לקסוס UX 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2020 השיקה לקסוס את הרכב החשמלי הראשון של המותג. ללקסוס UX300e מנוע המייצר 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ, וזה מספק האצה של 7.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש.
לרכב סוללת 54 קוט"ש, וזו מאפשרת טווח של 315 ק"מ. משך הטעינה בעמדת AC הוא 8.2 שעות ל-100%, ובעמדת DC מהירה 50 דקות ל-80%.
בהשוואה לגרסה ההיברידית, הגרסה החשמלית כבדה ממנה ב-250 ק"ג ל-1785 ק"ג, ונפח תא המטען קטן ב-71 ליטרים ל-367 ליטרים.
ללקסוס UX300e 2020 מפרט בטיחות נכבד הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי ועוד.
הרכב מוצע בשתי רמות גימור: 'לקשרי' או 'פרמיום'. לראשונה חישוקי "17, תאורת לד, מערך מולטימדיה מקורי עם צג "7, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושבים ועוד. ל'פרמיום', בנוסף, גג זכוכית, ריפודי עור, אוורור למושבים הקדמיים, מפתח חכם ועוד.
האחריות המלאה לרכב היא ל-3 שנים, האחריות למערך החשמלי היא ל-5 שנים או 100,000 ק"מ, ואחריות היצרן לסוללה 8 שנים או 160,000 ק"מ. לקסוס ישראל תאפשר הרחבת האחריות למערכת החשמלית ל-10 שנים ולמיליון ק"מ, דבר המותנה בבדיקה שנתית. הרכב מושק עם אפליקציית Lexus Link, שתאפשר ניהול מערכות ברכב וקבלת מידע עליו, כולל טעינה וקביעת הטמפרטורה בו מרחוק.
-
עיצוב ונוכחות
לקסוס UX הוא רכב נאה מאוד. קשה להתעלם מהשבכה הקדמית הענקית בצורת שעון חול, או מיחידות התאורה הנאות. מאחור בולטות יחידות תאורה מיוחדות אף הן.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מרהיב, משלב מקוריות עם איכות וביצוע ברמה גבוהה. הנדסת האנוש טובה, לעיתים נדמה כאילו ישנם לא מעט כפתורים אבל די פשוט להבין מה עושה כל אחד מהם. ממשק המולטימדיה פשוט לתפעול, מוגש בעברית, בעל צימוד לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
האבזור עשיר, המושבים נוחים, תנוחת הנהיגה סבירה, ומרחב הוא תחום שבו רכב הפנאי הקומפקטי אינו מצטיין. נאמר זאת בעדינות — צפוף כאן. היושבים מאחור יגלו שמרחב זה מותרות; הילדים שישבו מאחור יגלו שקו החלונות גבוה מדי. תא המטען אינו מרשים בנפחו (367 ליטר) ואינו כולל גלגל חלופי.
 
-
מנוע וביצועים
204 כ"ס הוא לא נתון מסחרר, אבל נתון התאוצה, 7.5 שניות ל־100 קמ"ש הוא יותר, גם בגלל היעילות בהזרמת הכוח של המנוע החשמלי, גם בגלל זמינות הכוח מסל"ד אפסי. עקיפות מבוצעות בקלילות, גם בכביש בין־עירוני.
 
הטווח המוצהר של לקסוס עומד על 310 קילומטרים. ביום המבחן התובעני הטווח עמד על 230 ק"מ, כך ש־260 ק"מ, אולי יותר, הם טווח ריאלי בשימוש רגיל
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה הכללית של לקסוס UX 2020 בהחלט טובה. אמנם, בנסיעה עירונית על תיקונים חדים הרכב מתקשה, אך בכל השאר הוא מטפל באופן סביר. בנסיעה בין־עירונית המצב כצפוי טוב עוד יותר, עם ספיגה מוצלחת וריסון נאה. בידוד הרעשים טוב, ורחשי הכביש, המועצמים ברכב חשמלי בגלל שאין מנוע רועש, היו סבירים מאוד.
היכולת הדינמית בהחלט טובה הודות לזוויות גלגול נמוכות ומרכז כובד נמוך. ההתנהגות בטוחה מאוד ונטועה מאוד
 
-
תמורה למחיר
UX הוא רכב הפנאי הקומפקטי הזול ביותר בקטגוריה, עם פער של כ-20% לעומת המתחרים. הגרסה החשמלית היקרה יותר ייחודית בנוף - אך הטווח החשמלי עלול להוות מגבלה למרבים בנסיעות.
-
מה חדש בלקסוס UX 2020
תחילת שיווק הגרסה החשמלית באוקטובר 2020.
-
סיכום
למרות ש־UX הוא רכב פנאי קומפקטי, החשמלי הראשון של מותג לקסוס אינו מתאים למשפחה. בוודאי לא כזאת בגודל מלא, בטח־ובטח אם יש לה צורך בתא מטען גדול. מנגד, UX300e מציע איכות פרמיום במלוא מובן המילה, הביצועים נהדרים על גבול החיוך המטופש, והטווח אמור לספק את רובנו במשימה היומיומית.