לקסוס LX 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקסוס LX הוא רכב הפנאי הענק והמפואר ביותר בהיצע היצרנית היפנית. הדגם נחנך לראשונה בשנת 1995, וכיום משווק הדור הרביעי של הדגם שנחשף לראשונה בשנת 2021.
לקסוס LX מבוסס על פלטפורמת טויוטה לנד קרוזר J300 והוא חולק איתו את שלדת הסולם (GA-F) וזו חזקה וקלה מקודמתה. המשקל הכולל ירד בכ-200 ק"ג ביחס לדור היוצא.
מדובר, כאמור, ברכב גדול מאוד – אורכו 510 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ גובהו 190 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו 285 ס"מ. ה-LX מוצע בישראל בעיקר בגרסה בעלת 7 מושבים, אולם רמת הגימור הגבוהה ביותר מוצעת עם מקום לארבעה בלבד לטובת נוחות ברמה הגבוהה ביותר לנוסעים חשובים.
המנוע העיקרי של הדגם הוא V6 כפול מגדשים בנפח 3.4 ל' המפיק 409 כ"ס ו-66.2 קג"מ ואליו משודכת תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.
למרות שמדובר ברכב יוקרתי ביותר הוא גם כזה המציע יכולות שטח של ממש: הוא יכול לחצות מכשולי מים עד לעומק 70 ס"מ, במפרט הילוך כוח, נעילת דיפ' מרכזי, נתוני מרכב נאים – מרווח גחון 20.1 ס"מ, זוויות: גישה ונטישה 26 מעלות, זווית בטן 25 מעלות – וברמות הגימור הגבוהות גם מערכת הידראולית המשנה את גובה המרכב.
השיווק בישראל החל בסוף חודש דצמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
ל-LX הופעה רבת נוכחות – החזית בולטת, הסבכה גדול והמימדים הנדיבים פשוט לא מאפשרים שלא לשים לב אליו. זה רכב כל כך גדול שאפילו חישוקי ה-22 אינץ' אינם נראים מוגזמים.
-
תא נוסעים ומטען
כניסה לרכב מחייבת טיפוס קל, זה רכב גבוה ממש. סביבת הנהג אינה עדכנית במיוחד בהופעתה ויש לא מעט מתגים המוכרים מדגמי טויוטה העממיים, אך לזכותה הנדסת אנוש טובה, חומרים איכותיים והרכבה משובחת.
תנוחת הנהיגה טובה, המרחב נאות ומושב הנהג נוח מאוד.
בשורה השניה שני ומשבים נפרדים עם שפע כוונונים חשמליים כולל אוורור וחימום – תענוג. יש גם סידור פחות מפנק עם מקום לשבעה.
תא המטען פשוט ענק.
 
-
מנוע וביצועים
בחזית מנוע 3.4 ל', V6 כפול מגדשים המפיק מעל ל-400 כ"ס. יחד עם הנעה כפולה ותיבת 10 הילוכים הביצועים בהחלט טובים, על אף שמדובר ברכב שטח כבד.
תיבת ההילוכים מעט איטית בתגובתה ובעומס עשויה לחבוט.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, אך בהתאם ליעודו השטחי אינה מושלמת. הוא מתמודד היטב עם שיבושים קטנים אך בורות ושקעים אינם נספגים כראוי והריסון חסר.
גם בידוד הרעשים אינו מתעלה.
היכולת הדינאמית בכביש המפותל סבירה בהתחשב בייעוד השטחי.
כמובן, בשטח ה-LX מצליח לזרוח באמת – שילוב של מכלולי שטח עמידים ובקרות יעילות מאפשרים לו יכולת נדירה באמת.
 
-
תמורה למחיר
מדובר ברכב יחיד מסוגו בישראל.
-
גרסאות ורמות גימור
לקסוס LX משווקת בישראל בגרסה אחת – 3.4 ל', V6 כפול מגדשים, 409 כ"ס – ובשלוש רמות גימור.
ברמת גימור 'קיושו' 7 מקומות, תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות המשקפות גם את מה שמתחת לרכב, דלת תא מטען חשמלית, אוורור מושבים ותפעול חשמלי, צג מולטימדיה "12.3 השולט גם ברוב מערכות הרכב, צג "7 האחראי לבקרת האקלים ולמצבי הניהוג, והמחוונים מוקרנים ועוד.
רמת 'הדורי' מוסיפה חישוקי "22, סגירה רכה לדלתות, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של מארק לוינסון עם 25 רמקולים, מראה המקרינה תמונת מצלמה אחורית; אוורור גם במושבים האחוריים, מולטימדיה לנוסעים בשורה השנייה ועוד.
רמת 'טאקומי VIP' היא הבכירה ומיועדת בעיקר להסעת אח"מים – יש לה ארבעה מושבים בלבד ואלה כוללים עיסוי ואוורור, הדום לרגליים ועוד.
 
-
בטיחות
לקסוס LX 2023 החדש טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות רחב ועשיר וכולל מערכת בלימה אוטונומית, סיוע בהימנעות מתאונה, בקרת שיוט אדפטיבית המשנה מהירות גם לפי תוואי הדרך ועוד.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק גבוהה במיוחד – 4.4 ק"מ לליטר במבחן הדרכים וכ-7 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.
-
מה חדש בלקסוס LX 2023
השיווק של לקסוס LX 2023 החדש בישראל החל בנובמבר 2022.
-
סיכום
שילוב אולטימטיבי של שטח ויוקרה.