גובה מים עמוקים, בבטיחות מרבית. על הבלימה הופקדה ברמבו עם דיסקים בקוטר 400 מילימטרים. כמו כן, התווסף לו בגלגל ההגה מתג 'אוקטה' המשפיע על בקרות האחיזה, ומנסה לגשר בין ביצועים בכביש לנהיגה בשטח עם כיול אופטימלי.  

דיפנדר אוקטה
צילום: יצרן

מבחוץ, מבפנים, הדיפנדר אוקטה מבוסס על דגם ה-5 דלתות 110, אולם עם הרחבות גוף ופגושים חדשים, וכן יש לו זווית גישה/נטישה משופרת ומיגונים נוספים בשני הקצוות. המיתוג הוא כמובן חלק חשוב מאוד במהדורה המוגבלת של האוקטה וכאן מספרים האנגלים על לוגואים שנחרטו על דיסקיות טיטניום וגוונים כהים. בתא הנוסעים תמצאו הנדסת אנוש זהה לדיפנדרים סייג לשימוש בריפודי עור משולבים בד בתפירה ספציפית. עוד בהיצע, מושבי ספורט קדמיים ובמת סאונד משוכללת שמעבירה ויברציות לנהג והנוסעים. 


לנד רובר דיפנדר חושף שיניים חדות
צילום: יצרן

לנד רובר תייצר את האוקטה במשך שנה אחת בלבד, ובמכסה מוגבלת של 4000 יחידות, עם פוטנציאל תגבור מדגם ה-90.  נדב טל, סמנכ״ל מכירות ומוצר בחברת המזרח, יבואנית לנד רובר מסר: "הדיפנדר OCTA החדש הוא הוכחה נוספת לחדשנות פורצת הדרך שמציג היצרן פעם אחר פעם. הדיפנדר העוצמתי שאנו מכירים, מקבל ב OCTA-סט יכולות נדירות שאין כדוגמתו בעולם ומעניק לנהג את הכלי האולטימטיבי לכל אתגר. בקרוב, גם לקוחות לנד רובר בישראל יוכלו לחוות את חווית הנהיגה הייחודית של רכב מסעות והרפתקות ונוחות עילאית״.  

ככל הנראה, לישראל יוקצו מספר מועט מאוד של יחידות, באזור הדו-ספרתי ברף התחתון.   

לנד רובר דיפנדר חושף שיניים חדות
צילום: יצרן