מאזדה 3 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 נחת בארץ הדור הרביעי של מאזדה 3, שמבטיח קפיצת מדרגה אל עבר מותגי הפרימיום. זה ניכר בעיצוב וברשימת האבזור, ומרגישים את זה במגע החומרים ובאיכות הביצוע של מטלות הנהיגה.
כמו בעבר, מוצעת מאזדה 3 במרכבי סדאן והאצ'בק, כשההבדלים ביניהם בולטים מבדורות הקודמים. שתי התצורות אומנם חולקות את אותו בסיס גלגלים ארוך של 272.5 ס"מ, אבל בעוד הסדאן צמחה באורך והיא מהגדולות בסגמנט, ההאצ'בק כמעט ולא צמחה ביחס לדור הקודם.
בחו"ל משווקים מגוון מנועים, אך בישראל היא מוצעת עם יחידת כוח אחת: מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' שמפיק 165 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות השונות מבעבר, כמו החרטום הארוך והרוחב הגדול, יוצרות מראה אגרסיבי. החלק האחורי שונה מאוד בין הסדאן להאצ'בק מתוך כוונה ליצור זהות שונה לכל תצורת מרכב: אלגנטי לסדאן, ושרירי להאצ'בק. התוצאה מושכת מאוד, בעיקר בהאצ'בק.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג אלגנטית וסולידית. יחד עם החומרים האיכותיים ורשימת האבזור הארוכה, נוצרת תחושת של מוצר פרימיום.
מלפנים יש המון מקום, תנוחת הישיבה נמוכה, והמושבים מעולים. מאחור מרווח הראש טוב, אך לברכיים מרווח סביר בלבד. תא המטען מציע נפח ממוצע לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' האטמוספרי חלק, חזק ונעים. הוא שקט לאורך קשת הסל"ד וגם כשהוא נשמע הוא מייצר צליל ספורטיבי.
התיבה זריזה גם בהורדות הילוכים, חלקה ויעילה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכוילים באופן נוקשה יחסית. נוקשות זו בולטת בעיקר בהתנהלות עירונית ובמעבר על שיבושי אספלט גדולים. מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית.
ברמת הגימור הנמוכה חישוקים קטנים וצמיגים גבוהי דופן, המספקים נוחות עדיפה. בידוד הרעשים מצוין ומהמוצלחים בסגמנט.
התנהגות הכביש מצוינת ואף מהנה.
-
תמורה למחיר
מאזדה שואפת להעניק לדגמיה מרכיב יוקרתי, וזה ניכר גם ב-3. המחיר לא זול, אבל סה"כ תחרותי, ואיכות הרכב הכוללת היא כמו של מותגי פרימיום. כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'קומפורט' הבסיסית כוללת מולטימדיה "8.8 עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חישוקי "16, תאורת לד קדמית, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, צג "7 בלוח המחוונים, חיישני תאורה וגשם, קיפול חשמלי למראות הצד, מצלמה אחורית ועוד.
רמת גימור 'ספיריט' מוסיפה לזה תאורת לד אחורית, תאורה עוקבת פנייה מלפנים, חלון גג, מפתח חכם, חישוקי "18, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה ומראה פנימית נגד סנוור.
רמת גימור 'בלאק' מציעה גימור שחור לחישוקי ה-"18 ולבתי המראות, שמשות כהות, חיישני חניה אחוריים ותפרים אדומים בתא הנוסעים.
רמת גימור 'פרמיום' מוסיפה לאבזור של רמת 'בלאק' גם תפעול חשמלי וזיכרונות למושב הנהג, ריפוד עור (שחור, לבן או אדום), מערכת שמע משודרגת של 'בוז', תוספות לגימור הפנימי וכמה אפשרויות בחירה לחישוקי ה-"18.
-
בטיחות
בשנת 2019 ארגון יורו NCAP פרסם את תוצאות מבחני הריסוק למאזדה 3, בו זכתה לציון של 5 כוכבי בטיחות.
מפרט הבטיחות בכל רמות הגימור כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון ושמירת מרכז הנתיב, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה על 13 ק"מ/ל' בממוצע המבחן. נאה.
-
מה חדש במאזדה 3 2023
באפריל 2023 מאזדה 3 התעדכנה קלות ביפן, עדכונים אשר צפויים להגיע לשווקי המערב (כולל ישראל) בהמשך.
במסגרת העדכון: צבע מרכב חדש, צג מולטימדיה גדול יותר (10.25 אינץ' במקום 8.8), קישוריות אלחוטית לממשקי אפל ואנדרואיד, משטח טעינה אלחוטי, מערכת משופרת לזיהוי הולכי רגל, מערכת ניתוק צילינדרים בעת שיוט למנוע ה-2.0 ל' ועוד.
-
סיכום
משפחתית איכותית ומצוידת היטב.