מאזדה 3 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שאיפת מאזדה לשנות מיצוב עם מוצרים יקרים יותר, מקבלת עוד הוכחה עם ה-3 המשפחתית. זהו דור רביעי לדגם אשר הגיע לישראל בספטמבר 2019 ומאז לא עבר עדכון כלשהו פרט להרחבת רמות הגימור. זה גם מה שקרה השנה.
כדי לעזור לה בהשגת המטרה, התווספו השנה שתי רמות גימור חדשות ('בלאק', ו'פרימיום') מהודרות עוד יותר. רמת גימור 'בלאק' מציעה גימור שחור לחישוקי ה-"18 ולבתי המראות, ובנוסף שמשות כהות, חיישני חניה אחוריים ותפרים אדומים בתא הנוסעים. רמת גימור 'פרמיום' מוסיפה על רמת 'בלאק': תפעול חשמלי וזיכרונות למושב הנהג, ריפוד עור (שחור, לבן או אדום), מערכת שמע משודרגת של בוז, תוספות לגימור הפנימי וכמה אפשרויות בחירה לחישוקי ה-"18.
אין שינויים מכאניים וכבעבר המשפחתית מוצעת בשתי תצורות מרכב, סדאן והאצ'בק, כשההבדלים ביניהם מוחשיים מבדורות העבר. שתי התצורות חולקות את אותו בסיס גלגליים שגדל ב-2.5 ס"מ ביחס לדור הקודם ומהארוכים בקטגוריה, אבל בעוד הסדאן צמחה באורך, ההאצבק כמעט ולא גדלה.
בחו"ל נמצא מגוון מנועים. בישראל מתחילת הדרך יש רק מנוע אחד, 'סקיי-אקטיב G' של הדור היוצא לאחר ביצוע התאמות קלות. זהו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' שמפיק 165 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
ה-3 בדורה הרביעי נראית מיוחדת ושונה מהדורות הקודמים. הפרופורציות, עם חרטום ארוך, יוצרות מראה אגרסיבי, כשעיצוב החלק האחורי שונה במטרה ליצור זהויות שונות: אלגנטי לסדאן, ושרירי וכוחני להאצ'בק. המשותף לשתיהן הוא רק מכסה המנוע.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מינימליסטי ומאוד איכותית. התצוגות אינן רעשניות, צג המולטימדיה גדול ("8.8), נאה וקל לשליטה. כל אלה יוצרים בפנים אווירה נעימה עם ניחוח של יוקרה.
מושב הנהג נוח ויוצר תנוחה טובה וספורטיבית. מאחור מרווח הרגליים סביר, מרווח הראש גבולי. נפח תא המטען ממוצע ויספק כל צורך משפחתי.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים של מנוע ה-2.0 ליטר 165 כ"ס טובים מאוד. המנוע שקט רוב הזמן ובמאמץ מפיק צליל ספורטיבי ונעים. לתיבה פעולה זורמת ונמרצת, גם בהורדת הילוך, אך לפעמים היא "מעדיפה" להישאר בהילוך נמוך מדי.
-
נוחות והתנהגות
על שיבושים גדולים, בייחוד בעיר, נוחות הנסיעה בינונית בגלל בולמים נוקשים ודופן צמיג נמוכה על חישוקי "18. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, חספוס הכביש מבודד היטב ורעשי הרוח והכביש אינם חזקים. היכולת הדינמית של 3 סדאן מצוינת, היא מאוד מהנה לנהיגה ביחס למקובל במשפחתיות של היום.
-
תמורה למחיר
מאזדה רצה לכיוון הפרימיום ורואים זאת בכל פרמטר שקיים ב-3. זאת משפחתית יפה, מיוחדת ומהנה מהמקובל בתחום. המחיר דומה למוצע בקטגוריה, כך שהתמורה טובה.
-
בטיחות
בשנת 2019 ארגון יורו NCAP פרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע, ואת הציונים הגבוהים במיוחד בכל הסעיפים אשר הקנו למשפחתית 5 כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הייתה טובה: 13 ק"מ/ל'.
-
מה חדש במאזדה 3 2022
במרץ ובאפריל נוספו שתי רמות גימור חדשות ('בלאק', ו'פרימיום') מהודרות עוד יותר. רמת גימור 'בלאק' מציעה גימור שחור לחישוקי ה-"18 ולבתי המראות, ובנוסף שמשות כהות, חיישני חניה אחוריים ותפרים אדומים בתא הנוסעים. רמת גימור 'פרמיום' מוסיפה על רמת 'בלאק': תפעול חשמלי וזיכרונות למושב הנהג, ריפוד עור (שחור, לבן או אדום), מערכת שמע משודרגת של בוז, תוספות לגימור הפנימי וכמה אפשרויות בחירה לחישוקי ה-"18.
-
סיכום
האופי המקורי, הביצועים, היכולות והעושר בהגשה, מהווים משקל נגד למרחב לא מתעלה מאחור ונוחות נסיעה בינונית בעיר.