לקסוס UX 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2021 לקסוס ישראל הכריזה על הוזלה ה-UX, ועיקרה הפחתה משמעותית של הגרסה החשמלית, UX300e. המחירים החדשים משקפים הוזלה של 12% ביחס לקודמים.
הגרסה ההיברידית של UX הוזלה, אך באופן מתון יותר, כ-5000 שקלים בהתאם לרמות הגימור.
בנוסף, הוזלה גרסת הבנזין של דגם זה בכ-10,000 שקלים.
לגרסה החשמלית הספק של 204 כ"ס, סוללת 54 קוט"ש וטווח של 315 ק"מ. משקלה, 1785 ק"ג, גדול בכ-250 ק"ג ביחס לגרסה ההיברידית, ונפח תא המטען, 367 ליטרים, קטן ב-71 ליטרים ביחס לזה בגרסה ההיברידית.
לגרסה ההיברידית מנוע בנפח 2.0 ליטר להספק של 184 כ"ס, ובגרסת הבנזין מנוע 2.0 ליטר המייצר 173 כ"ס.
לקסוס UX 2021 מוצע בשתי רמות גימור: 'לקשרי', הכוללת חישוקי "17, תאורת לד, מולטימדיה מקורית עם צג "7, תפעול חשמלי למושבים; 'פרמיום', הכולל בנוסף גג זכוכית, מפתח חכם, ריפוד עור, אוורור למושבים הקדמיים.
-
עיצוב ונוכחות
לקסוס UX הוא רכב נאה מאוד. קשה להתעלם מהשבכה הקדמית הענקית בצורת שעון חול, או מיחידות התאורה הנאות. מאחור בולטות יחידות תאורה מיוחדות אף הן.
-
תא נוסעים ומטען
גם בפנים הלכה לקסוס על מופע רב־רושם ועשתה זאת עם שפע משטחים, מפלסים ולא מעט כפתורים וכיתובים גדולים.
החומרים איכותיים לרוב, ואיכות ההרכבה עומדת ברף הנדרש ממותג יוקרה. המרחב, לעומת זאת, פחות מרשים. קו גג נמוך וקונסולה מרכזית רחבה לא מותירים יותר מדי מקום לגבוהים, וגם תנוחת הנהיגה סבירה בלבד; ההגה לא יוצא מספיק החוצה ושדה הראייה המתקבל אינו נדיב. מושב הנהג נוח למדי, תומך ואוחז, אך היה מעט נוקשה לאחדים. הנדסת האנוש אינה אינטואיטיבית כנדרש ומחייבת קצת יותר השקעה בלימוד.
בכל הקשור למרחב, מאחור המצב אפילו פחות טוב — ופחות נדיב מאשר מציעים המתחרים. פתיחת הדלתות תניב פתח קטן וצר יחסית, ושילוב של קו גג נמוך וקו חלונות גבוה יוצר תחושה קלסטרופובית.
תא המטען בגרסה ההיברידית מציע נפח נאה על הנייר (438 ל') אבל נראה קטן יותר במציאות. הפתח צר וסף ההטענה גבוה. תא המטען בגרסה החשמלית אינו מרשים בנפחו (367 ליטר) ואינו כולל גלגל חלופי.
 
-
מנוע וביצועים
204 כ"ס בגרסה החשמלית אינם נתון מסחרר, אבל נתון התאוצה, 7.5 שניות ל־100 קמ"ש הוא יותר מרשים, גם בגלל היעילות בהזרמת הכוח של המנוע החשמלי, גם בגלל זמינות הכוח מסל"ד אפסי. עקיפות מבוצעות בקלילות, גם בכביש בין־עירוני.
הטווח המוצהר של לקסוס עומד על 310 קילומטרים. במבחן שלנו כ־260 ק"מ היוו טווח ריאלי בשימוש רגיל.
בגרסה ההיברידית, 250h, לחיצה ראשונית על המצערת תחשוף תגובה חדה שיוצרת התנהלות נמרצת בזכות המומנט הרבה של המנוע החשמלי. בהמשך התאוצה מתמתנת, אבל בסיכומו של דבר, מדובר ברכב זריז למדי. תחת עומס, מנוע הבנזין נשמע מדי ומעט מווברץ.
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 12.1 ק"מ לליטר. לא רע, לא מצוין.
 
-
נוחות והתנהגות
לקסוס דיברה על אופי ויכולת דינמית — וכיילה את המתלים בהתאם בצד הנוקשה של הסקלה. התוצאה היא ש־UX פחות טוב בטיפול בשיבושים קטנים.. בגלל אותו כיול נוקשה, הוא כן מטפל באופן מרשים בשיבושים הנמצאים בצד הקיצוני של המשוואה: פסי האטה, שברים גדולים באספלט וגלים בכביש.
איכות הנסיעה משאירה אף היא רשמים מעורבים. רעשי רוח נשמעים ועליהם מאפילים רעשי כביש בולטים.
 
ה-UX מתנהל באופן ראוי בפיתולים; הוא אינו מרגש או מערב, אבל ההתנהגות בטוחה, זוויות הגלגול סבירות, הריסון טוב ואילו ההגה קל מדי. יצוין כי UX מציע פעולה טובה של דוושת הבלם, למרות המערכת הרגנרטיבית.
 
-
תמורה למחיר
לקסוס UX 2021 הוא רכב הפנאי הקומפקטי הזול ביותר בקטגוריה, עם פער של כ-20% לעומת המתחרים, אך האבזור הבסיסי דל. הגרסה החשמלית היקרה יותר ייחודית בנוף - אך הטווח החשמלי עלול להוות מגבלה למרבים בנסיעות.
-
מה חדש בלקסוס UX 2021
הוזלה של כל הגרסאות במאי 2021.
-
סיכום
רכב הפנאי של לקסוס בולט בעיצוב חוץ מרשים, ובסביבת נהג מושכת למראה. לזכותו ביצועים נאים ויכולת כללית טובה. לחובתו, מרחב פנים מצומצם, נוחות נסיעה בינונית על כביש עירוני, ובידוד רעשים לא מוצלח.