לקסוס LM - אוטו 

לקסוס LM

לקסוס LM מידע כללי

קטגוריה: פאר
גירסה מומלצת:
13.9 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2023

לקסוס LM יתרונות וחסרונות

יתרונות פאר, אבזור, מרווח, תפעול
חסרונות ביצועים בינוניים, נוחות נסיעה ממוצעת
בשורה התחתונה מחלקה ראשונה על הכביש

לקסוס LM 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    לקסוס הציגה את LM ב-2019 – בפועל מהדורה מהודרת מאוד של המיניוואן טויוטה אלפארד (Alphard) – והדור השני הושק באפריל 2023.

    במקור יועד הדגם בעיקר לשווקי המזרח, אך בעקבות המלחמה באוקראינה ללקסוס התפנו מאות יחידות של LM שיועדו לרוסיה, ואלה מוצעות לראשונה לשוק האירופאי וגם לישראל.

    הרצפה היא TNGA GA-K העדכנית והממדים ענקיים: בסיס גלגלים של 300 ס"מ ואורך של 512.5 ס"מ. ה-LM מוצע רק עם יחידות כוח היברידיות; האחת, 350h, מצוידת במנוע אטמוספרי 2.5 ליטר ומנוע חשמלי להספק כולל של 250 כ"ס והנעה קדמית, ובגרסת הנעה כפולה עם מנוע חשמלי אחורי נוסף של 55 כ"ס אך באותו הספק כולל. התיבה היא מפצל-מומנט המוכרת המדמה פעולה של תיבה רציפה.

    הגרסה השנייה, 500h, כוללת מנוע טורבו-בנזין 2.4 ליטר וצמד מנועים חשמליים מלפנים ומאחור להספק כולל של 354 כ"ס. התיבה שונה, יש לה 8 יחסי העברה קבועים וההנעה כפולה.

    לקסוס LM מוצע בשלוש תצורות של סידור מושבים: שבעה מושבים, שישה מושבים – וגם עם ארבעה, כלומר עם שניים בלבד מאחור.

    מערך הבטיחות המתקדמת עשיר מאוד, וכולל בין השאר התרעות עם פתיחת דלת, על תנועה חוצה מלפנים ומאחור וסיוע במעבר צומת, ניטור שטח מת ושמירת נתיב אקטיביים, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית עצירה וממנה, מצב קדם-תאונה.

    השיווק בישראל החל בנובמבר 2023.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב החיצוני בוטה מאוד, ואי אפשר להתעלם מההופעה של המיניוואן הזה. הסיבה העיקרית היא באותה סבכה ענקית, אך גם בגובה החלונות הצנוע יחסית, שיוצר צדדים עתירי מטראז' של מתכת.

    עם זאת, הסך הכולל אסתטי, והפרופורציות טובות מאוד.

  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג פשוט ונקי. העיקר בו הוא הצג המרכזי הגדול ("14) והאופן בו משתלב עם בית לוח המחוונים. החומרים ירוקים – עור תעשייתי בדיפון ובריפוד ומשטחים דמויי-עץ במרכז – אבל נראים מצוין, והגימור מכובד.

    הנדסת האנוש סבירה וזה ממש נחמד שהשאירו את בקרת האקלים נפרדת. ניתן לשלוט על כל דבר ברחבי תא הנוסעים משמאל לגלגל ההגה – התפעול פשוט ויש מיעוט כפתורים.

    תנוחת הנהיגה לא אידיאלית, רק בשל גלגל ההגה שאינו יוצא מספיק החוצה. המושבים הקדמיים נוחים, מרחב לא חסר והראות החוצה טובה.

    בחנו שתי תצורות - שבעה מושבים וארבעה מושבים. התצורה הראשונה מתאימה למשפחה מורחבת או להולכת נוסעים, השנייה היא התגלמות הפאר;

    כל אחד מהמושבים יכול להיפתח למיטה באורך מלא(!), כל אחד ממרכיבי המושב מופעל חשמלית והם כוללים חימום, קירור ועיסוי. בדומה למושב במטוס, גם כאן מתחת למשענות היד ישנם מגשים נשלפים, לארוחה או למחשב נייד. אז אם המטרה הייתה ליצור חוויה כמו בטיסה במחלקה ראשונה, נראה שהצליח להם.

    מול הנוסעים ניצב צג ענק, "48, וניתן להקרין עליו בפורמט קולנוע, או מחולק, מעין שני מסכים נפרדים. על מערך השמע ממונה מערכת נהדרת של מארק לווינסון הכוללת 23 רמקולים, ואפשר להתפנק עם משקה מהמקרר המובנה.

    בגרסה לשבעה נוסעים יש שני מושבי קפטן בשורה האמצעית. הם פחות רחבים במעט ועדיין מרשימים לכשעצמם.

    הפתח גדול ונאה ומאפשר כניסה נוחה לשורה השלישית. המושבים נמוכים אך מרווח הרגליים נאה.

    בגרסת ארבעת המושבים נפח תא המטען ענק, 752 ליטרים, ובגרסת שבעת המושבים, כאשר כל המושבים בשימוש, הנפח ממש מצומצם: 110 ליטרים.

  • מנוע וביצועים

    הגרסה שנבחנה היא ההיברידית הבסיסית, בהספק כולל של 250 כ"ס והנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.7 שניות והמהירות המרבית 190 קמ"ש.

    בפועל התאוצה רק 'בסדר' ואנו מצפים מרכב יוקרתי שכזה למעט יותר. מה גם שצליל המנוע לא מבודד מספיק. בתאוצה או בעלייה תלולה הוא נשמע היטב ובקביעות; זה לא מציק אבל לגמרי לא מעניק את תחושת הפרמיום המתבקשת.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה הכללית על כבישי פולין שאינם מצטיינים במיוחד בכל הנוגע לסלילה, הייתה סבירה בלבד – ואנחנו מצפים ליותר מסבירה מרכב יוקרתי שכזה.

    כבר עם היציאה לדרך, ברור שרכב לנהג זה לא – ההיגוי סינתטי וקל ועם מרכוז חזק יחסית והרכב לא מעודד נהיגה דינאמית.

  • תמורה למחיר

    מחירו של לקסוס LM בישראל צפוי לדגדג את רף ה-900,000 שקלים מלמטה. במחיר הזה יש חלופות אחרות לשבעה נוסעים כמו דגמי הפנאי המציעים לא פחות יוקרה, ומעניקים יותר בתחום הביצועים, למשל.

  • סיכום

    ההתרשמות הראשונית מהמיניוואן הסופר-יוקרתי הזה ממש-ממש מרשימה.

    אם מטרתכם היא להסיע אישים רמי דרג, או שהרוכש הוא זה שרוצה לשבת מאחור ונהג הוא שיסיע אותו, אז ככל שמדובר בתצורת שני המושבים מאחור אין בנמצא מכונה שתעניק את הפינוק שלקסוס LM מציע.

לקסוס LM גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג לקסוס LM
לקסוס LM גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
2487
250
החל מ- 6,953 ₪
889,900
2487
250
לקבלת הצעה
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים לקסוס LM

ברשותך לקסוס LM?

ציון ותגובת גולשים

לקסוס LM מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5