לקסוס RC 2020 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקסוס RC, שנחשפה בתערוכת טוקיו 2013, היא מכונית קופה גדולה, המתמודדת של מותג היוקרה היפני בקטגוריה שכוללת את ב.מ.וו סדרה 4, אודי A5 ומרצדס C קלאס קופה.
העיצוב החיצוני שואל פריטים מסוימים מעיצוב ה-IS, עליה היא מבוססת, אך התוצאה הסופית ספורטיבית ומוחצנת הרבה יותר, מבחוץ כמו גם מבפנים.
בעולם, ה-RC מוצעת עם מספר יחידות הנעה - כולל אופציה היברידית - ולישראל מגיעות שתי יחידות הנעה, שהגיעו בשתי פעימות: תחילה הוצעה (בתחילת 2015) ה-RC-F, עם מנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר עם 477 כ"ס, ומאמצע 2016 נוספה למבחר גרסת 'בסיס', עם מנוע 2.0 ל' טורבו ו-245 כ"ס.
בשני המקרים, ה-RC מוצעת עם תיבה אוט'-פלנטארית עם 8 הילוכים והנעה אחורית.
-
עיצוב ונוכחות
ה–RC היא פשוט מכונית יפה, המושכת שפע של מבטים. ה-RC-F נראית 'רעה' (במובן החיובי של המילה, כמובן).
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נראה פחות מיוחד בהשוואה למופע החיצוני, למרות הימצאם של כמה גימיקים חביבים (רובם בלוח המחוונים הדיגיטלי).
 
חלל הפנים מתאים לארבעה, אם כי בעוד שהנוסעים מלפנים נהנים ממרחב נדיב יחסית, הרי שהמושבים האחוריים מציעים מרווח מוגבל.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' טורבו חזק, אך איננו מלהיב. ב-RC-F המצב שונה בהרבה, עם יחידת הנעה מופרעת המייצרת 477 כ"ס ממנוע רב בוכנות (V8) ונפח (5.0 ליטר).
-
נוחות והתנהגות
למרות הימצאם של בולמים אדפטיביים, ה-RC היא עדיין יותר מכונית נוחה ונעימה, מאשר ספורטיבית ממוקדת. ב-RC-F, המתלים נוקשים יותר ומסוגלים לתמוך ביכולות המנוע - אבל המשקל הכביר משפיע על המתלים במגבלות, במקומות בהם מובדלות מכוניות קופה רבות-יכולת ממכוניות ספורט אמיתיות.
-
תמורה למחיר
ה-RC מוצעת במחיר נמוך משל מתחרות מקבילות (ב.מ.וו סדרה 4, מרצדס C קלאס קופה) בלא-מעט כסף - ורק שברולט קמארו מוצעת במחיר דומה (אך מציעה אופי שונה).
 
ה-RC-F עולה כמעט כמו מתחרותיה, וכלל לא בטוח שהיא פחות טובה מהן, למרות פערי המוניטין ביניהן.
-
סיכום
מי שנהיגה דינאמית איננה בראש מעניינותיו - יימצא ב-RC בת-לוויה נאמנה לשימוש יום-יומי.